Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

Πάνω από επτά συντάξεις λαμβάνουν 258 συνταξιούχοι!

Πάνω από επτά συντάξεις λαμβάνουν 258 συνταξιούχοι όπως προκύπτει από τα στοιχεία έκθεσης του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ», για τον μήνα Σεπτέμβριο.

Την έκθεση παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης και όπως προκύπτει  από την κατανομή του πλήθους των συντάξεων ανά συνταξιούχο, 1.408.318 συνταξιούχοι λαμβάνουν μία μόνο σύνταξη, 929.888 λαμβάνουν δύο συντάξεις και 303.702 συνταξιούχοι λαμβάνουν τρεις συντάξεις. Πάνω από επτά συντάξεις λαμβάνουν 258 άνθρωποι.

«Η λειτουργία του "ΗΛΙΟΥ" βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με το σύστημα "ΑΡΙΑΔΝΗ" καθώς μετά την αναγγελία 9.304 θανάτων εστάλησαν στα ταμεία για αναστολή 8.526 συντάξεις», δήλωσε παρουσιάζοντας την έκθεση ο ο υπουργός χωρίς ωστόσο να δοθούν διευκρινήσεις για το πώς γίνεται κάποιος να δικαιούται να λαμβάνει επτά συντάξεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, στα 921,15 ευρώ (προ κρατήσεων φόρου και υγειονομικής περίθαλψης), ανέρχεται το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις, ενώ η πλειοψηφία των κυρίων συντάξεων βρίσκεται μεταξύ 500 και1000 ευρώ.,

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης οι γυναίκες συνταξιούχοι είναι 1.416.063 και οι άνδρες 1.280.282. Μεγάλος αριθμός συνταξιούχων γήρατος (766.966 συνταξιούχοι), λαμβάνουν εισόδημα που κυμαίνεται από 500 έως 1000 ευρώ, ενώ ο ίδιος περίπου αριθμός βρίσκεται ανάμεσα στα 1.000 και τα 2.000 ευρώ.

Επίσης, περίπου το 29% των κύριων συντάξεων γήρατος ξεπερνά τα 1000 ευρώ.

Το 58% του συνολικού αριθμού των συνταξιούχων είναι ηλικίας άνω των 70 ετών, το 26% κυμαίνεται μεταξύ 61-69 ετών και μόλις το 1% αφορά σε συνταξιούχους ηλικίας μικρότερης των 25 ετών.

Οι συνταξιούχοι ηλικίας 61-65 ετών λαμβάνουν κατά μέσο όρο τα μεγαλύτερα ποσά σύνταξης. Ο μεγαλύτερος αριθμός συντάξεων καταβάλλεται στην Αττική (1.710.506) και την Κεντρική Μακεδονία (733.079). Ακολουθεί η Θεσσαλία με 308.713 συντάξεις και η Δυτική Ελλάδα με 260.900.

Τέλος, το Σεπτέμβριο του 2013 πληρώθηκαν συνολικά 4.455.847 συντάξεις, από τις οποίες οι 2.897.195 ήταν κύριες και 1.553.159 επικουρικές. Το συνολικό ποσό που κατέβαλλαν τα ταμεία ανήλθε σε 2.303.432.953 ευρώ.



tanea.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

H πάλη παρέμεινε Ολυμπιακό άθλημα!

Η κρίσιμη ψηφοφορία έγινε στην Αργεντινή και συγκεκριμένα στο Μπουένος Άϊρες μόλις μία ημέρα μετά την απόφαση να ανατεθούν στο Τόκιο οι Αγώνες του 2020!

Οι... αθάνατοι σεβάστηκαν την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων και δεν προχώρησαν στο μεγάλο ατόπημα!

Έτσι η πάλη παραμένει Ολυμπιακό αγώνισμα.

Η πάλη μπήκε στην ψηφοφορία μαζί με το σκουός και έναν συνδυασμό... μπέιζμπολ και σόφτμπολ και φυσικά κέρδισε και μάλιστα από τον πρώτο γύρο συγκεντρώνοντας 49 ψήφους!

Ένα άθλημα που πηγάζει από τα αρχαία χρόνια και τους αγώνες στην Αρχαία Ολυμπία θα ήταν εγκληματικό προς το ίδιο το Ολυμπιακό πνεύμα να... αποβαλλόταν χωρίς λόγο.

Τελικά το σχέδιο δεν πέρασε και η πάλη θα συνεχίσει να κοσμεί το πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων και τις επόμενες δεκαετίες.




gazzetta.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Τα βασικά σημεία του νέου νόμου για τις δημοτικές εκλογές

Έτοιμο είναι στα βασικά του σημεία το νομοσχέδιο για τον νέο εκλογικό νόμο που θα ισχύσει στις προσεχείς εκλογές για την Αυτοδιοίκηση και σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους» μέσα στον Οκτώβριο οι διατάξεις αυτές θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και πριν από το τέλος του έτους θα εισαχθούν στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση.

Οι συζητήσεις φαίνεται ότι είναι ήδη αρκετά προχωρημένες και πηγές του υπουργείου Εσωτερικών εξέφραζαν τη βεβαιότητα ότι οι αλλαγές θα «περάσουν» με δεδομένο ότι γι' αυτό αρκεί απλή κοινοβουλευτική πλειοψηφία και τα 2/3, όπως συμβαίνει για την αλλαγή του νόμου που ισχύει στις εθνικές εκλογές.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και υψηλόβαθμο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Λ. Γρηγοράκος είναι απολύτως ενήμερος για τον σχεδιασμό και έχει συζητήσει το θέμα και με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Β. Βενιζέλο, ο οποίος δεν φαίνεται να έχει ουσιαστικές διαφωνίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που θα επιφέρει το νομοσχέδιο στην εκλογική διαδικασία είναι σημαντικές και διαμορφώνουν ένα απόλυτα νέο τοπίο:

Για πρώτη φορά οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα διεξαχθούν με ξεχωριστά ενιαία ψηφοδέλτια δημάρχων και δημοτικών, με απλή αναλογική, «προκειμένου η Αυτοδιοίκηση να περάσει στα χέρια των πολιτών και όχι των κομμάτων», όπως σημειώνει η κυβέρνηση.

Το ίδιο θα ισχύσει και για την εκλογή περιφερειαρχών και περιφερειακών συμβούλων. Οι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή.

Οι υποψήφιοι δήμαρχοι κατεβάζουν πλήρη συνδυασμό σύμφωνα με τον νόμο.

Οι συνδυασμοί δημοσιεύονται στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο ενώ θα αναρτώνται και σε εμφανή σημεία του δήμου.

Θα υπάρχουν δύο (2) ψηφοδέλτια στα οποία οι υποψήφιοι θα αναφέρονται με αλφαβητική σειρά.

Το ψηφοδέλτιο όλων των υποψήφιων δημάρχων και το ψηφοδέλτιο όλων των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων.

Οι δήμαρχοι εκλέγονται, και αυτοί με απλή αναλογική, από την πρώτη Κυριακή εάν συγκεντρώσουν ποσοστό 42% των ψήφων. Σε αντίθετη περίπτωση θα διεξαχθεί νέος εκλογικός γύρος τη δεύτερη Κυριακή.

Ο νικητής της δεύτερης Κυριακής ως μπόνους παίρνει τις αδιάθετες έδρες από την πρώτη Κυριακή.

Πρόκειται για τη διάταξη που θα διασφαλίζει -όπως εκτιμά το υπουργείο Εσωτερικών- ότι ο εκλεγείς δήμαρχος θα έχει την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Η σχετική ρύθμιση θυμίζει έντονα το bonus των 50 εδρών που παίρνει το πρώτο κόμμα στις εθνικές εκλογές.

Καθορίζεται το 5% ως όριο για την είσοδο στο Δημοτικό Συμβούλιο του επικεφαλής ενός δημοτικού συνδυασμού.

Το υπουργείο Εσωτερικών ανεβάζει τον «πήχη» προκειμένου να ενισχύσει τη δυνατότητα ευρύτερων συνεργασιών είτε αυτοδιοικητικών παραγόντων είτε ακόμη και κομμάτων. Υπενθυμίζεται ότι στις εθνικές εκλογές το όριο για την είσοδο κόμματος στη Βουλή είναι το 3%.

Αλλάζει ο αριθμός των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων λόγω απογραφής.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ο αριθμός των υποψηφίων που εκλέγεται σε κάθε εκλογική περιφέρεια ορίζεται με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών με βάση τον πληθυσμό της τελευταίας απογραφής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του μηνός το πλήρες σχέδιο θα δοθεί από τον κ. Μιχελάκη στον πρωθυπουργό και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και μετά θα γίνει η δημόσια διαβούλευση.

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο υπουργός Εσωτερικών, η εκλογική αυτή διαδικασία μπορεί να αποτελέσει «πιλότο» και για την ανάδειξη των ηγεσιών του συνδικαλιστικού κινήματος.



patrisnews.com
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Έθιμα και παραδόσεις της Αρχαίας Σπάρτης

Η Πολιτεία των Λακεδαιμονίων είχε αναδείξει ως φορείς εξουσίας δύο βασιλείς...
τη γερουσία με 28 μέλη, καθώς και το σώμα των 5 εφόρων. Η βασιλεία είχε κληρονομικό χαρακτήρα, σε αντίθεση προς τη γερουσία, η οποία αναδεικνυόταν από τον λαό.

Οι βασιλείς ή "αρχαγέται", προέρχονταν από τα δύο γένη των Αγιαδών και των Ευρυπωτιδών. Το σύστημα της διπλής βασιλείας, αναγόταν στο απώτατο παρελθόν, ήταν δε αποτέλεσμα συμβιβασμού των Αχαιών και των Δωριέων, διασφαλίζοντας τη συνύπαρξή τους. Χαρακτηριστικά αναφέρεται από τον Ηρόδοτο (Ε' 72), ότι όταν ο Σπαρτιάτης βασιλιάς Κλεομένης ο Α' ανήλθε στην Ακρόπολη, δήλωσε στην ιέρεια ότι έχει αχαϊκή και όχι δωρική καταγωγή .

Τα μέλη της γερουσίας επιλέγονταν με γνώμονα την ηθική τους αρετή. Η αρμοδιότητά τους συνίστατο στην επιλογή των θεμάτων εκείνων, τα οποία θα συζητούσε η εκκλησία του δήμου, γνωστότερη ως Απέλλα. Η Απέλλα οφείλει την ονομασία της στον Απέλλωνα Απόλλωνα.

Τέλος υπήρχαν οι πέντε Έφοροι, χωρίς ιδιαίτερα προσόντα, οι οποίοι είχαν ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων, και η θητεία τους διαρκούσε για ένα έτος. Η διαφθορά των κρατικών λειτουργών ήταν σχεδόν άγνωστη, δεδομένου ότι ο χρυσός δεν είχε αξία στη Σπάρτη, διότι ίσχυε ένα καθεστώς ανταλλαγής προϊόντων, και δεν είχαν ιδιαίτερη επίδραση οι "αξίες της αγοράς".


ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ

Όπως γνωρίζουμε από τις διασωζόμενες μαρτυρίες, η φιλοξενία ξένων, αρχικά, ήταν γνώρισμα ολοκλήρου του Ελληνικού Κόσμου, ιδιαιτέρως δε των Σπαρτιατών. Μάλιστα, όμνυαν και όρκο στον Ξένιο Δια.



Όταν όμως οι Λακεδαιμόνιοι διαπίστωσαν ότι το μέτρο αυτό ενείχε κινδύνους αλλοιώσεως της φυσιογνωμίας, των ηθών και των εθίμων της Σπαρτιατικής Πολιτείας, θέσπισαν την ξενηλασία, δηλαδή την απαγόρευση φιλοξενίας ξένων στην πόλη τους. Το σκεπτικό υπό το οποίο επεβλήθη αυτό το μέτρο, εξηγεί ο Ξενοφών (Λακεδ. Πολιτεία, 14.4), αναφέροντας ότι υπαγορεύθηκε από την θέλησή τους να διαφυλαχθεί αμίαρος ο χαρακτήρας της Σπάρτης, και ανεπηρέαστος από ξένες συνήθειες.

Ο Ηρόδοτος, αναφέρει ότι καθ' όλον τον ιστορικό βίο της Σπάρτης, κατεγράφησαν δύο και μόνο πολιτογραφήσεις αλλοδαπών. Αντίστοιχα, η έξοδος από την πόλη-κράτος ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τους Σπαρτιάτες, προκειμένου να μείνουν ανεπηρέαστοι από ξένα ήθη. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η Πολιτεία χορηγούσε ειδική άδεια αποδημίας.


ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ

Ο γυναικείος πληθυσμός της Σπάρτης αποκλειόταν από το στρατιωτικό λειτούργημα, διότι οι νόμοι της πόλεως προσδιόριζαν ως καθήκον τους την γέννηση και ανατροφή υγιών τέκνων.

Η αγωγή των γυναικών δεν άγγιζε, ούτε καν προσέγγιζε, τα όρια αυστηρότητας εκείνης των ανδρών, διότι ο προορισμός και η αποστολή τους εντός της Πολιτείας ήταν διαφορετικής φύσεως. Αυτό βεβαίως δεν θα πρέπει να ερμηνευθεί ως μία καταπίεση του γυναικείου φύλου, το αντίθετο μάλιστα.

Η γυναικεία ελευθερία σε καμία άλλη πόλη του αρχαίου Ελληνικού Κόσμου δεν εκδηλώθηκε τόσο έμπρακτα, όσο στην Λακωνική Πολιτεία. Στη Σπάρτη, οι γυναίκες είχαν το αποκλειστικό προνόμιο, απ' όλες τις άλλες ελληνίδες, να γυμνάζονται ισότιμα με τους άνδρες και να κυκλοφορούν άνευ περιορισμών.



Όπως γνωρίζουμε, ευγονικές μέθοδοι ίσχυαν και ως προς τις γυναίκες, οι οποίες άπτονταν του καθορισμού της υγείας των γυναικών και της καταλληλότητας τους να φέρουν στον κόσμο υγιή παιδιά.

Η ανατροφή των κοριτσιών εναπόκειτο στην κρίση και στη βούληση των γονέων τους, η μόνη δε υποχρέωσή τους ήταν να γυμνάζονται. Ουκ ολίγα κορίτσια, διακρίνονταν στο ακόντιο, στη ρίψη του δίσκου, στην πάλη, στο τρέξιμο και σε λοιπές αθλητικές δοκιμασίες, ενώ ενεργός ήταν η συμμετοχή τους, σε θρησκευτικά και καλλιτεχνικά δρώμενα. Σε όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα κορίτσια συμμετείχαν και γυμνά, γεγονός πρωτόγνωρο και ασύλληπτο για άλλη πόλη-κράτος.

Ο γάμος ήταν θεσμός υποχρεωτικός, για όλο τον ελεύθερο και υγιή πληθυσμό. Οι νόμοι προέβλεπαν την τιμωρία όσων παντρεύονταν σε μεγάλη ηλικία, καθώς και των γυναικών εκείνων, που παντρεύονταν σε μικρή ηλικία. Ειδικές ποινές προβλέπονταν για τον "οψιγάμιον", καθώς και για τον "κακογάμιον".

Ο Πλούταρχος (Λύσανδρος, 2), αναφέρεται στην περίπτωση του βασιλιά Αρχιδάμου, τον οποίο τιμώρησαν οι 'Έφοροι, διότι νυμφεύθηκε γυναίκα πολύ μικρής ηλικίας και συνεπεία τούτου του γεγονότος, δεν ήταν δυνατόν να γεννηθούν άρτια τέκνα.

Οι άνδρες που έμεναν ανύπανδροι, αντιμετώπιζαν ποινές και επιτιμήσεις, ενώ παράλληλα αποκλείονταν από την παρακολούθηση των "Γυμνοπαιδιών", τον δε Χειμώνα η Πολιτεία τους υποχρέωνε να βαδίζουν εντός κύκλου επί της αγοράς.

Εκεί τραγουδούσαν ένα, μειωτικού χαρακτήρα τραγούδι, το οποίο ανέφερε ότι δικαίως υφίστανται αυτή την αντιμετώπιση. Χαρακτηριστική των ηθών και των αντιλήψεων που επικρατούσαν στην Σπάρτη περί των αγάμων, είναι η περίπτωση του Στρατηγού Δερκυλίδα.

Ο Δερκυλίδας, αν και διακεκριμένος στο πεδίο της μάχης, αντιμετωπιζόταν αρνητικά ως άγαμος, γεγονός το οποίο δικαιολογούσε την επίδειξη μειωμένου σεβασμού προς το πρόσωπό του.

Όταν λοιπόν ο στρατηγός Δερκυλίδας, θέλησε να καθίσει κάπου και τα καθίσματα ήταν κατειλημμένα από νέους, ο νέος στον οποίο απευθύνθηκε για να σηκωθεί, δεν του παραχώρησε τη θέση του, λέγοντάς του επιγραμματικά "Στρατηγέ δεν έχεις το γιο που θα δώσει το κάθισμά του σε εμένα".

Επειδή η αποστολή της οικογένειας στην Σπάρτη ήταν η γένεση υγιών παιδιών, ο άνδρας μπορούσε να συγκατατεθεί ώστε η γυναίκα του να συνευρεθεί με έναν άλλο Σπαρτιάτη, προκειμένου να προκύψει από την ένωσή τους ένα υγιές τέκνο, χωρίς αυτό να θεωρείται καθόλου επιλήψιμο. Χρέος των νέων γενεών, ήταν να υπερβούν τους πρεσβυτέρους, σε γενναιότητα και σε πολεμικά κατορθώματα, όσο και σε ειρηνικά έργα.

Υπόμνηση αυτού του στόχου, αποτελούσε και η υπόσχεση "Αμες δε γεσόμεθα, πολλώ κάρρονες" (εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροί σας), την οποία έδιδαν οι έφηβοι στις μεγαλύτερες γενεές. Στα ειρηνικά έργα, εντάσσεται και η ανάπτυξη του Πολιτισμού, περί του οποίου ελάχιστα έχουν γίνει γνωστά, καθώς η αρχαία Σπάρτη κείται θαμμένη κάτω από τη σύγχρονη πόλη, όχι βέβαια τυχαία...





apocalypsejohn.com
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Έλληνας οδηγός: 5 πρακτικές που τον χαρακτηρίζουν


Μπορεί να υπάρχουν και χειρότερα, όπως έχουμε δει πολλές φορές σε βιντεάκια από άλλες χώρες, όμως και ο Έλληνας οδηγός έχει τα θεματάκια του…

Κατά την προσπέραση κοιτάει πάντα τον οδηγό του οχήματος που αφήνει πίσω με ύφος χιλίων καρδιναλίων και βάλε…



Χειρότεροι εχθροί η κίνηση, τα φανάρια και γενικά ο Κ.Ο.Κ. Κάνει ό,τι θέλει ασχέτως τι δείχνουν φανάρια και πινακίδες. Κλασσική πρακτική είναι στο φανάρι που προσπερνάει από δεξιά και στήνεται πρώτος- πρώτος για να γλυτώσει αυτά τα πολύτιμα 30 δευτερόλεπτα για τη ζωή του…



Στο παρκάρισμα δεν δυσκολεύεται ποτέ! Παντού… χωριό του είναι ό,τι θέλει κάνει !



Τα μυστικά της άριστης οδήγησής του είναι τσιγάρο, κινητό, καφέ και φυσικά στο ραδιόφωνο αθλητικό κανάλι. Αν κολλήσει στην Κηφισίας παίρνει και τηλέφωνο γιατί η άποψη του για τον Σαβιόλα μετράει..



Βρίζει τους πάντες. Τον τύπο στα φανάρια, τις γυναίκες οδηγούς γιατί οι κοπέλες απλά δεν ξέρουν να οδηγούν, τον μπροστά που δεν πάει αρκετά γρήγορα, τον πίσω που του «κολλάει», τον πιο πίσω που κορνάρει, τον απέναντι που δεν κλείνει τα μεγάλα φώτα και την κυβέρνηση για τις λακκούβες. Ενίοτε θυμάται να βρίσει και κανένα άλλο άσχετο, έτσι απλά για να μη κάνει διακρίσεις...



Προσοχή στο τιμόνι!

newsbomb.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...