Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

"Ξεπούλημα" με διαταγή τρόικας


Σε διευκρινιστική ανακοίνωση προχώρησε η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ) μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν σχετικά με το αντίτιμο της πώλησηςτεσσάρων αεροσκαφών Airbus A340-300, που χρησιμοποιούσε στο παρελθόν η Ολυμπιακή.
Σύμφωνα με τις εξηγήσεις της ΔΕΑΑ, η πώληση είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο συνεργασίας με την τρόικα που ελέγχει διαρκώς την υπέρβαση των σχετικών προθεσμιών.
Επίσης, προσθέτει ότι κατά τον πρώτο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την ΔΕΑΑ στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρία (Cirrus International) που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής.
Μετά από εξέταση των υπολοίπων προσφορών που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο αυτού του πρώτου διαγωνισμού και τις σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του από τη ΔΕΑΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα τέσσερα αεροσκάφη βρίσκονταν σε "preservation mode" (δηλαδή, στην ελάχιστη συντήρηση που επιβάλει η Airbus για αεροσκάφη τα οποία δεν βρίσκονται σε λειτουργία).
Σύμφωνα δε με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.
"Η καλύτερη προσφορά"
Ο δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011.
Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας.
Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).
Επισημαίνεται επίσης ότι κάποιες εταιρίες εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη ατύπως και εκτός του πλαισίου της διαγωνιστικής διαδικασίας, συνεπώς δεν μπορούσαν να ληφθούν υπόψη σύμφωνα με τον νόμο.
Όπως αναφέρει η ΔΕΑΑ, ο διαγωνισμός διενεργήθηκε σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και κατακυρώθηκε βάσει των εισηγήσεων που υπεβλήθησαν από τον χρηματοοικονομικό και το νομικό σύμβουλο για κατακύρωση στην πλειοδότρια εταιρία.
Η ανακοίνωση καταλήγει με την εκτίμηση ότι περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών).
Συνεπώς, εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας, ενώ το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την διαχείριση των αεροσκαφών από την υπό εκκαθάριση Ολυμπιακή θα συνεχιζόταν να αυξάνεται.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Πετρέλαιο στο Αιγαίο: Γιατί δεν τολμά η Ελλάδα

Γιατί η Ελλάδα δεν ανοίγει ,όπως έχει απόλυτο δικαίωμα το θέμα των ερευνών για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στο Αιγαίο; Χθες προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την υποβολή προσφορών εκμετάλλευσης Υδρογονανθράκων στις περιοχές του Πατραϊκού Κόλπου, των Ιωαννίνων και του Κατάκολου με τη διαδικασία της Ανοιχτής Πρόσκλησης (Open Door). Οι τρεις περιοχές περιλαμβάνουν εκτιμώμενα αποθέματα της τάξης των 250 εκατ. βαρελιών και κυβέρνηση και επιστήμονες διαφωνούν για τα εκτιμώμενα κέρδη.Η κυβέρνηση τα υπολογίζει σε 20 δις δολάρια και κάποιοι επιστήμονες κάνουν λόγο ακόμη και για 600 δις ευρώ!!!

Όμως όλα αυτά αφορούν στο Ιόνιο. Γιατί κανείς δεν ανοίγει το θέμα Αιγαίο που όπως όλα δείχνουν έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον και πιθανότατα πολύ μεγαλύτερα κέρδη; Η ιστορία πολλές φορές έχει τις απαντήσεις και καλό είναι να την θυμόμαστε. Και μιλάμε για την ιστορία που μας πάει πίσω μόλις 25 χρόνια,σ΄ εκείνη την ελληνοτουρκική κρίση του Μαρτίου του 1987. 


Το πετρέλαιο δεν είναι η πρώτη φορα που απειλεί να ανάψει φωτιά στην περιοχή. Πριν 25 χρόνια , τον Μάρτιο του 1987, αποδείχθηκε φλόγα που πλησίασε το φιτίλι του πολέμου ανάμεσα στις δύο χώρες με την έξοδο του «Σισμίκ» στο Αιγαίο, σε «απάντηση» της πρόθεσης να διεξαχθούν έρευνες από τον «Πρίνο» στη θέση «Μπάμπουρας», 10 μίλια από τις ελληνικές ακτές.

Ενα απόρρητο ντοκουμέντο του αμερικανικού Πενταγώνου φωτίζει μια άγνωστη πτυχή της υπόθεσης: Τη στενή συνεργασία των Αμερικανών με την τότε τουρκική στρατιωτική ηγεσία με μεσολαβητή τον περιβόητο Ρίτσαρντ Περλ (το νεοσυντηρητικό γεράκι του πρεσβύτερου Μπους) υπό τις εντολές του υπουργού Αμυνας Κ. Γουαϊνμπέργκερ. Στο κείμενο οι ΗΠΑ εμφανίζονται να προβλέπουν «πόλεμο μερικών ημερών» στο Αιγαίο, να αποκαλούν «ελληνικό πρόβλημα» την κρίση και να ενδιαφέρονται μονομερώς για τα συμφέροντα της Τουρκίας.

* Η κρίση κορυφώθηκε το 48ωρο μεταξύ 27 και 29 Μαρτίου. Μία εβδομάδα νωρίτερα, όμως, στις 21 Μαρτίου, ο αμερικανός υπουργός Αμυνας Κάσπαρ Γουαϊνμπέργκερ απέστειλε ένα χαρακτηρισμένο ως «άκρως απόρρητο» έγγραφο με αποδέκτη τον αμερικανό σύνδεσμο των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ και θέμα: «Βοήθεια στον κ. Ρίτσαρντ Περλ».

* Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει ο παραλήπτης του συγκεκριμένου εγγράφου: προς «ΝΑΤO/SACEUR/Ειδικό σύνδεσμο ΝΑΤΟ-ΗΠΑ». Οπου SACEUR, ο ανώτατος αρχηγός των συμμαχικών δυνάμεων Ευρώπης. Το ΝΑΤΟ, δηλαδή -ενώ εμφανίζεται επισήμως να μην διαδραματίζει ρόλο στις ελληνοτουρκικές αντιπαραθέσεις- εκλήθη να συνδράμει τον Περλ.

* Ιδού το περιεχόμενο της αποκαλυπτικής επιστολής:

«Πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε μια τολμηρή κίνηση αναφορικά με το ελληνικό πρόβλημα. Παρουσιάστηκε απροσδόκητα και δεν υπάρχει χρόνος για εξηγήσεις. Η απαιτούμενη βοήθεια πρέπει να δοθεί στον Ρίτσαρντ Περλ, ώστε να μπορεί να συνεργαστεί χωρίς πρόβλημα με το τουρκικό υπουργείο Αμυνας.

»Ενώ η κρίση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας έχει προετοιμαστεί («is being prepared», διατυπώνεται στο κείμενο) και είναι πιθανόν να προκαλέσει πόλεμο μεταξύ των δύο χωρών που θα διαρκέσει κάποιες ημέρες, σας συνιστώ να συνεργαστείτε με τον Ρίτσαρντ Περλ, την τουρκική στρατιωτική ηγεσία και τις αμερικανικές στρατιωτικές δυνάμεις που θα προσεγγίσουν στην περιοχή.

* Η συνεργασία που σχεδιάζουν οι Αμερικανοί δεν φαίνεται να περιλαμβάνει κάποια επαφή με το ελληνικό υπουργείο Αμυνας, παρά μόνο με την τουρκική στρατιωτική ηγεσία και τις αμερικανικές δυνάμεις. Κορυφαίοι έλληνες αξιωματούχοι που πρωταγωνίστησαν εκείνη την περίοδο δηλώνουν σήμερα έκπληκτοι για το περιεχόμενο του εγγράφου και βεβαιώνουν ότι δεν υπήρξε αντίστοιχη αμερικανική παρέμβαση προς την ελληνική πλευρά.

* «Ο Ρ. Περλ, τον οποίο καλείται να βοηθήσει ο Saceur προκειμένου να συνεργαστεί με την τουρκική στρατιωτική ηγεσία, ήταν την εποχή εκείνη υφυπουργός Αμυνας. Είναι εκείνος που, μιλώντας στο Κογκρέσο στις αρχές Μαρτίου, είχε κάνει δηλώσεις υποστήριξης της τουρκικής στρατιωτικής παρουσίας στην Κύπρο και ήταν αρνητικός στη διατήρηση της αναλογίας 7 προς 10. Ηταν επομένως ο κατάλληλος άνθρωπος προκειμένου να συνομιλήσει με την τουρκική πλευρά. 

* «Παρακάμπτεται ο τότε γ.γ. του ΝΑΤΟ λόρδος Κάρινγκτον, που ήταν ένα πρόσωπο εγνωσμένης αμεροληψίας και είχε προσπαθήσει να παρέμβει καυτευναστικά στην αποκλιμάκωση. Παρακάμπτεται το πολιτικό σκέλος του ΝΑΤΟ και η αμερικανική παρέμβαση περιορίζεται σε στρατοκρατικές συμφωνίες, που αποσκοπούσαν στην παροχή αμέριστης βοήθειας προς τις τουρκικές θέσεις», ήταν το συμπέρασμα του τότε αρχηγού ΓΕΝ ναυάρχου Λ. Βασιλικόπουλου από την ανάγνωση της επιστολής. 

«Σε περιπτώσεις ελληνοτουρκικής κρίσης είναι βασικό σφάλμα να προσφεύγεις σε επιδιαιτησία ή τη μεσολάβηση των ΗΠΑ. 

»Πρέπει να στηρίζεσαι σε δικές σου δυνάμεις, δηλαδή στην ελληνική διπλωματία, την ισχύ των ενόπλων δυνάμεων, αλλά κυρίως στην επίδειξη αποφασιστικότητας από την πλευρά της κυβερνήσεως. Αυτή την πολιτική υιοθέτησε ο Α. Παπανδρέου και απέφερε θετικό αποτέλεσμα», είχε υποστηρίξει ο ναύαρχος ,χρόνια μετά από τη μεγάλη κρίση. 


* Αφορμή για την έξοδο του «Σισμίκ» στάθηκε η απόφαση της καναδικής εταιρείας, που τότε είχε τον έλεγχο του «Πρίνου», να διεξάγει έρευνες στην περιοχή «Μπάμπουρας», 10 μίλια από τις ελληνικές ακτές. Οι Καναδοί διακήρυτταν σε κάθε τόνο ότι θα προχωρήσουν οπωσδήποτε και είχαν ενημερώσει την κυβέρνηση ότι θα ξεκινούσαν στις 28 Μαρτίου. 

* Ο Αν. Πεπονής, τότε υπουργός Βιομηχανίας, Ερευνας και Τεχνολογίας, είχε εισηγηθεί την εξαγορά μετοχών του «Πρίνου», ώστε η ελληνική κυβέρνηση να αποφασίζει το πότε και πού θα γίνονταν έρευνες για πετρέλαιο. Ταυτόχρονα, ο ελληνικός στόλος τέθηκε σε ετοιμότητα. Εάν προχωρούσαν οι έρευνες των Καναδών, θα αποτελούσαν μια πρώτης τάξεως αφορμή για τους Τούρκους να ξεκινήσουν δικές τους, αφού θα μπορούσαν να επικαλεστούν ότι παραβιάζεται το πρακτικό της Βέρνης (1977), όπου οι δύο πλευρές ανέλαβαν την υποχρέωση να απόσχουν κάθε πρωτοβουλίας ή πράξης σχετικά με την υφαλοκρηπίδα. 

* Εκτός από την αποφασιστική κίνηση του Ανδρέα στα πετρέλαια του «Πρίνου», καθοριστικής σημασίας ήταν το Σύμφωνο Συνεννόησης που υπέγραψε η Αθήνα με τη Βουλγαρία. Το τελευταίο είχε κάνει ιδιαίτερη αίσθηση, καθώς μια χώρα του ΝΑΤΟ είχε προχωρήσει σε συνεννόηση με χώρα του Συμφώνου της Βαρσοβίας. Στην κρίση, ο Κ. Παπούλιας, τότε υπουργός Εξωτερικών, είχε παραδώσει στον Ζίβκοφ προσωπική ιδιόγραφη επιστολή του Α. Παπανδρέου ζητώντας του να βοηθήσει στην άσκηση πίεσης προς την Τουρκία. Αποτέλεσμα ήταν η Σόφια να μετακινήσει δύο τεθωρακισμένες μεραρχίες από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προς τα βουλγαροτουρκικά. Κίνηση, που βοήθησε στην αποκλιμάκωση...

Βέβαια σήμερα τα δεδομένα είναι πολύ διαφοροποιημένα.Ακόμη κι αν κάποιος δεν συμφωνεί ή δεν θεωρεί διόλου επιτυχή τη διαχείριση της κρίσης του 1987,δεν μπορεί να αρνηθεί ότι υπήρξε ένα σχέδιο. Σήμερα  το μεγαλύτερο πρόβλημα ότι οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας δεν φαίνεται να ασχολούνται καν μ΄ αυτά τα ζητήματα,βλέποντας έστω και μισό βήμα μπροστά.Αναλώνουν όλη τους την ενέργεια ,τους σχεδιασμούς και τις συνεννοήσεις στο ποιος θα ηγείται ποίου κόμματος και ποιος θα γίνεται “πρωθυπουργός για ένα εξάμηνο”! 




onalert.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Σχεδόν 8 τρισ. δολάρια, είναι το άμεσο χρέος των 7 μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου

Το δημόσιο χρέος των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου - των χωρών της G 7, της Κίνας, της Ινδίας, της Βραζιλίας και της Ρωσίας - που θα ωριμάσει στη διάρκεια του 2012 εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 7,6 τρισ. δολάρια από 7,4 τρισ. δολάρια στις αρχές του 2011, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg. 

    Οι χώρες της G 7 έχουν μακράν το υψηλότερο ληξιπρόθεσμο χρέος: Η Ιαπωνία με 3 τρισ. δολάρια και οι ΗΠΑ με 2,8 τρισ. δολάρια κατέχουν τις δύο πρώτες, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 428 δισ. δολάρια, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 367 δισ. δολάρια, τη Γερμανία με 285 δισ. δολάρια, τον Καναδά με 221 δισ. δολάρια και τη Βρετανία με 165 δισ. δολάρια. 

    Από τις αναδυόμενες οικονομίες, πρώτη στην κατάταξη είναι η Βραζιλία με 169 δισ. δολάρια ληξιπρόθεσμο χρέος και ακολουθούν η Κίνα με 121 δισ. δολάρια, η Ινδία με 57 δισ. δολάρια και η Ρωσία με μόλις 13 δισ. δολάρια. 

    Το κόστος δανεισμού για τις χώρες της G 7 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 39%, με βάση τις προβλέψεις οικονομολόγων και αναλυτών που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα του Bloomberg. 

    Οι αποδόσεις των 10ετών ομολόγων της Κίνας είναι πιθανό να σημειώσουν μικρή μόνο μεταβολή, ενώ οι αποδόσεις των αντίστοιχων τίτλων της Ινδίας προβλέπεται να μειωθούν στο 8,02% από περίπου 8,39%. 








e-typos.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Αυξάνεται τρεις μήνες η στρατιωτική θητεία


Αύξηση της θητείας κατά τρεις μήνες θα ανακοινώσει εντός του Ιανουαρίου, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Η εισήγηση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι να αυξηθεί η θητεία από τους 9 στους 12 μήνες στο Στρατό Ξηράς και από τους 12 στους 15 μήνες σε Ναυτικό και Αεροπορία, λόγω της μη πρόσληψης ΕΠΟΠ εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Ωστόσο η τελικά απόφαση αναμένεται από το υπουργείο, στο οποίο μετέχουν στελέχη και των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση Παπαδήμου.

Η νέα διάρκεια της θητείας θα ισχύει για τις σειρές που θα καταταγούν μετά την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης και όχι για τους ήδη υπηρετούντες.

Ήδη τα Γενικά Επιτελεία έχουν ετοιμάσει ένα σχέδιο για την αύξηση της θητείας, στο οποίο περιλαμβάνονται και οι περιπτώσεις μειωμένης θητείας (για όσους έως τώρα το δικαιούνται), μετά τη μείωση του αριθμού του επαγγελματιών οπλιτών (ΕΠΟΠ.

Παράλληλα, στρατιωτικοί εισηγούνται στην πολιτική ηγεσία να αποσαφηνιστούν οι αλλαγές στο σύστημα στράτευσης, όπως περιορισμοί στις αναβολές και υποχρεωτική κατάταξη μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο.
Εκεί λοιπόν που πηγαίναμε για μείωση της θητείας και εξορθολογισμό των Ενόπλων Δυνάμεων, η μεταβατική κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει την παραμονή των οπλιτών στο στράτευμα ελλείψει Επαγγελματιών Οπλιτών.
Οι μειώσεις της θητείας
ΚΛΑΔΟΣ200020012002200320042009
Στρατός Ξηράς18161412129
Αεροπορία 201816141212
Ναυτικό211917151212




newsbomb.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Τα... λεφτά της πίσω ζητά η Κομισιόν από την Ελλάδα !

Την επιστροφή, εντόκως, 424,8 εκατ. ευρώ, που δόθηκαν την περίοδο 2008-2009 σε αγρότες μέσω ΕΛΓΑ ως κρατικές ενισχύσεις, ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς έκρινε ότι δεν έγιναν σεβαστοί οι κανόνες για τη νόμιμη χορήγησή τους.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, στις αρχές του 2009 έγιναν πληρωμές ύψους 415 εκατ. ευρώ σε αγρότες μέσω του ΕΛΓΑ, με Κοινή Υπουργική Απόφαση του τότε υπουργού, Σωτήρη Χατζηγάκη και του τότε υφυπουργού Οικονομικών, Ν. Λέγκα, στις οποίες δεν έγιναν σεβαστοί οι κανόνες για τη νόμιμη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων.

Σαν επακόλουθο, αναφέρει το ΥΠΑΑΝ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κινητοποιήθηκε άμεσα, ξεκινώντας έρευνα για να διαπιστωθεί αν οι πληρωμές συμβιβάζονται με την κοινοτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο μάλιστα της ίδιας έρευνας, η ΕΕ εξέτασε και αντίστοιχες πληρωμές, ύψους 387 εκατ. ευρώ, που έγιναν επίσης μέσω του ΕΛΓΑ το 2008, φθάνοντας έτσι το συνολικό αντικείμενο της έρευνας στα 802 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «μετά από τριετή αλληλογραφία, παροχή πλήθους στοιχείων από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, αλλεπάλληλες διμερείς συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επίμονες ελληνικές παρεμβάσεις σε πολιτικό και σε τεχνικό επίπεδο, πείσθηκε η Επιτροπή και αποδέχθηκε τελικά τα επιχειρήματα των ελληνικών αρχών αλλά για την αιτιολόγηση των 378 από το σύνολο των 802 εκατ. ευρώ».

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης γνωστοποιεί ότι, σύμφωνα με απόφαση που θα δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, το συνολικό ύψος των «παράνομων» κρατικών ενισχύσεων, που κατά την Επιτροπή πρέπει να ανακτηθούν έντοκα, ανέρχεται στο ποσό των 424,8 εκατ. ευρώ (με μια δυνατότητα μείωσης του ποσού αυτού κατά 75,3 εκατ. ευρώ, εάν δεν έχουν δοθεί ενισχύσεις τύπου «de minimis» στους αγρότες για τρία χρόνια).

Με την ίδια Απόφαση, η Κομισιόν α) θέτει προθεσμία τεσσάρων μηνών για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ανάκτηση εντόκως από τους παραγωγούς των σχετικών χρηματικών ποσών και β) ζητά πλήρη ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ανάκτηση, μέχρι τις 8-2-2012. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την απόφαση, η Επιτροπή έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε βάρος της Ελλάδας, ζητώντας την επιβολή κατ' αποκοπή ποσών ή και χρηματικής ποινής. Η απόφαση είναι άμεσα εκτελεστή.

Ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Σκανδαλίδης, έδωσε ήδη εντολή στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να ασκήσει προσφυγή ακύρωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς επίσης να καταθέσει αίτηση για την αναστολή εκτέλεσης της απόφασης.

Εντούτοις, σημειώνει το ΥΠΑΑΝ, θα πρέπει να τονισθεί ότι ποσό 500 περίπου εκατ. ευρώ θα βαρύνει εντέλει τον εθνικό προϋπολογισμό και τα ελλείμματα και επομένως την ελληνική κοινωνία. Και αυτό, χωρίς να συνυπολογίζονται επιπλέον πρόστιμα άνω των 220 εκατ. ευρώ το χρόνο, που παρακρατούνται από την ΕΕ για παραλείψεις και παρατυπίες των προηγούμενων χρόνων, που επίσης επιβαρύνουν τα ελλείμματα της χώρας.




protothema.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Πρώτοι οι Έλληνες στις αγορές πλοίων


Μπορεί να έχουμε οικονομική κρίση και το 2011 να ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ελλάδα, ωστόσο σημαδεύτηκε από δύο ρεκόρ για τη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως δεν το έβαλαν κάτω αφού η Ελλάδα διατήρησε τα πρωτεία στις αγορές πλοίων από "δεύτερο χέρι", ενώ ρεκόρ αποτέλεσαν φέτος και οι διαλύσεις.
Αυτό δείχνουν μεταξύ άλλων τα στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων "Allied Shipbroking" και "Intermodal".
Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν περισσότερα από 4,29 δισ. δολ. για την απόκτηση 181 μεταχειρισμένων πλοίων, ποσό που αντιπροσωπεύει το 25% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν στη αγορά των μεταχειρισμένων (16,5 δισ. δολ).
Μάλιστα, λόγω κρίσης το 2011 οι αγοραπωλησίες και οι αξίες των πλοίων μειώθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πωλήθηκαν 1.004 πλοία συνολικής αξίας 16,5 δισ. δολ., έναντι 1.158 πλοίων και συνολικής αξίας 21,6 δισ. δολ. το 2010.
Παράλληλα, όσον αφορά τις διαλύσεις, σύμφωνα με τον οίκο "Intermodal" σε σκραπ οδηγήθηκαν 388 πλοία πολύ περισσότερα από τα 262 πλοία που είχαν καταγραφεί κατά το έτος 2010, ενώ με όρους dwt ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι σε σκραπ οδηγήθηκε σχεδόν διπλάσια χωρητικότητα από ό,τι το 2009 και 2010 μαζί.
Σημειώνεται ότι το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αποκτήσει 263 πλοία επενδύοντας 6,46 δισ. δολ., ενώ οι μεγάλοι ανταγωνιστές των Ελλήνων, οι Κινέζοι, απέκτησαν 117 πλοία ξοδεύοντας 1,36 δισ. δολ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το 2012 ο ναυλομεσιτικός οίκος "Intermodal" εκτιμά ότι θα είναι και αυτό έτος των ρεκόρ, καθώς έχουν προγραμματισθεί πολλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.
Ωστόσο, η ζήτηση δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά με τον ρυθμό των διαλύσεων να προβλέπεται πως θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων που οδηγούνται σε διάλυση να μειώνεται.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...