Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Aνοίγουν επτά νέοι σταθμοί του Μετρό


Κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή και ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Οικονομικών η συζήτηση για την επικύρωση της σύμβασης μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και της εταιρείας Siemens, για το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας που αφορά επτά νέους σταθμούς.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο υπουργός Υποδομών έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που θα υπάρξουν από την λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης.
Μιλώντας μάλιστα λίγο αργότερα με δημοσιογράφους τόνισε ότι, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση της χώρας, το έργο πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες.
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημούλης συμφώνησε στην ανάγκη να ξεκινήσει η λειτουργία των νέων σταθμών, ωστόσο καυτηρίασε το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από την ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.
Απαντώντας, ο κ. Βορίδης υπογράμμισε ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης και είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το υπουργικό συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία.
Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία.
Θα εξυπηρετεί 160.000 πολίτες
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρίστος Τσίτουρας δήλωσε ότι με την απεμπλοκή αυτού του πολιτικού θέματος, αρχίζει το τεχνοκρατικό στάδιο και η εταιρεία δεσμεύεται ότι το αργότερο σε 15 μήνες μπορεί να παραδώσει τους 7 σταθμούς σε 160 χιλιάδες συμπολίτες μας, για να χρησιμοποιηθεί και να βοηθήσει οικονομικά αλλά και περιβαλλοντικά το λεκανοπέδιο.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα με τη λειτουργία των συγκεκριμένων σταθμών θα έχουμε κάθε μέρα 30 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και επίσης θα μειωθεί κατά 130 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, ενώ από οικονομικής άποψης υπολογίζονται έσοδα 65 εκατ. ευρώ.
Απομένει η επέκταση του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς με άλλους 6 σταθμούς, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο.


news247.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...