Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

Οι 20 προτάσεις της κυβέρνησης για τα εργασιακά. Τι προβλέπεται για κατώτατο και συλλογικές συμβάσεις


Επιστολή με 20 σημεία πάνω στα οποία θα διεξαχθεί αμέσως μετά το Πάσχα ο διάλογος για τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις πρόκειται να απευθύνει σήμερα στους κοινωνικούς εταίρους (ΓΣΕΕ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Πάνος Σκουρλέτης.

Όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της επιστολής, το οποίο αποκαλύπτει σήμερα η "Εφημερίδα των Συντακτών", στόχος είναι η αποκατάσταση του πλαισίου που ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις στη βάση των προεκλογικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης.

Μεταξύ άλλων, στον διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους -ο οποίος θα διεξαχθεί στον 4ο όροφο του υπουργείου στην οδό Σταδίου- θα τεθούν: η σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού, η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η διαμεσολάβηση και η διαιτησία, αλλά και η αντιμετώπιση της "απειθαρχίας" των εργοδοτών σε μείζονα ζητήματα της εργατικής νομοθεσίας.

Στο "πακέτο" με τους βασικούς άξονες και τις προωθούμενες καινοτομίες, περιλαμβάνονται ακόμα θέματα σχετικά με τις ωριμάνσεις, τη μετενέργεια, τα επιδόματα πολυετίας (τα οποία έχουν "παγώσει" οι μνημονιακές κυβερνήσεις) και την ανασφάλιστη εργασία.

Ο διάλογος κυβέρνησης-κοινωνικών εταίρων θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα με στόχο να ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα και στη συνέχεια να προωθηθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, με προτεραιότητα τον κατώτατο μισθό και τις αλλαγές στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Αναλυτικότερα τα 20 σημεία διαλόγου είναι τα εξής:

1. Επαναφέρεται σταδιακά και σε δύο φάσεις ο γενικός κατώτατος μισθός στα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2012 οπότε και καταργήθηκε με νομοθετική παρέμβαση η τότε ισχύουσα ΕΓΣΣΕ με τη μείωση κατά 22% (και 32% για τους νέους μέχρι 25 ετών). Στο πρώτο στάδιο (1/10/15) αίρονται οι μισθολογικές διακρίσεις με βάση την ηλικία των εργαζομένων και αυξάνονται οι κατώτατες αμοιβές κατά 10,91%(650 ευρώ μεικτά ο μηνιαίος μισθός για τους υπαλλήλους και 29,05 ευρώ μεικτά το ημερομίσθιο για τους εργατοτεχνίτες).
Στο δεύτερο στάδιο(1/7/16) ο γενικός κατώτατος μισθός ορίζεται στα 751 ευρώ μεικτές αποδοχές για τους υπαλλήλους και το κατώτατο ημερομίσθιο στα 33,57 ευρώ για τους εργατοτεχνίτες.

2. Το μέσον διαμόρφωσης του γενικού κατώτατου μισθού θα είναι στο εξής η εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας η οποία και θα έχει καθολική εφαρμογή για το σύνολο των όρων της.

3. Καταργείται η αναστολή των αυξήσεων των επιδομάτων πολυετίας και των ωριμάνσεων.

4. Εισάγεται η υποχρέωση των διαπραγματευόμενων μερών για κωδικοποίηση των όρων προηγούμενων όρων συλλογικών συμβάσεων και διαιτητικών αποφάσεων στο περιεχόμενο των νέων συλλογικών ρυθμίσεων, προκειμένου αυτές να διατηρηθούν σε ισχύ.

5. Εισάγεται νέο είδος συλλογικής διαπραγμάτευσης σε επίπεδο ομίλων επιχειρήσεων.

6. Καθιερώνεται η υποχρέωση των εργοδοτικών οργανώσεων για διαπραγμάτευση, ανεξάρτητα από τη ρητή σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους.

7. Ενισχύεται η δυνατότητα διαπραγμάτευσης σε κλαδικό επίπεδο σε περίπτωση απουσίας κλαδικής εργοδοτικής οργάνωσης μέσα από μεμονωμένους εργοδότες (μέχρι 10) που απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζομένων του κλάδου με εναλλακτική δυνατότητα την συμμετοχή της υπερκείμενης εργοδοτικής οργάνωσης στις διαπραγματεύσεις.

8. Επαναφέρεται η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης για τους εργαζόμενους σε περίπτωση συρροής των συλλογικών συμβάσεων.

9. Αίρεται η αναστολή της δυνατότητας επέκτασης των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συμβάσεων, όταν υπογράφονται από εργοδοτικές οργανώσεις που τα μέλη τους απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζόμενων στον κλάδο.

10. Επαναφέρεται η πλήρης μετενέργεια των κανονιστικών όρων των συλλογικών συμβάσεων 6 μήνες μετά από τη λήξη τους με δυνατότητα παράτασής της σε περίπτωση προσφυγής στον ΟΜΕΔ.

11. Ενισχύεται ο ρόλος του ΟΜΕΔ.

12. Δημιουργείται ενιαίο σώμα μεσολαβητών/διαιτητών.

13. Δημιουργείται σώμα οικονομικών εμπειρογνωμόνων που θα συνδράμει με τεχνικές εκθέσεις το έργο των μεσολαβητών/διαιτητών μετά από αίτημά τους.

14. Συνεκτιμάται η εν γένει οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων και της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων στην κρινόμενη συλλογική διαφορά στο στάδιο της μεσολάβησης και της διαιτησίας.

15. Εκλέγεται ο Πρόεδρος του ΟΜΕΔ και επιλέγονται οι μεσολαβητές και οι διαιτητές με αυξημένη πλειοψηφία(2/3) των μελών του 9μελούς διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.

16. Εισάγεται τεκμήριο εγκυρότητας των στοιχείων που επικαλείται η πλευρά των εργαζομένων στο στάδιο της μεσολάβησης και της διαιτησίας, στην περίπτωση που η εργοδοτική πλευρά δεν προσκομίσει στο στάδιο των διαπραγματεύσεων τα αναγκαίο από το νόμο οριζόμενα οικονομικά στοιχεία (συνολικό και επιμέρους μισθολογικό κόστος, λειτουργικές δαπάνες, εν γένει οικονομικά στοιχεία ανά επίπεδο διαπραγμάτευσης, οικονομική πολιτική και πολιτική προσωπικού της επιχείρησης).

17. Ενισχύεται ο θεσμός της μεσολάβησης που αποτελεί το βασικό στάδιο επίλυσης των συλλογικών διαφορών με δυνατότητα επαναδιατύπωσης της πρότασης του μεσολαβητή μετά από την αρχική της κατάθεση και την αναζήτηση συγκλίσεων για την οριστική μεσολαβητική πρόταση.

18. Διατηρείται η μονομερής προσφυγή σε τριμελούς σύνθεσης διαιτησία, όταν το ένα μέρος αρνείται την μεσολάβηση ή απορρίπτει την μεσολαβητική πρόταση.

19. Διατηρείται η αρμοδιότητα της διαιτησίας επί του συνόλου της κρινόμενης συλλογικής διαφοράς.

20. Καταργείται ο δεύτερος βαθμός διαιτησίας και δικαστικού ελέγχου της διαιτητικής απόφασης με τον δικαστικό έλεγχο να παραμένει σε πρώτο βαθμό μόνο ως προς τη νομιμότητα της διαιτητικής διαδικασίας.




Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Δίπλωμα οδήγησης από τα 14 ! Η κοινοτική οδηγία που βάζει τους εφήβους στο τιμόνι


Νέα οδηγία, που αφορά στον εναρμονισμό των αδειών οδήγησης στις επιμέρους χώρες εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με αυτή την οδηγία, νέοι άνω των 14 ετών έχουν τη δυνατότητα να πάρουν δίπλωμα οδήγησης.

Η Γαλλία, μάλιστα έσπευσε να ακολουθήσει ένα μέρος της νέας αυτής οδηγίας, ως προς το κομμάτι που επικεντρώνεται στα ελαφρά τετράτροχα.

Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, επιτρέπεται στους νέους από 14 ετών που έχουν αποκτήσει το δίπλωμα οδικής ασφάλειας (στη Γαλλία γνωστό ως BSR) να οδηγούν ελαφρά μηχανοκίνητα τετράτροχα. Μέχρι πρότινος, το κατώτατο όριο ήταν στα 16 έτη.

Πάντως, σύμφωνα με την οδηγία, ανοίγει και στην Ελλάδα ο δρόμος μείωσης του ανώτατου ορίου ηλικίας για απόκτηση διπλώματος οδήγησης.



iefimerida.gr 
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Είναι η ντομάτα φρούτο ή λαχανικό ;


Η ντομάτα κατάγεται από τις κάτω Άνδεις και την καλλιεργούσαν οι Αζτέκοι στο Μεξικό. Η λέξη των Αζτέκων «tomatl» σήμαινε απλά «αφράτο φρούτο» και οι Ισπανοί κατακτητές την ονόμασαν «tomate».

Η ντομάτα έφθασε, πιθανώς, πρώτα στη Σεβίλλη, ένα σημαντικό κέντρο του διεθνούς εμπορίου, ειδικά με την Ιταλία. Το 1544, ο Ιταλός βοτανολόγος Mattioli αναφέρθηκε στους κίτρινους καρπούς της τοματιάς ως «mala aurea», το χρυσό μήλο, και αργότερα, το 1554, ανέφερε μια κόκκινη ποικιλία.

Αν και η ντομάτα θεωρείται λαχανικό λόγω των κύριων μαγειρικών χρήσεών της, είναι πραγματικά φρούτο που ανήκει στην οικογένεια των σολανιδών.

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες κατάφεραν να σπάσουν τον γενετικό κώδικα της… ντομάτας και ανακάλυψαν ότι η ντομάτα διαθέτει 7.000 περισσότερα γονίδια από τον άνθρωπο. Ανακάλυψαν επίσης ότι η ντομάτα και η πατάτα έχουν κοινά το 92% των γονιδίων τους. Και φυσικά η νέα μελέτη αναμένεται να φέρει ξανά στο προσκήνιο το αιώνιο ερώτημα: είναι η ντομάτα τελικά λαχανικό ή φρούτο;

Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έχει γνωμοδοτήσει υπέρ του λαχανικού, αλλά οι περισσότεροι επιστήμονες «ψηφίζουν» υπέρ του φρούτου, καθώς η σάρκα της είναι πολτώδης και περιέχει μαλακά σπόρια.


perierga.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Μεγάλη Τρίτη


Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με το τηρούμενο Μηναίο ή Μηνολόγιο, η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη αφενός στη μνεία του ιερού ευαγγελίου που αναφέρεται στη δριμύτατη καταγγελία του Ιησού κατά των θρησκευτικών αρχηγών του Ισραήλ, των Γραμματέων και των Φαρισαίων, και αφετέρου στην παραβολή των δέκα παρθένων.

Λειτουργική

Στον Όρθρο διαβάζεται από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (22, 15- 23, 39) η καταδίκη των Φαρισαίων.

Στην Ακολουθία συνεχίζεται η ανάγνωση από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου γίνεται λόγος για το

Τέλος. Γι’ αυτό μιλούν και οι δύο παραβολές της ημέρας. Η πρώτη είναι η παραβολή των δέκα παρθένων. «Πέντε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι» και είχαν πάρει μαζί με τα λυχνάρια τους και αρκετό λάδι, «πέντε ήσαν μωραί», τα λυχνάρια τους έσβησαν και δεν έγιναν δεκτές στο γαμήλιο δείπνο. Η άλλη παραβολή είναι των ταλάντων που μας διδάσκει να είμαστε εργατικοί και να καλλιεργούμε και να αυξήσουμε τα πνευματικά μας χαρίσματα. Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης όπου είναι αφιερωμένη στην αμαρτωλή γυναίκα (Λουκ. 7,47) που μετανιωμένη άλειψε τα πόδια του Κυρίου με μύρο, και συγχωρήθηκε για τα αμαρτήματά της, γιατί έδειξε μεγάλη αγάπη και πίστη στον

Κύριο, ενώ ψάλλεται ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή τροπάρια της θρησκευτικής υμνολογίας.

Το τροπάριο της Κασσιανής.


wikipedia.org
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Οι 20 χώρες με τις περισσότερες διακοπές και αργίες!


Εν όψει κάποιων αργιών, των διακοπών του Πάσχα, αλλά αργότερα και των καλοκαιρινών διακοπών, είναι καιρός να δούμε ποιες χώρες έχουν τις περισσότερες αργίες και τις περισσότερες καλοκαιρινές διακοπές.

Σε περίπτωση ισοπαλίας, νικήτρια αναδεικνύεται η χώρα με τις περισσότερες πληρωμένες αργίες, που όμως κάποιες χρονιές πέφτουν σε Σαββατοκύριακα.

20. Αυστραλία - 28 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 8 πληρωμένων αργιών.

Στον πάτο της λίστας με τις 20 χώρες με τις περισσότερες αργίες, οι Αυστραλοί απολαμβάνουν ένα ωραίο πακέτο με 28 ημέρες άδειας κάθε χρόνο, τις οποίες θεωρητικά περνούν αποφεύγοντας την επικίνδυνη άγρια ζωή της χώρας. Άλλωστε τι να το κάνεις το πικνίκ στην παραλία αν ένας καρχαρίας φάει τη σανίδα του σκι.

19. Ιρλανδία - 29 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 9 πληρωμένων αργιών.

Παρότι του Αγίου Πατρικίου θα πρέπει να μετράει για τρεις ημέρες, δεδομένου ότι όλοι είναι μεθυσμένοι μία μέρα πριν και μία μέρα μετά.

18. Τυνησία - 30 μέρες



Συνολικά 30 μέρες πληρωμένων διακοπών + 0 πληρωμένων αργιών.

Η μόνη Αφρικανική χώρα στη λίστα, η Τυνησία προσφέρει στους εργαζομένους της ένα μήνα άδειας.

17. Ιταλία - 31 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 11 πληρωμένων αργιών.

16. Νέα Ζηλανδία - 32 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 11-12 πληρωμένων αργιών, αναλόγως με το πού εργάζεσαι.

15. Σλοβενία - 33 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

Εδώ υπάρχει ένας συνδυασμός χώρας της Ανατολικής Ευρώπης και επαρχιών με διάφορες αργίες.

14. Κροατία - 33 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

13. Πολωνία - 33 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

12. Ισπανία - 34 ημέρες



Συνολικά 20 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

11. Γερμανία - 34 ημέρες



Συνολικά 24 μέρες πληρωμένων διακοπών + 10 πληρωμένων αργιών.

Η Γερμανία με τα εκπληκτικής ποιότητας προϊόντα που εξάγει στο εξωτερικό και οι πολίτες της έχουν προφανώς συνειδητοποιήσει ότι είναι αδύνατο να είναι κανείς αποτελεσματικός 365 μέρες το χρόνο.

10. Δανία - 34 μέρες



Συνολικά 25 μέρες πληρωμένων διακοπών + 9 πληρωμένων αργιών.

Επιτέλους, εμφανίστηκε στη λίστα μία χώρα της Σκανδιναβίας, με τη Δανία να φροντίζει τους πολίτες της και να τους δίνει 34 ημέρες διακοπών το χρόνο.

9. Αυστρία - 35 μέρες



Συνολικά 22 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

Η πανέμορφη, ορεινή Ευρωπαϊκή χώρα καταφέρνει με δυσκολία να νικήσει το Βόρειο γείτονά της με μία ημέρα ξεκούρασης παραπάνω το χρόνο.

8. Ισλανδία - 37 ημέρες



Συνολικά 24 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

7. Μεγάλη Βρετανία - 37 ημέρες



Συνολικά 28 μέρες πληρωμένων διακοπών + 9 πληρωμένων αργιών.

6. Πορτογαλία - 38 ημέρες



Συνολικά 25 μέρες πληρωμένων διακοπών + 13 πληρωμένων αργιών.

5. Γαλλία - 38 ημέρες



Συνολικά 30 μέρες πληρωμένων διακοπών + 8 πληρωμένων αργιών.

4. Λιθουανία - 39 μέρες



Συνολικά 28 μέρες πληρωμένων διακοπών + 11 πληρωμένων αργιών.

3. Φινλανδία - 40 ημέρες



Συνολικά 30 μέρες πληρωμένων διακοπών + 10 πληρωμένων αργιών.

2. Σουηδία - 41 ημέρες



Συνολικά 25 μέρες πληρωμένων διακοπών + 16 πληρωμένων αργιών.

Οι χώρες της Σκανδιναβίας είναι γνωστές για το κοινωνικό τους πρόσωπο, αλλά η Σουηδία βρίσκεται στην κορυφή, ξεπερνώντας τη Νορβηγία, την Ισλανδία, τη Φιλανδία και τη Δανία και δίνοντας στους εργαζομένους τις περισσότερες ημέρες διακοπών στη Βαλτική Θάλασσα.

1. Βραζιλία - 41 ημέρες



Συνολικά 30 μέρες πληρωμένων διακοπών + 11 πληρωμένων αργιών.

Οι Βραζιλιάνοι δεν έχουν μόνο τις περισσότερες ημέρες διακοπών, αλλά παραμένουν ουσιαστικά «κλειστά» όλο το Φεβρουάριο για τις διακοπές.




newsbeast.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Τι ελαστικά να βάλω ;


Αναβάλλοντας την αλλαγή δεν κάνουμε οικονομία καθώς ένα σετ ελαστικών σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχει διάρκεια ζωής περίπου 4 χρόνια ή 40.000km. Αν εμείς  κρατήσουμε το ίδιο σετ ελαστικών 5 χρόνια ή 50.000km θα «εξοικονομήσουμε» ένα σετ μετά από 20 χρόνια ή 200.000km! Πιο πιθανό είναι να έχουμε αλλάξει αυτοκίνητο νωρίτερα, ενώ ταυτόχρονα η κυκλοφορία μ’ ένα σετ φθαρμένων ελαστικών εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους.

Ήρθε λοιπόν η ώρα αλλαγής ελαστικών, αυτή δεν είναι απαραίτητα το Σεπτέμβριο με τα πρωτοβρόχια καθώς το καλοκαίρι είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για τα ελαστικά και την απόδοσή τους λόγω υψηλών θερμοκρασιών.

Πρώτο ερώτημα η διάσταση, διατηρούμε ίδια ή αλλάζουμε; Αν αλλάζουμε καλό είναι να έχουμε υπόψη μας τον τύπο:
Διάμετρος = 2 χ (πλάτος χ προφίλ/100) + (ίντσες ζάντας χ 25.4).
Π.χ. ελαστικό 215/45/17 έχει διάμετρο = 2 χ (215χ 45/100) + (17χ25.4) = 625.3mm

Για να μην επηρεάσουμε υπέρμετρα την γεωμετρία της ανάρτησης καλό είναι να παραμένουμε στην αρχική διάμετρο ή έστω να έχουμε μια απόκλιση κοντά στο 3% στο νέο σετ ελαστικών  Θα μπορούσαμε λοιπόν στο παράδειγμά μας να πάμε σε ελαστικά 245/35/18, αν αυτά χωράνε στους θόλους (σ.σ: τις αλυσίδες τις υπολογίσατε αν τις χρειαστείτε;).



Άποψή μας είναι ότι πρέπει να διατηρείται την επιλογή του κατασκευαστή.
Εάν τοποθετήσετε μεγαλύτερα ελαστικά θα έχετε μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο όμως μειώνεται η μέγιστη τιμή κατανεμημένου φορτίου. Στον υπολογισμό των μηχανικών που σχεδιάζουν τις αναρτήσεις το κρίσιμο μέγεθος για τον καθορισμό της διάστασης είναι το βάρος ανά τετραγωνικό χιλιοστό. Αλλάζοντάς το σημαντικά δημιουργούνται πολλά θέματα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Γενικά μεγαλύτερα ελαστικά συνεπάγεται μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και καλύτερη πρόσφυση αλλά επιδείνωση των επιταχύνσεων, της κατανάλωσης και αύξηση κινδύνου υδρολίσθησης. Μειώνοντας τις διαστάσεις των ελαστικών βελτιώνετε τις επιταχύνσεις και την κατανάλωση, χάνετε όμως σε τελική ταχύτητα και κράτημα στο όριο.

Από τη μια είναι η τάση των κατασκευαστών ελαστικών για ολοένα και μεγαλύτερες ζάντες 18, 19 και 20 ιντσών που σ’ ένα βαθμό αμβλύνουν και τα προβλήματα διαχείρισης της ροπής των turbo κινητήρων στα δικίνητα οχήματα. Από την άλλη η τάση για οικονομία στην κατανάλωση οδηγεί τους κατασκευαστές ελαστικών να φτιάχνουν προϊόντα που εξοικονομούν καύσιμο μέσω μικρότερης αντίστασης κύλισης. Προφανώς όμως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα ένα save energy ή eco friendly ελαστικό σε διάσταση 285/30 με ζάντες 19 ή 20 ιντσών που παραπέμπει σε αυτοκίνητο επιδόσεων/ κύρους.



Όσον αφορά στα ελαστικά που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή ένωση αυτά συνοδεύονται από την ενεργειακή ετικέτα. Οι ενδείξεις της αφορούν στην οικονομία καυσίμου (αντίσταση κύλισης), το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα και τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών.

Κρίσιμο ερώτημα είναι τι κάνουμε καθημερινά με το αυτοκίνητο μας…
Κινούμαστε μποτιλιαρισμένοι στην πόλη και μας πιάνει άγχος κάθε φορά που ανάβει το λαμπάκι ανεφοδιασμού; Τότε χρειαζόμαστε ένα ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισης που εξοικονομεί καύσιμο. Με οικονομία της τάξεως του 3% στο καύσιμο το σετ αυτό θα έχει επιστρέψει το κόστος του, προτού το αντικαταστήσουμε. Προσοχή (!) αγοράζοντας ένα φθηνό σετ ελαστικών για να γλυτώσουμε 100 ευρώ, αν αυτό έχει υψηλή αντίσταση κύλισης στην πράξη ξοδεύουμε πολύ περισσότερα χρήματα, σταδιακά, λόγω αύξησης της κατανάλωσης.



Επιλέγοντας ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισηςδεν μπορεί να έχουμε στο μυαλό μας ένα ταξίδι αστραπή με ταχύτητες κοντά στην τελική και «ηρωικά» περάσματα από τις στροφές πριν το χωριό με όλη την οικογένεια και τις αποσκευές. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε ένα ελαστικό με καλό κράτημα και υψηλό δείκτη ταχύτητας.

Οι δείκτες που αναγράφονται στα ελαστικά είναι: Q 160 χλμ./ώρα, R 170 χλμ./ώρα, S 180 χλμ./ώρα, T190 χλμ./ώρα, H 210 χλμ./ώρα, V 240 χλμ./ώρα, W 270 χλμ./ώρα, Y 300 χλμ./ώρα, VR >210 χλμ./ώρα, ZR >240 χλμ./ώρα.

Αν έχετε χούι να ανεβαίνετε στα πεζοδρόμια χρειάζεστε ελαστικό με ενισχυμένο σκελετό. Αν κινείστε σε χώμα, λάσπη θέλετε ένα πέλμα μεικτών συνθηκών, εάν έχετε 4κίνητο SUV και δεν βγαίνετε εκτός ασφάλτου, υπάρχουν ασφάλτινα ελαστικά που καλό είναι να τοποθετήσετε γιατί τα ελαστικά μεικτών συνθηκών αυξάνουν την κατανάλωση. Αν έχετε αυτοκίνητο πόλης τότε τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης θα σας κάνουν οικονομία. Αν έχετε ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο και στόχος σας είναι βασικά η οικονομία επιλέξτε ένα ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισης. Αν υπάρχει βέβαια στη διάστασή σας γιατί πολλά οικογενειακά μοντέλα πωλούνται με ζάντες 18 ή 19 ιντσών. Αν έχετε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων σίγουρα χρειάζεστε σπορ λάστιχο αλλά καλό είναι να αποφεύγονται οι υπερβολές. Τα ελαστικά επιδόσεων επηρεάζονται από τις μεταβολές της θερμοκρασίας, φθείρονται γρήγορα, δεν είναι άνετα, αλλά κρατάνε όταν στρίβεις.



Κοντολογίς κάντε μια ιεράρχηση αναγκών και καταλήξτε τι ακριβώς χρειάζεστε προτού επισκεφτείτε το εξειδικευμένο κατάστημα ελαστικών. Φτάνοντας εκεί θα σας προτείνουν διάφορες επιλογές, μη καταλήξετε σε κάποια με βάση την τιμή. Δείτε την ενεργειακή ετικέτα, όσο πιο κοντά στο Α τόσο το καλύτερο. Αν επιλέξετε ένα σετ ελαστικών που δε κρατά καλά στο βρεγμένο και αυτό γίνει λόγος για μια μικρή έξοδο/σύγκρουση πιθανόν το 50αρικο που γλυτώσατε να σας οδηγήσει σε έξοδα 5000 ευρώ.

Τέλος δείτε την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών. Δε χρειάζονται υστερίες μια χαρά είναι ένα σετ ελαστικών που έχει παραχθεί κάποιους μήνες πριν (έως 15) αρκεί να έχει διατηρηθεί στις ενδεδειγμένες συνθήκες πίεσης, υγρασίας, θερμοκρασίας. Οι μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών διαθέτουν στη χώρα μας τέτοιες εγκαταστάσεις.






newsauto.gr

Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Γεύσεις της Μεγάλης Εβδομάδας: Τα γαστρονομικά έθιμα του Πάσχα


H Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα, περιλαμβάνει τα περισσότερα γαστρονομικά έθιμα της Ορθοδοξίας. Από τα τσουρέκια και τα αυγά μέχρι το αρνί στη σούβλα αυτές είναι οι γευστικές παραδόσεις που μεγάλωσαν γενιές και γενιές.

Η καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας από χρόνια ήταν στενά συνδεδεμένη με τα εκκλησιαστικά δρώμενα. Έτσι είναι αναμενόμενο, το Θείο Δράμα να μεταφέρεται και στο οικογενειακό τραπέζι.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος, οι προετοιμασίες για το Πάσχα ξεκινούσαν από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας με τη σαρακοστιανή νηστεία, ενώ ειδικά τη Μεγάλη Δευτέρα, οι γυναίκες δεν έπιαναν μαχαίρια και αιχμηρά αντικείμενα γιατί φοβόντουσαν μην κοπούν και τρέξει αίμα, πράγμα που θεωρούσαν μεγάλη αμαρτία.

Από τη Μεγάλη Δευτέρα ήταν δεμένο στην αυλή το αρνί που θα σούβλιζαν την Κυριακή του Πάσχα, το οποίο στόλιζαν με κόκκινη κορδέλα ή το έβαφαν με τη βαφή των αυγών την Μεγάλη Πέμπτη.

Τη Μεγάλη Τετάρτη, οι γυναίκες επέστρεφαν σπίτι μετά το Ευχέλαιο για να πιάσουν το προζύμι που σκέπαζαν με μάλλινες κουβέρτες και να φτιάξουν τα τσουρέκια και τις κουλούρες της Λαμπρής.

Στην παλιά Αθήνα, η καντηλανάφτισσα γυρνούσε στα σπίτια της ενορίας και μάζευε αλεύρι για την πασχαλινή κουλούρα. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι νοικοκυρές πήγαιναν στην εκκλησία να πάρουν το ζυμάρι τους, στο οποίο χάραζαν εξαιρετικά σχέδια με αναπαραστάσεις από τα Θεία Πάθη και την Ανάσταση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη, που λεγόταν και Κόκκινη, ή Κοκκινοπέφτη, έβαφαν κόκκινα τα αυγά και το αρνί στην αυλή. Τα παλιά χρόνια το βάψιμο γινόταν με φυτικές ύλες, κοκκινόξυλο ή φύλλα αμυγδαλιάς που έδιναν κιτρινωπό ή καφέ χρώμα, ενώ το πρώτο αυγό ήταν της Παναγίας και έγραφαν πάνω του ευχές.

Μάλιστα το πρώτο αυγό το έσπαγε ο νοικοκύρης του σπιτιού και στη συνέχεια το μικρότερο παιδί του σπιτιού τσούγκριζε με όλους στο σπίτι. Τα κορίτσια της οικογένειας έδιναν επίσης μεγάλη σημασία στο σπάσιμο των αυγών, αφού ένα άθικτο αυγό σήμαινε ακλόνητη αγάπη.

Τη Μεγάλη Παρασκευή οι πιστοί συμμετείχαν στα Θεία Πάθη, αφού απαγορευόταν να φάνε οτιδήποτε μέχρι τα μεσάνυχτα, εκτός από νερόβραστα και ωμά, ενώ πολλοί έπιναν μόνο νερό και ξύδι. Ειδικά οι κοπέλες που συμμετείχαν στον στολισμό του Επιταφίου έμεναν νηστικές μέχρι την περιφορά του.

Το Μεγάλο Σάββατο σφαζόταν το αρνί της Κυριακής και γενικά όλη η μέρα ήταν αφιερωμένη στις προετοιμασίες. Στην Τουρκοκρατία, το βράδυ της Ανάστασης, δεν έτρωγαν μαγειρίτσα όπως σήμερα, αλλά χηνόσουπα αβγοκομμένη με μπόλικο κρεμμύδι, μαϊντανό, πιπέρι, ψιλοκομμένο συκώτι αρνιού, κρεατόπιτα, κεφτεδάκια, λουκάνικα και μπόλικο κρασί. Μετά την απελευθέρωση, ωστόσο, επικράτησε η καθιερωμένη μαγειρίτσα όπως την ξέρουμε.

Όσο για το αρνί, το σύμβολο του Πασχαλινού τραπεζιού μαζί με τα κόκκινα αυγά, αποτελεί αρχαιότατο και όχι μόνο χριστιανικό έθιμο. Στην Τουρκία έσφαζαν αρνιά στο Ραμαζάνι που τα έλεγαν «κουρμπάνι» (=θυσία).

Το σούβλισμα και το ψήσιμο αποτελεί έθιμο της ηπειρωτικής Ελλάδας που σταδιακά επικράτησε σε όλη τη χώρα και μάλιστα το ψήσιμο του οβελία αποτελούσε ζήτημα τιμής ακόμη και για τις πιο φτωχές οικογένειες, που προτιμούσαν να μη φάνε κρέας όλο το χρόνο, για να έχουνε αρνί το Πάσχα.


zougla.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...