Στα τέλη Μαρτίου προκηρύσσονται οι διεθνείς διαγωνισμοί για την παραχώρηση 20 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και τα αεροδρόμια του Αράξου, της Καλαμάτας και της Ζακύνθου.
Αναλυτικά, τα 22 αεροδρόμια που θα παραχωρηθούν είναι των: Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Κω, Κέρκυρας, Χανίων, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Σκιάθου, Αλεξανδρούπολης, Χίου, Καρπάθου, Καλαμάτας, Λήμνου, Ιωαννίνων, Νέας Αγχιάλου και Αράξου.
Τα αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν επενδυτές θα τα αναλάβει η Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας ελληνικού Δημοσίου, που είτε θα τα διαχειρίζεται η ίδια είτε θα εκχωρήσει το management σε τρίτο φορέα.
Εκτιμάται ότι εκτός παιχνιδιού θα μείνουν κυρίως ορισμένα από τα 15 αεροδρόμια των οποίων η επιβατική κίνηση δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 300.000 επιβάτες για το 2013.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Σητείας, της Ικαρίας, της Πάρου, της Λέρου, της Μήλου, των Κυθήρων, της Νάξου, της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Σύρου, του Καστελόριζου, της Κάσου, της Σκύρου.
Η παραχώρηση των αεροδρομίων θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια -η ιδιοκτησία θα παραμείνει στο Δημόσιο-, ενώ θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν επίσης και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.
Τα τέλη θα είναι ανταγωνιστικά και προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξουν υψηλές χρεώσεις θα εφαρμοστεί η μέθοδος dual-till, βάσει της οποίας θα καθοριστεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, κάθε επενδυτής θα αναλάβει συγκεκριμένες συμβατικές ρήτρες για τη λειτουργία των αεροδρομίων με στόχο να βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών και των επιβατών.
patrisnews.com