Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

Επιστολή Μάνου και Τζήμερου σε πολιτικούς αρχηγούς Απευθύνουν 14 ερωτήματα και μετεκλογικές προτάσεις σε ΝΔ, ΠαΣοΚ και ΔΗΜΑΡ

Επιστολή Μάνου και Τζήμερου σε πολιτικούς αρχηγούς


Στους προέδρους της ΝΔ, κ. Αντώνη Σαμαρά, ΔΗΜΑΡ κ. Φώτη Κουβέλη και ΠαΣοΚ κ.Ευάγγελο Βενιζέλο απευθύνονται οι κκ Στέφανος Μάνος και Θάνος Τζήμερος με κείμενο 14 θέσεων-μετεκλογικών προτάσεων για την οικονομία, την κοινωνία, τους θεσμούς και τη δημόσια διοίκηση.
Οι επικεφαλής της συμμαχίας «Δράση-Δημιουργία Ξανά» ζητούν από τους πολιτικούς αρχηγούς να πάρουν θέση, ενώ το κείμενο γνωστοποιείται και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
  • Συμφωνείτε με τη δέσμευση για έναν απλό, σαφή, φορολογικό νόμο με ενιαίο συντελεστή για όλες τις δραστηριότητες, ανταγωνιστικό των γειτόνων μας, ο οποίος θα παραμείνει σταθερός τουλάχιστον μέχρι το τέλος της 4ετίας;
  • Συμφωνείτε με την κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων;
  • Συμφωνείτε με την πλήρη μηχανοργάνωση του Δημοσίου και με την καθιέρωση των ηλεκτρονικών εγγράφων στη Δημόσια Διοίκηση και στις συναλλαγές του πολίτη με αυτήν;
  • Συμφωνείτε με την άτεγκτη εφαρμογή του νόμου (σύλληψη και αυτόφωρο) σε περίπτωση που κομματικοί «ακτιβιστές» διαπράττουν παράνομες πράξεις (κλείσιμο δρόμων ή λιμανιών, απαγόρευση απόπλου πλοίων, αποκλεισμός χώρων εργασίας κ.λ.π.)
  • Συμφωνείτε στο πλήρες, χωρίς «παράθυρα», άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων και στη δυνατότητα κάθε πολίτη που έχει τα νόμιμα προσόντα να τα εξασκεί;
  • Συμφωνείτε στην αλλαγή των σχέσεων Πολιτείας-Πολίτη με την καθιέρωση της Υπεύθυνης Δήλωσης του πολίτη (ότι τήρησε τις προδιαγραφές που οι νόμοι ορίζουν), ως ικανού και επαρκούς στοιχείου για την έναρξη επαγγέλματος ή την ίδρυση εταιρείας;
  • Συμφωνείτε στο ασυμβίβαστο Υπουργού-Βουλευτή και στην καθιέρωσή του από τις 18 Ιουνίου;
  • Συμφωνείτε με την υποχρέωση των κομμάτων να δέχονται ετήσιο οικονομικό έλεγχο από ορκωτούς λογιστές;
  • Συμφωνείτε με την απαγόρευση του δανεισμού των κομμάτων με άλλες εγγυήσεις πέραν της περιουσίας των μελών τους;
  • Συμφωνείτε με την κατάργηση κάθε σύνταξης που δίδεται λόγω εκλογής σε αιρετό αξίωμα ;
  • Συμφωνείτε με την κατάργηση της αμοιβής βουλευτών για την συμμετοχή τους σε κοινοβουλευτικές επιτροπές;
  • Συμφωνείτε με τον περιορισμό της χρηματοδότησης των πολιτικών κομμάτων στο ύψος, το πολύ, του μέσου Ευρωπαϊκού όρου (υπολογισμένου σε ευρώ ανά ψήφο);
  • Συμφωνείτε με την επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Τουρισμού;
  • Συμφωνείτε με την αναγκαιότητα άμεσης επαναδιαπραγμάτευσης της συνθήκης Δουβλίνο ΙΙ, ώστε η Ελλάδα να μην μεταβληθεί σε «αποθήκη» των παράνομων μεταναστών της Ευρώπης;
Οι Στέφανος Μάνος και Θάνος Τζήμερος θέτουν επίσης και τα εξής ερωτήματα: 
  • Συμφωνείτε με το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών όσων θήτευσαν στα προεδρεία συνδικαλιστικών φορέων του στενού και του ευρύτερου δημόσιου Τομέα ;
  • Συμφωνείτε με την παροχή ασυλίας σε όσους αποκαλύψουν -με αποδείξεις- χρηματισμό δημόσιων λειτουργών;
  • Συμφωνείτε με την αναγκαιότητα άμεσης αναθεώρησης του Συντάγματος που είναι προϋπόθεση για τον θεσμικό εκσυγχρονισμό της χώρας;
  • Συμφωνείτε να μην έχουν θεσμικό ρόλο τα κόμματα σε σχολεία και Πανεπιστήμια;



Πηγή ΤΟ ΒΗΜΑ
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ερντογάν: Η Ελλάδα ζητά ελεημοσύνη 100 δισ. δολαρίων


Σε νέες προκλητικές δηλώσεις σε βάρος της Ελλάδας σε μία προσπάθεια να υπερασπιστεί τη δική του οικονομική πολιτική, προχώρησε σήμερα ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ρετζέπ Ερντογάν μιλώντας στη συνεδρίαση της Συνέλευσης Εξαγωγέων Τουρκίας


«Μια χώρα που δεν ανακοινώνει με τρόπο υγιή ούτε καν τον πληθυσμό της και προσπαθεί να εμφανίσει υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, δείχνοντας μειωμένο τον πληθυσμό της. Ποια είναι η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων αυτών; Πώς μπορεί να γίνει παράδειγμα για την Τουρκία μια χώρα που προσπαθεί να ορθοποδήσει ζητώντας ελεημοσύνη 100 δισ., που πουλά τα νησιά της;» αναρωτήθηκε ο Ερντογάν.

«Τι έχει άραγε η Ελλάδα στην Κεντρική Τράπεζά της; Ποια είναι η κατάσταση με το ΔΝΤ και την ΕΕ;» προσέθεσε ο κ. Ερντογάν, σημειώνοντας πως το χρέος της Τουρκίας προς το ΔΝΤ είναι 1,7 δισ. δολάρια και η Κεντρική Τράπεζά της χώρας του έχει συναλλαγματικό απόθεμα 92 δισ. δολαρίων.

«Πώς μπορεί να είναι παράδειγμα για την Τουρκία η Ελλάδα, η οποία ζητά ελεημοσύνη 100 δισ. δολαρίων», αναρωτήθηκε ο Τούρκος, σχολιάζοντας και την πρόσφατη σχετική δήλωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προέδρου του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος Κεμάκ Κιλιτσντάρογλου.

Ο Κιλιτσντάρογλου είχε καλέσει τον Ερντογάν να μην κοροϊδεύει τον κόσμο, αναφορικά με σχόλιο του Τούρκου πρωθυπουργού πως αν δοθούν αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους η Τουρκία θα γίνει Ελλάδα: «Λένε ότι η οικονομία βρίσκεται σε καλό δρόμο, αλλά όταν ζητούν αύξηση οι υπάλληλοι, τους λένε θα γίνουμε σαν την Ελλάδα. Άρα η οικονομία δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο, γιατί κοροϊδεύετε τον κόσμο;» δήλωσε χαρακτηριστικά Κεμάκ Κιλιτσντάρογλου.


newsbomb.gr


Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Τι θα έκαναν οι αρχαίοι Ελληνες για την κρίση;


Τι συμβουλές θα έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στους σύγχρονους, που ταλανίζονται από την οικονομική και πολιτική κρίση; αναρωτιέται το BBC, προβάλλοντας τις ρήσεις και τις διδαχές φιλοσόφων όπως ο Σωκράτης, αλλά και τις αποφάσεις του Σόλωνα και του Κλεισθένη, ως ιδιαίτερα χρήσιμα παραδείγματα για όποιον αναζητά την «φώτιση» του αρχαίου πνεύματος.

Το άρθρο υπογράφει ο λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Armand D' Angour ο οποίος είναι και συγγραφέας του βιβλίου «Οι Έλληνες και το Νέο: η καινοτομία στην αρχαία ελληνική φαντασία και εμπειρία και το επικείμενο Εύρηκα: Εφτά αρχές νεωτερισμού από την Αρχαία Ελλάδα».
Χρέος, διχασμός και εξέγερση. Αυτή ήταν η Αθήνα του 6ου αιώνα π.Χ.

Αρχικά ο καθηγητής αναφέρεται στον 6ο αιώνα π.Χ. και τον Σόλωνα. «Στις αρχές του 6ου αιώνα π.Χ. οι πολίτες της Αθήνας βαρύνονταν από χρέη, κοινωνικό διχασμό και ανισότητες, με τους φτωχούς αγρότες έτοιμους να πωλήσουν τους εαυτούς τους για σκλάβους, απλώς και μόνο για να ζήσουν τις οικογένειές τους.

Η εξέγερση ήταν επικείμενη, ωστόσο ο αριστοκρατικής καταγωγής Σόλων, αναδείχθηκε ως δίκαιος μεσολαβητής ανάμεσα στα συμφέροντα πλουσίων και φτωχών. Κατήργησε τα δεσμά που δημιουργούσε το χρέος, περιόρισε την ιδιοκτησία γης, ενώ δημιούργησε τάξεις πολιτών με διαφορετικά επίπεδα πλούτου και συνεπώς αντίστοιχες οικονομικές υποχρεώσεις.

Τα μέτρα του, παρότι δέχθηκαν επιθέσεις από όλες τις πλευρές, υιοθετήθηκαν και άνοιξαν τον δρόμο για την δημιουργία της δημοκρατίας», γράφει ο D' Angour. Συμπεραίνει μάλιστα ότι η επιτυχία του Σόλωνα δείχνει ότι οι μεγάλοι ηγέτες πρέπει να έχουν το κουράγιο υλοποιήσουν μη δημοφιλή, συμβιβαστικά μέτρα, για το καλό της δικαιοσύνης και της σταθερότητας.

Τι θα συμβεί μετά; Ο Δελφικός χρησμός

Αναφερόμενος στους ακατάληπτους χρησμούς του μαντείου των Δελφών, ο καθηγητής εικάζει ότι στην ερώτηση: «Πρέπει η Ελλάδα να αφήσει το ευρώ;» η απάντηση πιθανώς να ήταν: «Η Ελλάδα θα πρέπει να εγκαταλείψει το ευρώ, αν το ευρώ έχει εγκαταλείψει την Ελλάδα» αφήνοντας όσους τάσσονται υπέρ και όσους τάσσονται κατά μιας εξόδου, να ερίζουν για το ποια ακριβώς είναι η σημασία του χρησμού.
Σημειώνει ωστόσο ότι η πιο σοφή συμβουλή είναι τα περίφημα Δελφικά παραγγέλματα: «Γνώθι σαυτόν» και «Μηδέν άγαν».

Ο μύστης Πυθαγόρας

Αν οι σύγχρονοι Έλληνες νιώθουν να λυγίζουν από την οικονομική κρίση, μπορεί να βρουν παρηγοριά λέει ο Armand D' Angour στην ρήση του προγόνου τους, Πυθαγόρα που υπόστήριζε ότι όλα επιστρέφουν, συνεπώς τίποτα δεν είναι τελείως καινούργιο.
Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, ήταν φιλόσοφος, μαθηματικός, ένας μύστης του 6ου αιώνα που πίστευε ότι οι αριθμοί κρύβονται πίσω από καθετί στο σύμπαν και ότι τα κοσμικά γεγονότα επαναλαμβάνονται σε ένα κύκλο 10800 ετών.

Πρόσεχε, υπάρχουν και χειρότερα…Ο Οδυσσέας και η αντοχή

«Βάστα καρδιά, χειρότερα δεινά βαστούσες τότες που μού 'τρωγε ο αδάμαστος ο Κύκλωπας γενναίους 20 συντρόφους»* λέει ο Οδυσσέας κατά το ταξίδι της επιστροφής στην Ιθάκη, προσπαθώντας να πείσει τον εαυτό του να μην λυγίσει λίγο πριν το τέλος, μετά από τόσες περιπέτειες.
Το μήνυμα, όπως επισημαίνει ο καθηγητής, είναι ότι στο παρελθόν υπήρξαν πιο δύσκολες καταστάσεις και ξεπεράστηκαν με ευφυΐα και κουράγιο.
* (μτφ. Αργύρη Εφταλιώτη)

Είσαι βέβαιος ότι είναι σωστό αυτό; Η ακούραστη αναζήτηση του Σωκράτη

«Είναι πολύ μεγάλο αγαθό για τον άνθρωπο το μιλάει κάθε μέρα για την αρετή και για τα άλλα για τα οποία με ακούτε να συζητάω εξετάζοντας τον εαυτό μου και τους άλλους. Γιατί η ζωή, χωρίς να τα εξετάζει κανείς αυτά, είναι ζωή που δεν αξίζει να τη ζει ο άνθρωπος» έλεγε ο Σωκράτης, ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να αναζητά απαντήσεις σε ερωτήματα όπως «Τι είναι δικαιοσύνη» και «πως πρέπει να ζούμε;».

Η κληρονομιά του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου, είναι το καθήκον να συνεχίζουμε την ακούραστη αναζήτηση ακόμη και όταν- ή μάλλον ειδικά όταν- δεν είναι πιθανό να βρούμε σαφείς, οριστικές απαντήσεις.

Η πολιτική σάτιρα του Αριστοφάνη

Η κωμωδία του Αριστοφάνη «Βάτραχοι» του 405 π.Χ. περιέχει ειλικρινείς και ξεκάθαρες συμβουλές για τους «πολιτικά ασταθείς» συμπατριώτες του: διαλέξτε καλούς ηγέτες, αλλιώς θα ξεμείνετε με τους κακούς.
«Να κάνουμε ότι και την τελευταία φορά;» Ηράκλειτος ο στοχαστής
«Δεν μπορείς να μπεις δυο φορές στο ίδιο ποτάμι» έλεγε ο Ηράκλειτος, τον 5ο π.Χ. αιώνα. Ενώ η αλλαγή είναι συνεχής, διαφορετικά πράγματα αλλάζουν με διαφορετικούς ρυθμούς. Σε ένα περιβάλλον μόνιμης ροής, είναι σημαντικό να ορίσει κανείς κάποια σταθερά σημεία και να πιαστεί γερά από αυτά. Οι αγορές ομολόγων, το χρέος και τα πακέτα διάσωσης μπορεί να αποτελούν μια τέτοια πρόκληση.

«Πες μου τα χειρότερα, γιατρέ». Ο Ιπποκράτης αντιμέτωπος με την πραγματικότητα

Η δυτική ιατρική έχει τις ρίζες της στον Ιπποκράτη, στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα. Αυτό που είναι εξαιρετικό στην αρχαία σκέψη περί υγείας και ασθενειών, είναι η ξεκάθαρη παραδοχή ότι οι γιατροί πρέπει να παρατηρούν με ακρίβεια και να καταγράφουν με ειλικρίνεια, ακόμη και όταν οι ασθενείς φεύγουν από την ζωή. Η μαγεία ή τα ευχολόγια δεν μπορούν να θεραπεύσουν. Μόνο η τίμια, εξαντλητική, εμπειρική παρατήρηση μπορεί να αποκαλύψει τι αποδίδει και τι όχι.
Αρπάζοντας την ευκαιρία: Ο Κλεισθένης και η δημοκρατία
Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά την δύναμη της ευκαιρίας. Το να εκμεταλλεύεται κανείς μια δεδομένη στιγμή, μια ευκαιρία- στην δημόσια αγόρευση, στον αθλητισμό, στην μάχη- ήταν αξιοθαύμαστο και θεωρούνταν ως ένδειξη ικανότητας.

Μετά το τέλος της τυραννίας του Πεισίστρατου, ο Κλεισθένης έπρεπε να δημιουργήσει ένα σύνταγμα πιο δημοκρατικό. Επινόησε λοιπόν με θαυμαστή ταχύτητα, ένα σύστημα αιρετής κυβέρνησης στην οποία όλοι οι πολίτες είχαν μια ψήφο. Έτσι γεννήθηκε η πρώτη δημοκρατία στον κόσμο (δήμος=λαός εξηγεί ο καθηγητής).
Αρχιμήδης, ο εφευρέτης

Τέλος ο Armand D' Angour αναφέρεται στον Αρχιμήδη και το περίφημο «Εύρηκα!» που αναφώνησε βγαίνοντας ενθουσιασμένος από το λουτρό, όπου ανακάλυψε το νόμο του ειδικού βάρους.

Το να βρει κάποιος την λύση σε ένα ακανθώδες πρόβλημα απαιτεί μεγάλη νοητική προσπάθεια, αλλά η απάντηση έρχεται συχνά όταν κατεβάζεις ρυθμούς, κλείνεις τον διακόπτη και απολαμβάνεις…το μπάνιο σου, καταλήγει ο καθηγητής.


ethnos.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...