«Τηλεφωνούν στον πληρεξούσιο δικηγόρο για τις κάρτες του μακαρίτη Δ.Β. έξι χρόνια μετά το θάνατό του. Καλούσαν ακόμα και την υπερήλικη μητέρα του μέχρι το θάνατό της. Στείλαμε τη ληξιαρχική πράξη θανάτου και κατόπιν ζήτησαν, εις μνήμην του, τα μισά για να κλείσουν το φάκελο...».
Μιλά στην «Ε» ο άνθρωπος που ξεκίνησε τον πόλεμο κατά των εισπρακτικών εταιρειών και ο οποίος, μέχρι στιγμής, οδήγησε στην καταδίκη ενός υψηλόβαθμου στελέχους μιας εξ αυτών.
Η Δικαιοσύνη άφησε το δανειολήπτη ακάλυπτο, λέει ο δικηγόρος Δημοσθένης Μπακόπουλος, μετά την πρώτη καταδικαστική απόφαση κατά των εισπρακτικών εταιρειών που αποκαλύφθηκε χθες. Επισημαίνει δε ότι εάν η απόφαση επιβιώσει μετά την έφεση που έχουν ήδη ασκήσει, ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικήσουν οι δανειολήπτες αποζημιώσεις για παράνομη επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων από τις τράπεζες.
Αναφέροντας την περίπτωση αλλοδαπής εταιρείας, η οποία αγόρασε τις απαιτήσεις ελληνικής τράπεζας και κάνει διακανονισμούς, προσθέτει ότι «πολλά δικηγορικά γραφεία κατάντησαν εισπρακτικές εταιρείες».
Η πρακτική που εφαρμόζεται σύμφωνα με τον ίδιο είναι η εξής: Καταιγισμός τηλεφωνημάτων στο ίδιο πρόσωπο για το ίδιο δάνειο ή κάρτα. Τηλεφωνούν νωρίς το πρωί, το μεσημέρι, τις αργίες. Επίσης καλούν στο χώρο εργασίας με σκοπό τον εξευτελισμό του δανειολήπτη στους συνεργάτες του. Ενοχλούν πελάτες οι οποίοι έχουν εξοφλήσει ή ζητούν δόσεις που έχουν πληρωθεί διότι καθυστερούν να ενημερωθούν από τις τράπεζες. «Αυτοκτόνα με την ησυχία σου. Εμείς, πάντως, θα εξακολουθήσαμε να σ' ενοχλούμε» απάντησαν σε δανειολήπτη που βρέθηκε σε απόγνωση, σύμφωνα με τον κ. Μπακόπουλο.
Οι υβριστικές συμπεριφορές και ο ψυχολογικός πόλεμος χαρακτηρίζουν τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών. Υπενθυμίζει ότι νομιμοποιήθηκαν από την κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2008, αλλά κινούνται σε ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο, ενώ εξακολουθούν να εφαρμόζουν τις ίδιες πρακτικές: «Πριν και μετά την ισχύ του νόμου εφαρμόζουν τουλάχιστον απρεπείς μεθόδους. Με τον κώδικα δεοντολογίας που θέσπισαν οι ίδιοι, τα πράγματα έγιναν χειρότερα».
Ο ίδιος ξεκίνησε την αντιδικία με τις εισπρακτικές εταιρείες το 2003, ισχυριζόμενος ότι η διαβίβαση προσωπικών δεδομένων των πελατών από τις τράπεζες αντίκειται στο νόμο.
Αλλά τα δικαστήρια (σε πρώτο και δεύτερο βαθμό) απέρριψαν τις αγωγές και μηνύσεις θεωρώντας, προφανώς, νόμιμη τη διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων. Επτά χρόνια μετά εκδόθηκε η πρώτη καταδικαστική απόφαση κατά των εισπρακτικών εταιρειών.
Οι δίκες είχαν χαθεί, αλλά στο πλαίσιο της αντιδικίας, ο κ. Μπακόπουλος διαπίστωσε ότι οι εισπρακτικές εταιρείες αναλαμβάνουν εργασίες δικηγόρων και δικαστικών επιμελητών. Τα στοιχεία κοινοποιήθηκαν στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καθώς και στο σύλλογο δικαστικών επιμελητών. Με τα συγκεκριμένα στοιχεία υπέβαλε μήνυση ο ΔΣΑ για αντιποίηση δικηγορικού λειτουργήματος. Με αποτέλεσμα να στραφεί κατά του συμβούλου της εισπρακτικής εταιρείας «ΚΥΚΛΟΣ».
enet.gr
Μιλά στην «Ε» ο άνθρωπος που ξεκίνησε τον πόλεμο κατά των εισπρακτικών εταιρειών και ο οποίος, μέχρι στιγμής, οδήγησε στην καταδίκη ενός υψηλόβαθμου στελέχους μιας εξ αυτών.
Η Δικαιοσύνη άφησε το δανειολήπτη ακάλυπτο, λέει ο δικηγόρος Δημοσθένης Μπακόπουλος, μετά την πρώτη καταδικαστική απόφαση κατά των εισπρακτικών εταιρειών που αποκαλύφθηκε χθες. Επισημαίνει δε ότι εάν η απόφαση επιβιώσει μετά την έφεση που έχουν ήδη ασκήσει, ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικήσουν οι δανειολήπτες αποζημιώσεις για παράνομη επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων από τις τράπεζες.
Αναφέροντας την περίπτωση αλλοδαπής εταιρείας, η οποία αγόρασε τις απαιτήσεις ελληνικής τράπεζας και κάνει διακανονισμούς, προσθέτει ότι «πολλά δικηγορικά γραφεία κατάντησαν εισπρακτικές εταιρείες».
Η πρακτική που εφαρμόζεται σύμφωνα με τον ίδιο είναι η εξής: Καταιγισμός τηλεφωνημάτων στο ίδιο πρόσωπο για το ίδιο δάνειο ή κάρτα. Τηλεφωνούν νωρίς το πρωί, το μεσημέρι, τις αργίες. Επίσης καλούν στο χώρο εργασίας με σκοπό τον εξευτελισμό του δανειολήπτη στους συνεργάτες του. Ενοχλούν πελάτες οι οποίοι έχουν εξοφλήσει ή ζητούν δόσεις που έχουν πληρωθεί διότι καθυστερούν να ενημερωθούν από τις τράπεζες. «Αυτοκτόνα με την ησυχία σου. Εμείς, πάντως, θα εξακολουθήσαμε να σ' ενοχλούμε» απάντησαν σε δανειολήπτη που βρέθηκε σε απόγνωση, σύμφωνα με τον κ. Μπακόπουλο.
Οι υβριστικές συμπεριφορές και ο ψυχολογικός πόλεμος χαρακτηρίζουν τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών. Υπενθυμίζει ότι νομιμοποιήθηκαν από την κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2008, αλλά κινούνται σε ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο, ενώ εξακολουθούν να εφαρμόζουν τις ίδιες πρακτικές: «Πριν και μετά την ισχύ του νόμου εφαρμόζουν τουλάχιστον απρεπείς μεθόδους. Με τον κώδικα δεοντολογίας που θέσπισαν οι ίδιοι, τα πράγματα έγιναν χειρότερα».
Ο ίδιος ξεκίνησε την αντιδικία με τις εισπρακτικές εταιρείες το 2003, ισχυριζόμενος ότι η διαβίβαση προσωπικών δεδομένων των πελατών από τις τράπεζες αντίκειται στο νόμο.
Αλλά τα δικαστήρια (σε πρώτο και δεύτερο βαθμό) απέρριψαν τις αγωγές και μηνύσεις θεωρώντας, προφανώς, νόμιμη τη διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων. Επτά χρόνια μετά εκδόθηκε η πρώτη καταδικαστική απόφαση κατά των εισπρακτικών εταιρειών.
Οι δίκες είχαν χαθεί, αλλά στο πλαίσιο της αντιδικίας, ο κ. Μπακόπουλος διαπίστωσε ότι οι εισπρακτικές εταιρείες αναλαμβάνουν εργασίες δικηγόρων και δικαστικών επιμελητών. Τα στοιχεία κοινοποιήθηκαν στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καθώς και στο σύλλογο δικαστικών επιμελητών. Με τα συγκεκριμένα στοιχεία υπέβαλε μήνυση ο ΔΣΑ για αντιποίηση δικηγορικού λειτουργήματος. Με αποτέλεσμα να στραφεί κατά του συμβούλου της εισπρακτικής εταιρείας «ΚΥΚΛΟΣ».
enet.gr