Ισως δεν υπάρχει πιο διάσημος ήχος από τον «μαύρο καταρράκτη» της Coca-Cola όταν αγγίζει τα δροσερά παγάκια. Δεν υπάρχει όμως και πιο διάσημο μυστικό όσο εκείνο της κρυμμένης συνταγής της. Η αυθεντική «ρετσέτα» της φυλάσσεται από τις αρχές του 20ού αιώνα σε θυρίδα της τράπεζας Sun Τrust στην Ατλάντα. Και μόνο δύο άτομα σε ολόκληρο τον κόσμο, δύο διευθυντές της εταιρείας, τη γνωρίζουν από μνήμης. Βεβαίως οι «φύλακες» της φόρμουλας, για λόγους ασφαλείας, δεν μπορούν να ταξιδέψουν ποτέ μαζί.
Και όμως χθες εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη έμαθαν τη συνταγή, αν βεβαίως αυτή που δημοσιεύθηκε στον αμερικανικό ιστότοπο «Τhis Αmerican life» είναι η αληθινή. Οι συντάκτες του κειμένου μάλιστα αναφέρουν ότι όλα τα υλικά μπορούν να αγοραστούν online και ότι σε μερικές ημέρες θα δώσουν ακριβείς οδηγίες.
Πάντως η διευθύντρια Επικοινωνίας της Coca-Cola στην Ελλάδα κυρία Αναστασία Σιδέρη δήλωσε στο «Βήμα» σχετικά με τη χθεσινή δημοσίευση της συνταγής: «Δεν επιβεβαιώνουμεούτε διαψεύδουμε τίποτε. Αλλωστε, εκτός από δύο ανθρώπους της εταιρείας σε ολόκληρο τον κόσμο, κανένας άλλος δεν γνωρίζει ποια είναι η συνταγή. Πολλοί κατά καιρούςισχυρίζονται ότι έχουν βρει τη συνταγή, αλλά ως σήμερα κανένας τους δεν έχει καταφέρει να την παρασκευάσει, γιατί υπάρχει μόνο μία CocaCola» .
Οπως αναφέρει η ίδια, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του αναψυκτικού είναι γνωστά. Αλλωστε ο νόμος υποχρεώνει την αναγραφή τους στη συσκευασία.
Ωστόσο η κυρία Σιδέρη σημειώνει ότι η συνταγή και η εκτέλεσή της παραμένει μυστική. «Είναι όπως ακριβώς συμβαίνει και με την αγαπημένη συνταγή για κέικ της γιαγιάς μας. Ολοι μπορούμε να την εκτελέσουμε, αλλά το κέικ δεν έχει ποτέ την ίδια γεύση με το δικό της. Παίζουν ρόλο πόση ώρα ανακατεύεις δύο υλικά, πότε πρέπει να προσθέσεις τα αβγά. Παίζει ρόλο η δοσολογία, αλλά και η διαδικασία ανάμειξης που ακολουθείται. Ετσι και με την Coca-Cola, τ ο ακριβές μείγμα των εξωτικών συστατικών και φυτικών εκχυλισμάτων από διάφορα μέρη του κόσμου, καθώς και η διαδικασία που ακολουθείται για να αναμειχθούν τα διάφορα συστατικά παραμένουν μοναδικά» επισημαίνει.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που το... μυστικό της CocaCola «αποκαλύπτεται». Μια βόλτα στο Διαδίκτυο επιβεβαιώνει ότι η συνταγή της ίσως αποτελεί το πιο πολύτιμο μυστικό προς αναζήτηση.
Χιλιάδες δημοσιεύματα ισχυρίστηκαν ότι βρήκαν το ακριβές περιεχόμενό της, ενώ και ο ανταγωνισμός στο παρελθόν έκανε τα πάντα για να το ανακαλύψει - δίχως επιτυχία καταπώς φαίνεται.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο «Τhis Αmerican life» η λίστα με τα υλικά είχε δημοσιευθεί χωρίς να δοθεί έμφαση το 1979 σε μια τοπική εφημερίδα στην έδρα της Coca-Cola στις ΗΠΑ, την Ατλάντα, αλλά κανένας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν συνειδητοποίησε τότε τη σημασία της. Το website Τhisamericanlife. org αναφέρει ότι το ηλικίας 32 ετών δημοσίευμα ήταν «θαμμένο» στη σελίδα 28 της εφημερίδας «Constitution» και συνοδευόταν από μια φωτογραφία της αυθεντικής συνταγής που είχε δημιουργήσει ο δρ Τζον Σμιθ Πέμπερτον.
Ο Πέμπερτον υπήρξε από τους πιο γνωστούς γιατρούς και φαρμακοποιούς που είχε ποτέ η πόλη της Ατλάντα. Στα μέσα του 19ου αιώνα άρχισε να αναζητεί στα λιμάνια της Σαβάνα, του επινείου της πόλης των ΗΠΑ, το ιδανικό μείγμα φρέσκων συστατικών από όλον τον κόσμοώσπου τελικά το βρήκε.
Τον Μάιο του 1886 στο εργαστήριό του, μέσα σε ένα μπρούντζινο τρίποδο δοχείο, «γεννήθηκε» η πρώτη σταγόνα τού πιο διάσημου προϊόντος στον κόσμο: της Coca-Cola. Ο Πέμπερτον αμέσως έδωσε το δημιούργημά του στον ιδιοκτήτη του φαρμακείου Jacobs να το δοκιμάσει.
Αυτός ενθουσιάστηκε και αποφάσισε να το πουλάει ως αναζωογονητικό για το μυαλό, ως ευεργετικό για τη χώνεψη, την αναπνοή και το μυϊκό σύστημα, καθώς και ως διεγερτικό.
Σύμφωνα με φήμες, ακόμη και τα ίδια τα παιδιά του Πέμπερτον δεν γνώριζαν τα ακριβή συστατικά της συνταγής. Αλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι την εποχή εκείνη είχε παραγγείλει τεράστιες ποσότητες μπαχαρικών τις οποίες δεν χρησιμοποιούσε, μόνο και μόνο για να παραπλανεί τους ανταγωνιστές του.
Εμπνευστής του πιο διάσημου λογοτύπου στον κόσμο ήταν ο Φρανκ Ρόμπινσον, συνέταιρος και λογιστής του Πέμπερτον, ο οποίος πιστεύοντας ότι τα δύο συνεχόμενα «C» θα έδειχναν καλύτερα στη διαφήμιση πρότεινε το όνομα «Coca-Cola» και το σχεδίασε με τον χαρακτηριστικό γραφικό του χαρακτήρα.
Τον πρώτο χρόνο οι πωλήσεις έφθαναν κατά μέσο όρο τα εννέα ποτήρια ημερησίως.
Ο Πέμπερτον δεν συνειδητοποίησε ποτέ τη δύναμη του προϊόντος που είχε δημιουργήσει. Γι΄ αυτό πούλησε σταδιακά μέρος της επιχείρησής του σε διάφορους συνεργάτες του και λίγο πριν από τον θάνατό του, σε ηλικία 57 ετών, το 1888, πούλησε ό,τι του είχε απομείνει στον Αsa Candler, από την Ατλάντα, ο οποίος προχώρησε στην εξαγορά επιπλέον δικαιωμάτων, ως την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της εταιρείας.
Σήμερα το σιρόπι της CocaCola παρασκευάζεται στην Αμερική και από εκεί διανέμεται στα διάφορα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο για εμφιάλωση.
Και όμως χθες εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη έμαθαν τη συνταγή, αν βεβαίως αυτή που δημοσιεύθηκε στον αμερικανικό ιστότοπο «Τhis Αmerican life» είναι η αληθινή. Οι συντάκτες του κειμένου μάλιστα αναφέρουν ότι όλα τα υλικά μπορούν να αγοραστούν online και ότι σε μερικές ημέρες θα δώσουν ακριβείς οδηγίες.
Πάντως η διευθύντρια Επικοινωνίας της Coca-Cola στην Ελλάδα κυρία Αναστασία Σιδέρη δήλωσε στο «Βήμα» σχετικά με τη χθεσινή δημοσίευση της συνταγής: «Δεν επιβεβαιώνουμεούτε διαψεύδουμε τίποτε. Αλλωστε, εκτός από δύο ανθρώπους της εταιρείας σε ολόκληρο τον κόσμο, κανένας άλλος δεν γνωρίζει ποια είναι η συνταγή. Πολλοί κατά καιρούςισχυρίζονται ότι έχουν βρει τη συνταγή, αλλά ως σήμερα κανένας τους δεν έχει καταφέρει να την παρασκευάσει, γιατί υπάρχει μόνο μία CocaCola» .
Οπως αναφέρει η ίδια, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του αναψυκτικού είναι γνωστά. Αλλωστε ο νόμος υποχρεώνει την αναγραφή τους στη συσκευασία.
Ωστόσο η κυρία Σιδέρη σημειώνει ότι η συνταγή και η εκτέλεσή της παραμένει μυστική. «Είναι όπως ακριβώς συμβαίνει και με την αγαπημένη συνταγή για κέικ της γιαγιάς μας. Ολοι μπορούμε να την εκτελέσουμε, αλλά το κέικ δεν έχει ποτέ την ίδια γεύση με το δικό της. Παίζουν ρόλο πόση ώρα ανακατεύεις δύο υλικά, πότε πρέπει να προσθέσεις τα αβγά. Παίζει ρόλο η δοσολογία, αλλά και η διαδικασία ανάμειξης που ακολουθείται. Ετσι και με την Coca-Cola, τ ο ακριβές μείγμα των εξωτικών συστατικών και φυτικών εκχυλισμάτων από διάφορα μέρη του κόσμου, καθώς και η διαδικασία που ακολουθείται για να αναμειχθούν τα διάφορα συστατικά παραμένουν μοναδικά» επισημαίνει.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που το... μυστικό της CocaCola «αποκαλύπτεται». Μια βόλτα στο Διαδίκτυο επιβεβαιώνει ότι η συνταγή της ίσως αποτελεί το πιο πολύτιμο μυστικό προς αναζήτηση.
Χιλιάδες δημοσιεύματα ισχυρίστηκαν ότι βρήκαν το ακριβές περιεχόμενό της, ενώ και ο ανταγωνισμός στο παρελθόν έκανε τα πάντα για να το ανακαλύψει - δίχως επιτυχία καταπώς φαίνεται.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο «Τhis Αmerican life» η λίστα με τα υλικά είχε δημοσιευθεί χωρίς να δοθεί έμφαση το 1979 σε μια τοπική εφημερίδα στην έδρα της Coca-Cola στις ΗΠΑ, την Ατλάντα, αλλά κανένας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν συνειδητοποίησε τότε τη σημασία της. Το website Τhisamericanlife. org αναφέρει ότι το ηλικίας 32 ετών δημοσίευμα ήταν «θαμμένο» στη σελίδα 28 της εφημερίδας «Constitution» και συνοδευόταν από μια φωτογραφία της αυθεντικής συνταγής που είχε δημιουργήσει ο δρ Τζον Σμιθ Πέμπερτον.
Ο Πέμπερτον υπήρξε από τους πιο γνωστούς γιατρούς και φαρμακοποιούς που είχε ποτέ η πόλη της Ατλάντα. Στα μέσα του 19ου αιώνα άρχισε να αναζητεί στα λιμάνια της Σαβάνα, του επινείου της πόλης των ΗΠΑ, το ιδανικό μείγμα φρέσκων συστατικών από όλον τον κόσμοώσπου τελικά το βρήκε.
Τον Μάιο του 1886 στο εργαστήριό του, μέσα σε ένα μπρούντζινο τρίποδο δοχείο, «γεννήθηκε» η πρώτη σταγόνα τού πιο διάσημου προϊόντος στον κόσμο: της Coca-Cola. Ο Πέμπερτον αμέσως έδωσε το δημιούργημά του στον ιδιοκτήτη του φαρμακείου Jacobs να το δοκιμάσει.
Αυτός ενθουσιάστηκε και αποφάσισε να το πουλάει ως αναζωογονητικό για το μυαλό, ως ευεργετικό για τη χώνεψη, την αναπνοή και το μυϊκό σύστημα, καθώς και ως διεγερτικό.
Σύμφωνα με φήμες, ακόμη και τα ίδια τα παιδιά του Πέμπερτον δεν γνώριζαν τα ακριβή συστατικά της συνταγής. Αλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι την εποχή εκείνη είχε παραγγείλει τεράστιες ποσότητες μπαχαρικών τις οποίες δεν χρησιμοποιούσε, μόνο και μόνο για να παραπλανεί τους ανταγωνιστές του.
Εμπνευστής του πιο διάσημου λογοτύπου στον κόσμο ήταν ο Φρανκ Ρόμπινσον, συνέταιρος και λογιστής του Πέμπερτον, ο οποίος πιστεύοντας ότι τα δύο συνεχόμενα «C» θα έδειχναν καλύτερα στη διαφήμιση πρότεινε το όνομα «Coca-Cola» και το σχεδίασε με τον χαρακτηριστικό γραφικό του χαρακτήρα.
Τον πρώτο χρόνο οι πωλήσεις έφθαναν κατά μέσο όρο τα εννέα ποτήρια ημερησίως.
Ο Πέμπερτον δεν συνειδητοποίησε ποτέ τη δύναμη του προϊόντος που είχε δημιουργήσει. Γι΄ αυτό πούλησε σταδιακά μέρος της επιχείρησής του σε διάφορους συνεργάτες του και λίγο πριν από τον θάνατό του, σε ηλικία 57 ετών, το 1888, πούλησε ό,τι του είχε απομείνει στον Αsa Candler, από την Ατλάντα, ο οποίος προχώρησε στην εξαγορά επιπλέον δικαιωμάτων, ως την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της εταιρείας.
Σήμερα το σιρόπι της CocaCola παρασκευάζεται στην Αμερική και από εκεί διανέμεται στα διάφορα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο για εμφιάλωση.
Πηγή ΤΟ ΒΗΜΑ
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=384816&dt=16/02/2011#ixzz1E7OzaYEe.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=384816&dt=16/02/2011#ixzz1E7OzaYEe.