Τον προβληματισμό του για το κατά πόσο μπορούν να υλοποιηθούν τα μεγαλεπήβολα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση μετά βαίων και κλάδων καταθέτει μιλώντας στην "Α" Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης. Επίσης, καταγγέλλει την εσκεμμένη υποβάθμιση του Λιμενικού Σώματος και υπογραμμίζει το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στις ΄άγονες γραμμές.
- Κύριε Πλακιωτάκη εν μέσω οικονομικής κρίσης όλοι τονίζουν ότι το μυστικό για να βγούμε από το α διέξοδο είναι η ανάπτυξη. Ο.Λ.Π. Πρόσφατα ανακοινώθηκε το αναπτυξιακό όραμα της κυβέρνησης για τον ΟΛΠ. Θεωρείτε ότι είναι υλοποιήσιμο;
Εδώ και μήνες βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από προτάσεις για επενδύσεις και έργα στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά. Και πραγματικά δεν ξέρουμε τι να πιστέψουμε και τι όχι. Γιατί στην πράξη δεν "κουνιέται φύλλο" και αυτό είναι που μετρά σε μια περίοδο, όπου το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη.
Ενδεικτικά σας αναφέρω το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, αλλά και το νέο Εκθεσιακό Κέντρο, το οποίο -σύμφωνα και με απάντηση που μας δόθηκε στη ΒτΕ- πάει από αναβολή σε αναβολή, παρά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, αλλά και το εγγυημένο ενοίκιο 2,5 εκατ. ευρώ που θα λαμβάνει κάθε χρόνο ο Ο.Λ.Π. Και, πλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι χάνεται η δυνατότητα φιλοξενίας των Ποσειδωνίων 2012.
Επομένως, καλά τα μεγαλεπήβολα σχέδια, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχει ακόμη τεθεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτάσεων, ούτε έχουμε πληροφορηθεί από που ακριβώς θα προέλθει η χρηματοδότηση, λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο Ο.Λ.Π δεν έχει ανάλογη δυνατότητα.
Άλλωστε ο Ο.Λ.Π για το 2010 βγήκε οριακά, κατά περίπου 3 εκατ. ευρώ, κερδοφόρος, τη στιγμή μάλιστα που λαμβάνει 24 εκατ. ευρώ ανά έτος από τη σύμβαση παραχώρησης.
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καμιά εξέλιξη, παρά το γεγονός ότι είχε κληροδοτηθεί στη σημερινή Κυβέρνηση χρηματοδοτικό πρωτόκολλο 3 δισ. ευρώ με προνομιακούς όρους, ένα μέρος του οποίου, βεβαίως και ο Ο.Λ.Π έχει χρησιμοποιήσει για επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά
Μήπως, λοιπόν, πρόκειται απλώς για ένα ακόμη επικοινωνιακό τρικ της Κυβέρνησης; Άλλωστε δε θα είναι η πρώτη φορά. Αρκεί αν θυμηθούμε ότι κάποτε το Πα.Σο.Κ χαρακτήριζε "προδοτική" τη σύμβαση παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π, στην κινέζικη Cosco, για την οποία πλέον κομπάζει.
Μάλιστα δηλώνει με κάθε ευκαιρία ότι επιθυμεί την περαιτέρω σύσφιξη των επιχειρηματικών συνεργασιών της πατρίδας μας με την Κίνα, αν και που η πολιτική του δε συνάδει με όσα λέει.
-Δηλαδή πιστεύετε ότι δε γίνονται όσα πρέπει;
Συμφωνώ ότι η σύσφιξη των διμερών μας σχέσεων είναι εφικτή, αν σκεφτούμε ότι η κινεζική πλευρά έχει εκφράσει την πρόθεσή της για οικονομική ενίσχυση της Ελλάδας μέσω αγοράς ομολόγων, της χρηματοδότησης της ναυπήγησης ελληνικών πλοίων, καθώς και επενδύσεων σε άλλους τομείς, μεταξύ των οποίων και στο Διαμετακομιστικό Κέντρο του Θριασίου Πεδίου.
Ωστόσο, δε βοηθούν πρακτικές όπως το ότι ακόμη δεν έχει επιστραφεί το ΦΠΑ στη Cosco, η οποία είναι κρατική εταιρεία και πληγώνει τις διμερείς μας σχέσεις.
πηγή: marinews.gr
- Κύριε Πλακιωτάκη εν μέσω οικονομικής κρίσης όλοι τονίζουν ότι το μυστικό για να βγούμε από το α διέξοδο είναι η ανάπτυξη. Ο.Λ.Π. Πρόσφατα ανακοινώθηκε το αναπτυξιακό όραμα της κυβέρνησης για τον ΟΛΠ. Θεωρείτε ότι είναι υλοποιήσιμο;
Εδώ και μήνες βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από προτάσεις για επενδύσεις και έργα στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά. Και πραγματικά δεν ξέρουμε τι να πιστέψουμε και τι όχι. Γιατί στην πράξη δεν "κουνιέται φύλλο" και αυτό είναι που μετρά σε μια περίοδο, όπου το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη.
Ενδεικτικά σας αναφέρω το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, αλλά και το νέο Εκθεσιακό Κέντρο, το οποίο -σύμφωνα και με απάντηση που μας δόθηκε στη ΒτΕ- πάει από αναβολή σε αναβολή, παρά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, αλλά και το εγγυημένο ενοίκιο 2,5 εκατ. ευρώ που θα λαμβάνει κάθε χρόνο ο Ο.Λ.Π. Και, πλέον, είναι σχεδόν βέβαιο ότι χάνεται η δυνατότητα φιλοξενίας των Ποσειδωνίων 2012.
Επομένως, καλά τα μεγαλεπήβολα σχέδια, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχει ακόμη τεθεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτάσεων, ούτε έχουμε πληροφορηθεί από που ακριβώς θα προέλθει η χρηματοδότηση, λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο Ο.Λ.Π δεν έχει ανάλογη δυνατότητα.
Άλλωστε ο Ο.Λ.Π για το 2010 βγήκε οριακά, κατά περίπου 3 εκατ. ευρώ, κερδοφόρος, τη στιγμή μάλιστα που λαμβάνει 24 εκατ. ευρώ ανά έτος από τη σύμβαση παραχώρησης.
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καμιά εξέλιξη, παρά το γεγονός ότι είχε κληροδοτηθεί στη σημερινή Κυβέρνηση χρηματοδοτικό πρωτόκολλο 3 δισ. ευρώ με προνομιακούς όρους, ένα μέρος του οποίου, βεβαίως και ο Ο.Λ.Π έχει χρησιμοποιήσει για επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά
Μήπως, λοιπόν, πρόκειται απλώς για ένα ακόμη επικοινωνιακό τρικ της Κυβέρνησης; Άλλωστε δε θα είναι η πρώτη φορά. Αρκεί αν θυμηθούμε ότι κάποτε το Πα.Σο.Κ χαρακτήριζε "προδοτική" τη σύμβαση παραχώρησης μέρους του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Ο.Λ.Π, στην κινέζικη Cosco, για την οποία πλέον κομπάζει.
Μάλιστα δηλώνει με κάθε ευκαιρία ότι επιθυμεί την περαιτέρω σύσφιξη των επιχειρηματικών συνεργασιών της πατρίδας μας με την Κίνα, αν και που η πολιτική του δε συνάδει με όσα λέει.
-Δηλαδή πιστεύετε ότι δε γίνονται όσα πρέπει;
Συμφωνώ ότι η σύσφιξη των διμερών μας σχέσεων είναι εφικτή, αν σκεφτούμε ότι η κινεζική πλευρά έχει εκφράσει την πρόθεσή της για οικονομική ενίσχυση της Ελλάδας μέσω αγοράς ομολόγων, της χρηματοδότησης της ναυπήγησης ελληνικών πλοίων, καθώς και επενδύσεων σε άλλους τομείς, μεταξύ των οποίων και στο Διαμετακομιστικό Κέντρο του Θριασίου Πεδίου.
Ωστόσο, δε βοηθούν πρακτικές όπως το ότι ακόμη δεν έχει επιστραφεί το ΦΠΑ στη Cosco, η οποία είναι κρατική εταιρεία και πληγώνει τις διμερείς μας σχέσεις.
πηγή: marinews.gr