Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Καθιερώνεται από το 2012 το ηλεκτρονικό τιμολόγιο


Από το πρώτο τρίμηνο του 2012 θα αρχίσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού τιμολογίου, με το οποίο αναμένεται να προκύψει όφελος μεγαλύτερο του ενός δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις, ενώ το όφελος για τα έσοδα του δημοσίου θα ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ, καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς σε αυτό το ύψος ανέρχεται η ζημιά από εικονικά και πλαστά τιμολόγια που κυκλοφορούν στην αγορά, τα οποία εκτιμάται ότι θα εκλείψουν με την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων.

Αυτά αναφέρθηκαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου των συναρμόδιων υπουργείων, σχετικά με τα οφέλη που θα προκύψουν για την οικονομία από την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την καθιέρωση του ηλεκτρονικού τιμολογίου στις συναλλαγές των επιχειρήσεων, καταρχήν με το κράτος και στη συνέχεια και στις μεταξύ τους συναλλαγές.
Στόχος είναι το πρώτο τρίμηνο του 2012 οι οικονομικές συναλλαγές μεταξύ δημοσίου και επιχειρήσεων να γίνονται ηλεκτρονικά.
Όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης "το ηλεκτρονικό τιμολόγιο χρησιμοποιείται και σήμερα αλλά δεν είναι διαδεδομένη η μορφή του και στόχος είναι να διευρυνθεί η χρήση του προκειμένου να απαλλαγούν σταδιακά οι επιχειρήσεις από το μεγάλο διοικητικό και οικονομικό βάρος των συναλλαγών σε χαρτί, μεταφέροντας όλη την οικονομική δραστηριότητα στο διαδίκτυο και σε ασφαλή πληροφοριακά συστήματα, απελευθερώνοντας έτσι σημαντικούς οικονομικούς πόρους προς άλλες πιο παραγωγικές δραστηριότητες".
Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι σύμφωνα με υπολογισμούς κάθε χάρτινο τιμολόγιο που εκδίδει μια επιχείρηση κοστίζει από 7 έως 15 ευρώ, ενώ κάθε ηλεκτρονικό τιμολόγιο κοστίζει από 0,60 έως 4 ευρώ.
"Η διαφορά είναι κολοσσιαία, όπως αντιλαμβάνεστε, καθώς το ηλεκτρονικό τιμολόγιο μπορεί να είναι έως και 10 φορές φθηνότερο από το χάρτινο, αποφέροντας σημαντικές οικονομίες σε μια επιχείρηση. Αν λάβουμε υπόψη, μάλιστα, ότι ο ετήσιος αριθμός τιμολογίων που εκδίδονται στην Ελλάδα υπερβαίνει τα 200 με 250 εκατ., τότε το μέγεθος του οικονομικού οφέλους, που θα μπορούσε να προκύψει για τις επιχειρήσεις συνολικά, με την εφαρμογή της πλήρους ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές τους, μπορεί να ανέλθει τουλάχιστον στο 1 δισ. ευρώ. Χρήματα δηλαδή που θα μπορούν να διοχετευθούν σε παραγωγικές δραστηριότητες και επενδύσεις, αντί να ξοδεύονται για να συντηρούν μια απαρχαιωμένη γραφειοκρατία", τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε τα βήματα της πιλοτικής εφαρμογής της δράσης που είναι τα εξής:
1) Έως τον Σεπτέμβριο 2011, η κοινή ομάδα εργασίας των συναρμόδιων υπουργείων και των φορέων της αγοράς θα έχει καταλήξει σε ένα ενιαίο πρότυπο ηλεκτρονικού τιμολογίου, το οποίο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, το πολύ έως το Νοέμβριο, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους να είναι έτοιμες οι επιχειρήσεις για την υιοθέτηση του ηλεκτρονικού τιμολογίου.
2) Την ίδια περίοδο προγραμματίζονται, πάλι σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, δράσεις ενημέρωσης και διάδοσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με πρώτο στόχο ένα πανελλήνιο φόρουμ για τον εντοπισμό και την άρση των εμποδίων στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, κυρίως για τις ΜΜΕ.
3) Θεσπίζεται σαν πρώτο βήμα έως το τέλος του χρόνου, η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με το δημόσιο (Business to Government - B2G), ξεκινώντας από το σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και σχεδιάζοντας την πιλοτική εφαρμογή της από φορείς του δημοσίου.
4) Τέλος, σχεδιάζονται συγκεκριμένες δράσεις κρατικών ενισχύσεων μέσω του προγράμματος ψηφιακής σύγκλισης -ένα επιχειρηματικό κουπόνι, που θα δίνεται προς τις επιχειρήσεις, ώστε η μετάβαση και η προσαρμογή στο νέο σύστημα να γίνει όσο το δυνατόν πιο ομαλά, χωρίς προβλήματα και πρόσθετες επιβαρύνσεις για τις επιχειρήσεις που θα εφαρμόσουν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών,Παντελής Οικονόμου, σημείωσε ότι υπάρχει πολύ σημαντικό θέμα με την επικοινωνία όλων των ηλεκτρονικών μητρώων του δημοσίου, προκειμένου να καταστεί δυνατόν αυτά να διασυνδεθούν και έφερε ως παράδειγμα τις σοβαρές ταμειακές επιπτώσεις που έχει η μη συνεργασία των μητρώων των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας, αλλά τόνισε ότι το έργο της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι ώριμο και προωθείται με διαδικασίες που θα φέρουν άμεσα αποτέλεσμα.
Ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και πρόεδρος της Επιτροπής Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΠαντελής Τζωρτζάκης, ανέφερε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία για να γίνει διασύνδεση όλων των ηλεκτρονικών μητρώων του δημοσίου και αρχές Σεπτεμβρίου θα ανακοινωθεί πως όλες οι κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ) θα υπογράφονται ηλεκτρονικά, ενώ σταδιακά αυτή η διαδικασία θα επεκταθεί σε όλη την ιεραρχία του δημοσίου ώστε το δημόσιο μεταξύ του να συναλλάσσεται ηλεκτρονικά.
Σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τον οικονομικό έλεγχο των επιχειρήσεων και αν κάτι αλλάζει με την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, απάντησε ότι υπάρχουν πολλών ειδών έλεγχοι και είναι ένα θέμα το οποίο εξετάζεται μαζί με τις υπόλοιπες παραμέτρους.
Ο γενικός γραμματέας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων Γιάννης Καπελέρης τόνισε ότι θα δημιουργηθούν ''κόφτες'' (ασφαλιστικές δικλείδες) για την ενημερότητα των επιχειρήσεων, καθώς το σύστημα θα γνωρίζει άμεσα αν εκδόθηκαν στοιχεία και αν υπάρχουν εκκρεμότητες με το δημόσιο.
Όπως εξήγησε ο ειδικός γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού του υπουργείου Ανάπτυξης, μέλος της Επιτροπής Πληροφορικής και Επικοινωνιών και πρόεδρος της ΟΔΙΣΕΕ Επιχειρηματικότητας, Αντώνης Μαρκόπουλος, το κόστος για τις επιχειρήσεις δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο διότι ήδη έχουν μια βάση δεδομένων και απαιτείται μια παραμετροποίηση των συστημάτων που ήδη έχουν. Ωστόσο οι επιχειρήσεις που θα πρέπει να προχωρήσουν σε αυτή την παραμετροποίηση είναι πάρα πολλές και ως εκ τούτου δεν έχει καθοριστεί ακόμη το ύψος της βοήθειας που θα λάβουν μέσω του ''επιχειρηματικού κουπονιού''. Επίσης ανέφερε ότι προωθείται και η απο-υλοποίηση φορολογικής σήμανσης για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων.
Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών και μέλος της Επιτροπής Πληροφορικής και Επικοινωνιών Δ. Σπινέλλης τόνισε ότι οι υπάρχουσες υποδομές δεν έχουν κανένα πρόβλημα για να δεχθούν τον όγκο των δεδομένων που θα εισρέουν καθημερινά και σημείωσε ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τη δημιουργία νέου κέντρου πληροφοριακών συστημάτων και θα έχει πλήρως εγκατασταθεί μέσα στο προσεχές εξάμηνο.

ethnos.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...