Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Ρύθμιση-σκούπα για όλα τα τραπεζικά δάνεια


Γενναίες ρυθμίσεις για τα στεγαστικά δάνεια, που θα δώσουν ανάσα σε χιλιάδες δανειολήπτες, επεξεργάζονται τράπεζες και υπ. Ανάπτυξης. Την ίδια ώρα, προωθείται η ριζική αλλαγή του φορολογικού συστήματος, η οποία αναμένεται να αποφέρει φοροελαφρύνσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους.

Γενναίες ρυθμίσεις στα στεγαστικά δάνεια ετοιμάζουν οι τράπεζες με την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής τους έως και τα 99 χρόνια, χωρίς να αυξήσουν τα επιτόκια, ενώ στα σχέδιά τους είναι και η δυνατότητα ενοικίασης κατοικιών υπό κατάσχεση για ορισμένη περίοδο.
Με μια εντυπωσιακή κίνηση που υπαγορεύεται από την τεράστια αύξηση των «κόκκινων» δανείων που προσεγγίζουν τα 40 δισ. ευρώ, και κυρίως τον φόβο να γίνουν περισσότερα, οι εμπορικές τράπεζες -σε συνεργασία με την κυβέρνηση- προχωρούν το επόμενο διάστημα σε ρυθμίσεις - ανάσα στους δανειολήπτες που δυσκολεύονται να αποπληρώσουν το στεγαστικό τους από τη μία, ενώ παράλληλα θα εξυγιάνουν το χαρτοφυλάκιό τους.
Την ίδια στιγμή και σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζει, αφού συνεργαστεί με τις τράπεζες, τη δυνατότητα οριζόντιας ρύθμισης των στεγαστικών δανείων.

Θα αφορά τους ενήμερους οφειλέτες και στόχος είναι η μείωση των δόσεων μέχρι και το 30% του εισοδήματος του δανειολήπτη. Παράλληλα, μελετά και παρεμβάσεις στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά με στόχο την ενίσχυση του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις έχουν τεθεί από την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών υπόψη της κυβέρνησης, η οποία επιθυμεί να κάνει πράξη την εξαγγελία του πρωθυπουργού για μείωση της μηνιαίας δόσης των στεγαστικών δανείων στο 30% των μηνιαίων εσόδων του νοικοκυριού.

Προτάσεις

Για να επιτευχθεί αυτό, χωρίς να χρειαστεί «κούρεμα» του κεφαλαίου που θα έφερνε νέες ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης δισεκατομμυρίων ευρώ για τις τράπεζες, οι προτάσεις κινούνται στην εξής κατεύθυνση:
Επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής από τα 40 χρόνια που είναι σήμερα έως και τα 99 χρόνια, αφού μόνο έτσι θα μπορέσει να μειωθεί έως και 50% η μηνιαία δόση του στεγαστικού δανείου. Εδώ υπάρχουν κι εξετάζονται τα μοντέλα της Αγγλίας και της Ισπανίας. Στην πρώτη περίπτωση, αυτό ισχύει για τη χρήση του ακινήτου. Στη δεύτερη της Ισπανίας πρόκειται ουσιαστικά για μακροχρόνια μίσθωση (leasing).
Η επιμήκυνση αυτή να γίνει χωρίς να αυξηθεί το επιτόκιο που πληρώνει ο δανειολήπτης, παρά το γεγονός ότι θα πρόκειται για μια νέα σύμβαση.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει ακόμα και το θέμα της δυνατότητας ενοικίασης από τον δανειολήπτη της κατοικίας του για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πχ. τρία χρόνια, και στη συνέχεια να υπάρχει η προοπτική επαναγοράς της με νέο δάνειο και νέους όρους, εφόσον βέβαια υπάρχει η δυνατότητα. Αυτό θα γίνεται σε περιπτώσεις στις οποίες οι κατοικίες βρίσκονται σε διαδικασία κατάσχεσης. Το ποσό του ενοικίου θα καθορίζεται με τα δεδομένα της αγοράς και σε ύψος ίσως και χαμηλότερο.
Οπως και να 'χει, τα σενάρια αυτά θα πάρουν «σάρκα και οστά» σύντομα, αφού οι τράπεζες αναγνωρίζουν την ανάγκη παρέμβασης στο θέμα καθώς βλέπουν τις επισφάλειες στα στεγαστικά δάνεια να έχουν φτάσει στο ιλιγγιώδες ποσοστό του 17%, παρά τις ρυθμίσεις στις οποίες έχουν προχωρήσει για το σύνολο του χαρτοφυλακίου δανείων.
Ηδη οι τράπεζες τον προηγούμενο χρόνο είχαν προχωρήσει σε ρυθμίσεις περισσότερων από 690.000 δανείων - αριθμός που ξεπέρασε τα 800.000 δάνεια το πρώτο εξάμηνο του 2012. Ομως σήμερα, αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα καθώς η ύφεση βαθαίνει και πλέον είναι μεγάλος ο αριθμός των δανείων που δεν εξυπηρετούνται, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι επισφάλειές τους.
Οπως προκύπτει από στοιχεία της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2011 τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας είχαν προχωρήσει σε ρυθμίσεις δανείων -στεγαστικών και καταναλωτικών- που ξεπερνούσαν τα 29 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία, για το πρώτο πεντάμηνο του 2012, τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (καθυστέρηση από 90 ημέρες και άνω) ξεπερνούν τα 50 δισ. ευρώ ή το 20% της συνολικής πιστωτικής επέκτασης. Τα στεγαστικά δάνεια είναι αυτά που απασχολούν ιδιαιτέρως τις τράπεζες, καθώς το 2010 μόλις ξεπερνούσαν το 10% και σήμερα το ποσοστό τους έχει διπλασιαστεί. Πάντως, πρωταθλητές στις επισφάλειες είναι τα καταναλωτικά δάνεια, όπου πλέον 4 στα 10 δεν εξυπηρετούνται.

Οριζόντια ρύθμιση στα στεγαστικά

Στο 30% του εισοδήματος η δόση για όσους είναι συνεπείς
Τη δυνατότητα νομοθετικής παρέμβασης για οριζόντια ρύθμιση των καταναλωτών που πληρώνουν με συνέπεια τις δόσεις των στεγαστικών τους δανείων αλλά και βελτίωσης του νόμου περί υπερχρεωμένων νοικοκυριών εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, κατόπιν και συνεννόησης με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, έχει δώσει εντολές στον υφυπουργό Ανάπτυξης Θανάση Σκορδά και στον γενικό γραμματέα Καταναλωτή Γιώργο Στεργίου, ώστε να ξεκινήσουν κύκλο επαφών με τις τράπεζες και φορείς.
Τέτοιοι είναι οι δικηγορικοί σύλλογοι, η Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων, οι καταναλωτικές οργανώσεις, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής κ.λπ.
Πηγές αναφέρουν στο «ΕτΚ» ότι «στο σκέλος που αφορά τις ρυθμίσεις των στεγαστικών δανείων, αυτό που πρέπει να αποσαφηνιστεί είναι κατά πόσο υπάρχει η δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης με βάση τα όσα ισχύουν στην ΕΕ και στη χώρα μας περί ελεύθερης αγοράς».
Στο θέμα των στεγαστικών δανείων η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης απορρίπτει κάθε λογική της διαγραφής χρεών και ξεκαθαρίζει ότι «οι όποιες διατάξεις θα αφορούν τους ενήμερους οφειλέτες».
Ετσι, στόχος είναι η δυνατότητα της οριζόντιας ρύθμισης στεγαστικών με τέτοιον τρόπο που να ορίζει ότι η μηνιαία δόση δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 30% του εισοδήματος του οφειλέτη. Θα είναι εφικτή η χρονική επιμήκυνση των στεγαστικών δανείων πέρα από τα 40 χρόνια, ενώ δεν αποκλείεται να εξεταστεί και η νομική διευθέτηση της πρόθεσης των τραπεζών να ενοικιάζουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, για τρία χρόνια την κατοικία και στη συνέχεια ο δανειολήπτης να παίρνει νέο δάνειο για την επαναφορά της. Επίσης, ένα από τα θέματα που θα φροντίσει να διασφαλίσει η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης είναι να μην αυξάνεται το επιτόκιο του στεγαστικού στην περίπτωση χρονικής επιμήκυνσης της αποπληρωμής του.

ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ

Κερδίζει έδαφος η λύση του εξωδικαστικού συμβιβασμού
Το δεύτερο πεδίο παρέμβασης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης είναι ο νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά ή γνωστός και ως «νόμος Κατσέλη».
Οπως αναφέρουν πηγές στο «ΕτΚ», έχουν εντοπιστεί σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωσης. Για παράδειγμα, τα Ειρηνοδικεία ορίζουν δικάσιμους για υποθέσεις ρύθμισης χρεών ακόμη και το 2018.
Με αυτό το δεδομένο η κεντρική φιλοσοφία της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η ενίσχυση του σταδίου του εξωδικαστικού συμβιβασμού του οφειλέτη με τις τράπεζες. Σήμερα η διαδικασία αυτή δεν προχωρά, καθώς σε περιπτώσεις οφειλέτη δανείων σε περισσότερες από μία τράπεζες, κάποιος ή κάποιοι από τους πιστωτές διαφωνούν στο ποσό της εξωδικαστικής ρύθμισης.
Εκπρόσωπος
Μία από τις σκέψεις που κάνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είναι ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής να ορίζει έναν εκπρόσωπο για λογαριασμό των πιστωτών, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχούς έκβασης του εξωδικαστικού διακανονισμού. Π.χ. αν ένας καταναλωτής χρωστά σε πέντε τράπεζες, να διαπραγματεύεται με έναν εκπρόσωπό τους, ο οποίος ταυτόχρονα θα έχει συνεννοηθεί με εκείνες για το ύψος της δόσης.
Επιπλέον, ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή, Γιώργος Στεργίου, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εξετάσει και τις προτάσεις του προκατόχου του, Δημήτρη Σπυράκου, για τις βελτιώσεις του νόμου των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.

Πρόκειται για αλλαγές οι οποίες είχαν πάρει τη μορφή νομοθετικού κειμένου, είχαν φτάσει στη Βουλή τον περασμένο Απρίλιο, χωρίς εντούτοις να ψηφιστούν. Ορισμένες από αυτές είναι:

1. Η περίοδος ρύθμισης των χρεών, που θα ανέρχεται σε πέντε έτη, θα αρχίζει με την κατάθεση της αίτησης και όχι με την έκδοση της απόφασης. Αν οι καταβολές που πραγματοποιούνται από τον οφειλέτη κατά την περίοδο που μεσολαβεί μέχρι την έκδοση της απόφασης υπολείπονται αυτών που ορίζονται με την απόφαση, ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να καταβάλει το ποσόν αυτό και μέχρι ένα έτος από τη λήξη της περιόδου ρύθμισης. Κατ' αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζονται και οι δυσμενείς συνέπειες για τον οφειλέτη από τυχόν καθυστέρηση στην εκδίκαση της αίτησής του.

2. Στις περιπτώσεις οφειλετών με πλήρη αδυναμία καταβολής η απαλλαγή από τα χρέη θα επέρχεται στα τρία έτη.

3. Το ποσόν μέχρι το 85% της εμπορικής αξίας της κύριας κατοικίας του οφειλέτη, την εξόφληση του οποίου πρέπει να ρυθμίσει ο οφειλέτης για να την εξαιρέσει από τη ρευστοποίηση, θα μπορεί πλέον να ρυθμίζεται και σε μεγαλύτερο των είκοσι ετών χρονικό διάστημα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1o

Στεγαστικό δάνειο 100.000 €
Με διάρκεια αποπληρωμής
20 χρόνια και επιτόκιο 4%, η μηνιαία δόση ανέρχεται στα
605 ευρώ και οι τόκοι διαμορφώνονται στα
45.435 ευρώ.
Εάν η διάρκεια ανέβει στα 40 χρόνια, με το ίδιο επιτόκιο, η μηνιαία δόση κατεβαίνει στα 417 ευρώ, αλλά οι τόκοι θα αυξηθούν στα 100.610 ευρώ, δηλαδή ο δανειολήπτης θα γυρίσει στην τράπεζα 200.610 ευρώ για το δάνειο των 100.000 ευρώ.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2o

Στεγαστικό δάνειο 150.000 €
Με διάρκεια αποπληρωμής
20 χρόνια και επιτόκιο 4%, η μηνιαία δόση ανέρχεται στα
908 ευρώ και οι τόκοι διαμορφώνονται στα
68.152 ευρώ.
Εάν η διάρκεια ανέβει στα 40 χρόνια, με το ίδιο επιτόκιο, η μηνιαία δόση πέφτει στα 626 ευρώ και ακόμα περισσότερο στα 550 ευρώ τον μήνα, εάν η διάρκεια διαμορφωθεί στα 60 χρόνια. Ωστόσο, όσο μεγαλύτερη η διάρκεια αποπληρωμής τόσο περισσότεροι οι τόκοι, αφού ανεβαίνουν στα 150.000 ευρώ (όσο και το αρχικό κεφάλαιο) στα 40 χρόνια.

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Μπούσουλας το αγγλικό και το ισπανικό μοντέλο

Στεγαστικά δάνεια με χρονική διάρκεια αποπληρωμής ακόμη και τα 99 χρόνια είναι μία από τις λύσεις που εξετάζουν οι τράπεζες για να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι δόσεις. Μελετούν αντίστοιχα μοντέλα τα οποία εφαρμόζονται στην Ισπανία και την Αγγλία.
Για παράδειγμα, στο αγγλικό μοντέλο ο δανειολήπτης δεν αγοράζει το ακίνητο, αλλά τη χρήση του για 99 χρόνια. Αγοράζοντας τη «χρήση» σε περίοδο που οι τιμές είναι χαμηλά, ο δανειολήπτης μπορεί να κερδίσει, μεταβιβάζοντας τη χρήση του ακινήτου όταν οι τιμές ανέβουν.
Το μοντέλο «χωλαίνει» σε ό,τι αφορά την Ελλάδα σε επίπεδο νομοθεσίας αλλά και επειδή δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές υποστήριξης (ηλεκτρονικές πλατφόρμες κτηματολογίου- υποθηκοφυλακείων).
Η άλλη λύση που επεξεργάζονται βασίζεται σε μοντέλο της Ισπανίας, που αντιμετώπισε μεγάλο πρόβλημα από τη φούσκα στην κτηματαγορά. Στην περίπτωση αυτή υιοθετείται η λογική του leasing. Το δάνειο, δηλαδή, μετατρέπεται απευθείας σε μακροχρόνια μίσθωση.
Ακίνητο... leasing
Το ακίνητο περνάει στην κατοχή της τράπεζας και ο πελάτης δεν βαρύνεται πλέον με την υποθήκη του στεγαστικού.
Ομως η τράπεζα παραχωρεί το ακίνητο στον δανειολήπτη-ιδιοκτήτη με μακροχρόνια μίσθωση, όπως ισχύει στις συμβάσεις leasing. Και μπορεί να μείνει στο «σπίτι» του για 25 ή 30 χρόνια πληρώνοντας τίμημα αντίστοιχο ή κατώτερο του ενοικίου.
Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται το ποσό που πληρώνει ως δόση ο δανειολήπτης -έχει το πλεονέκτημα της φοροαπαλλαγής-, ενώ μπορεί να αποκτήσει το ακίνητο στη λήξη της σύμβασης, υπό την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια της σύμβασης ή στη λήξη της θα καταβάλει στην τράπεζα επιπλέον ποσό, που αντιστοιχεί στην αξία του σπιτιού.
Για να μπορέσει να εφαρμοστεί το συγκεκριμένο μοντέλο στην Ελλάδα θα πρέπει να αρθούν εμπόδια που έχουν να κάνουν με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.


ethnos.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Η λίστα με τις ΜΚΟ που "λήστεψαν" το ελληνικό δημόσιο


Οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αποτελούν ένα αμφιλεγόμενο θέμα στην ελληνική πραγματικότητα που σχετίζεται με εκατομμύρια ευρώ και σε ορισμένες περιπτώσεις με αμφίβολη αποδοτικότητα.
Σαφώς υπάρχουν κάποιες οργανώσεις που παράγουν ουσιαστικό και σημαντικό έργο, αλλά δεν είναι λίγες και οι "αρπαχτές" που έχουν γίνει στα πλαίσια "κοινωφελών σκοπών".

Το διάστημα 2002-2007 που η Ελλάδα ευημερούσε με δανεικά χρήματα, ο καθένας μπορούσε να φτιάξει μία ΜΚΟ ή ένα φιλανθρωπικό σωματείο για να έχει μερίδιο στις αρπαχτές απλι τα κρατικά έσοδα.

Τώρα που η Ελληνική οικονομία είδε τον πάτο του πορτοφολιού, οι οικονομικοί έλεγχοι της κυβέρνησης πρέπει να ερευνήσουν ποιές ΜΚΟ προσέφεραν έργο και ποιές απλά αυγάτευαν τα κέρδη των ιδρυτών τους.

Σύμφωνα με σχετικά δημοσίευματα υπάρχουν αναρίθμητες μη κυβερνητικές οργανώσεις που έχουν ως κύριο μέλημα να φουσκώνουν τα πορτοφόλια των ιδρυτών τους.

Ενδεικτικά η κυριακάτικη εφημερίδα "Realnews" αναφέρει την περίπτωση του Διεθνούς Κέντρου Αποναρκοθέτησης το οποίο μέσα σε 5 χρόνια πήρε συνολικά 8.985.637 ευρώ, ανεβάζοντας  διαρκώς τη χορηγία του από το 2001 κατά τουλάχιστον 400.000 ευρώ το χρόνο, μέχρι το 2003 που μπήκε ένα τέλος στην ξέφρενη εκμετάλλευση και η επιχορήγηση έπεσε απότομα απο τα 4.445.217 του 2003 στα 1.900.000 ευρώ το 2004.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η περίπτωση της RSE (Religion Science Environment), η οποία διατείνεται ότι προσπαθεί να βρει κοινές οδούς μεταξύ επιστήμης και θρησκείας για το καλό του περιβάλλοντος.

Η συγκεκριμένη ΜΚΟ δρα υπο την καθοδήγηση του Οικουμενικού Πατριάρχη της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας κ. Βαρθολομαίου και στη πραγματικότητα βασική της δράση είναι η διοργάνωση συμποσίων στα οποία μετέχουν εξέχουσες θρησκευτικές και πολιτικές προσωπικότητες απο όλο τον κόσμο.
Οι λέξεις που "πουλάνε" πολύ ως ονόματα ΜΚΟ είναι η ανάπτυξη και η ευαισθησία σε οικολογικά θέματα.
Έτσι, οργανώσεις όπως η Αναπτυξιακή Συνεργασία και Αλληλεγγύη (ΑΣΑ) κατάφερε να αποσπάσει 3.057.365 ευρώ απο το κράτος, η Ανθρωπιστική Αναπτυξιακή Συνεργασία (ΑΝΑΝΑΣ) 555.940 ευρώ, η Αναπτυξιακή Αλληλεγγύη "Αριστοτέλης" 1.419.935 ευρώ και η λίστα δε τελειώνει εδώ, αφού ελληνικά λεφτά διατέθηκαν ακόμα και για την ανάπτυξη χωρών της Παταγονίας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η ΜΚΟ "Μία Γη" που πήρε 1.124.572 ευρώ και το δίκτυο για τη Δημοκρατία στη ΝΑ Ευρώπη που πήρε 2.492.718 ευρώ.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Πετρέλαιο στο Αιγαίο,το Καστελόριζο και η "πρόσκληση" στο ΔΝΤ.


Η συζήτηση για το αν και πόσο πετρέλαιο και άλλοι φυσικοί πόροι υπάρχουν στο Αιγαίο διαρκεί δεκαετίες. Ειδικά μετά από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης η συζήτηση αυτή επανήλθε με ένταση,μαζί με την υπόθεση του καθορισμού της ΑΟΖ. Τι υπάρχει τελικά στο Αιγαίο;
Πολλοί θεωρούν ότι η εκμετάλλευση των όποιων αποθεμάτων αποτελεί την οροστική λύση των προβλημάτων της χώρας. Είναι έτσι; Και ποια είναι τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν για να φθάσουμε σ΄ αυτή τη λύση. Πόσες κρίσεις έχουμε ζήσει και πόσους εξοπλισμούς έχουμε πληρώσει για να συνεχίζουμε απλά να συζητάμε το θέμα.
Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μηλάκας έχει κάνει μια ολοκληρωμένη έρευνα την οποία την έκανε βιβλίο. “Η απόρρητη ιστορία του Αιγαίου”,απαντά σ΄ όλα τα ερωτήματα. Μετά από έρευνα χρόνων που στηρίχθηκε σε έγγραφα του State Department για τα πετρέλαια,το φυσικό αέριο και την ελληνική ΑΟΖ ο συνάδελφος Δημήτρης Μηλάκας λύνει όλες τις απορίες.

1. Πιθανός πλούτος - Μόνιμος έλεγχος
Στη βάση των ελληνοτουρκικών τριβών και εντάσεων κεντρική θέση κατέχει η πιθανότητα ύπαρξης ενεργειακών κοιτασμάτων στο Αιγαίο. Αυτή η πιθανότητα, πανταχού παρούσα ως υπονοούμενο και ενισχυμένη από μία μυθολογική παραφιλολογία περισσότερο παρά από δημοσιοποιημένα στοιχεία προερχόμενα από επισταμένες έρευνες, περιπλέκει την κατάσταση, εντείνει την καχυποψία και μετατρέπει σε πολιτικό έγκλημα την πολύχρονη αδράνεια του ελληνικού συστήματος εξουσίας στο πεδίο των ερευνών και της διασφάλισης των συμφερόντων της Ελλάδας. Η ίδια αυτή πιθανότητα όμως -και βεβαιότητα για άλλους- προσελκύει τόσο υποψήφιους οικονομικούς και στρατιωτικούς κατακτητές όσο και διόλου αμερόληπτους (Αμερικανούς) επιδιαιτητές. Υπ' αυτήν την έννοια η αλληλογραφία μεταξύ του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών και των αμερικανικών πρεσβειών σε Αθήνα και Αγκυρα την περίοδο 1991-1993, με θέμα την προώθηση μιας ελληνοτουρκικής συμφωνίας για την εκκίνηση γεωτρήσεων στο Αιγαίο υπό καθεστώς συνεκμετάλλευσης, αφορά ευθέως τις εξελίξεις της τρέχουσας περιόδου.
Τα ντοκουμέντα, όπως θα αντιληφθεί ο αναγνώστης, δεν έχουν μόνο ιστορική αξία, καθώς τα ζητήματα στα οποία αναφέρονται δεν παραμένουν απλώς ανοιχτά, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται στο επίκεντρο της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης Μιας αντιπαράθεσης, η οποία -θα πρέπει να υπογραμμιστεί- εξελίσσεται εδώ και δεκαετίες υπό τη διαρκή αμερικανική εποπτεία. Μέσω αυτής της εποπτείας, άλλωστε, οι Η ΠΑ επιβεβαιώνουν την ηγεμονία τους και προωθούν τα συμφέροντα τους στην περιοχή, κερδίζοντας ταυτόχρονα από τις τερατώδεις εξοπλιστικές δαπάνες των δύο «φίλων», «συμμάχων» και κατά περίπτωση υποτελών τους. Την ίδια στιγμή, ο αμερικανικός στρατιωτικός βραχίονας, το ΝΑΤΟ, αντιμετωπίζοντας και ελέγχοντας ολόκληρη την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου ως ενιαίο επιχειρησιακό χώρο, επιβάλλει τη διοικητική συνδιαχείριση και καλλιεργεί την ιδέα της συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου πιέζοντας την Ελλάδα- ως το ασθενέστερο μέρος της διένεξης- για παραχωρήσεις.

Έχει, λοιπόν, ενδιαφέρον να πληροφορούμαστε από πρώτο χέρι για το πώς οι ΗΠΑ διαχειρίζονται την περίπλοκη συμμαχία τους με την Ελλάδα και την Τουρκία, για τις πληροφορίες και εκτιμήσεις τους περί της ύπαρξης πετρελαϊκών κοιτασμάτων στο Αιγαίο, καθώς τα ζητήμα τα στα οποία αναφέρονται εξακολουθούν να παραμένουν «ανοιχτά» και φλέγοντα. Με τη βοήθεια αυτών των εγγράφων, μπορεί κάποιος ευκολότερα να φωτίσει τις εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών γύρω από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και να αντιληφθεί από πού ξεκίνησε και πού βρίσκεται σήμερα η αντιπαράθεση γύρω από τη διαχείριση των ενεργειακών πόρων όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά σε ολόκληρη την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Επιπροσθέτως, σε μία περίοδο κατά την οποία η χρεοκοπημένη Ελλάδα ποδηγετείται με μνημόνια και νέες δανειακές συμβάσεις, με εκχωρημένη από τις κυβερνήσεις της την εθνική της κυριαρχία, τα ενδεχόμενα ενεργειακά της κοιτάσματα φαντάζουν ως ιδανικές εμπράγματες εγγυήσεις τις οποίες διεκδικούν οι κάθε λογής πιστωτές της.




Κοιτάζοντας τις εξελίξεις μέσα από αυτό το πρίσμα, δεν μπορεί παρά να σημειώσουμε ότι η κινητοποίηση για την αναζήτηση και εκ μετάλλευση ελληνικών ενεργειακών πόρων -την οποία ανακοίνωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης στις 19 Ιανουαρίου 2012 υπογραμμίζοντας ότι αυτοί οι πόροι μπορούν να καλύψουν πάνω από το 30% των εγχώριων ενεργειακών αναγκών- αρχίζει την εποχή κατά την οποία οι επίσημοι δανειστές της Ελλάδας, με τις δανειακές συμβάσεις και τα μνημόνια τους, διαμορφώνουν τη νομοθεσία της χώρας αποκτώντας ως εχέγγυα δημόσια περιουσία και πόρους.

Πράγματι, αποτελεί αξιοσημείωτη σύμπτωση: Οι διαδικασίες για τη δημιουργία του δημόσιου φορέα, ο οποίος θα αναλάβει τις διαδικασίες για την υλοποίηση ερευνών για πετρέλαιο στη Δυτική Ελλάδα" (το Αιγαίο και η θάλασσα νότια του Καστελόριζου έχουν αποκλειστεί από τις έρευνες - ως επιβεβαίωση του ότι ακόμη μία φορά η Τουρκία έχει καταφέρει να μετατρέψει αυτές τις περιοχές σε «γκρίζες ζώνες») εξελίχθηκαν παράλληλα με τις διαδικασίες για τη δημιουργία του Ταμείου που αναλαμβάνει την εκποίηση της δημόσιας περιου σίας, αλλά και του Ταμείου στο οποίο θα εκχωρηθούν τα έσοδα της εκποίησης, τα νέα δάνεια, αλλά και σημαντικότατοι δημόσιοι πόροι ώστε να διατίθενται κατ' απόλυτη προτεραιότητα για την εξυπηρέ τηση του χρέους. Εις βάρος κάθε άλλου είδους δημόσιας δαπάνης, επένδυσης, πληρωμής μισθών και συντάξεων...

2. Πετρέλαιο στο Καστελόριζο
Πριν επιστρέψουμε, με τη βοήθεια των αμερικανικών εγγράφων, στο κοντινό παρελθόν των ελληνοτουρκικών σχέσεων με τις εντυπωσιακές πληροφορίες για την ύπαρξη κοιτάσματος ενός δισεκατομμυρίου βαρελιών πετρελαίου ανατολικά της Θάσου και των σχεδίων για συνεκμετάλλευση / συνδιαχείριση του Αιγαίου, καλό είναι να ρίξουμε μία ματιά στο παρόν. Αλλωστε, όπως είπαμε, η αξία των αμερικανικών εγγράφων που θα παρουσιαστούν έχει να κάνει με το παρόν και τον τρόπο με τον οποίο φωτίζουν τη σημερινή πραγματικότητα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Στις 4 Φεβρουαρίου 2010 η εφημερίδα «Το Ποντίκι» στο πρωτοσέλιδο της δημοσιεύει πληροφορίες για «πετρέλαιο οτο Καστελόριζο». Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το οποίο ουδέποτε διαψεύστηκε, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου και τα μέλη του ΚΥΣΕΑ. στα μέσα Ιανουαρίου 2010, πληροφορήθηκαν από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών ότι στην περιοχή νότια του Καστελόριζου έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη μεγάλων και εκμεταλλεύσιμων πετρελαϊκών κοιτασμάτων. Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η πληροφορία μεταβιβάστηκε στην ΕΥΠ από ρωσικές πηγές. Το «Ποντίκι» στο δημοσίευμα του (4 2.2010) υπογράμμιζε ότι η πληροφορία για την ύπαρξη εκμεταλλεύσιμων πετρελαϊκών αποθεμάτων στην εξαιρετικά ευαίσθητη περιοχή του Καστελόριζου συνέπεσε:
Με την κλιμάκωση της πίεσης των Ευρωπαίων εταίρων (Γερμανών) για περιοριστική οικονομική πολιτική με ασφυκτική επιτροπεία και τις απειλές για ενδεχόμενη αποπομπή της Ελλάδας από τη ζώνη τουευρώ.
Με τις «κομψές», αλλά σταθερές κινήσεις της Ουάσιγκτον αλλά και του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου για την ανάμειξη του «αμερι-κανοκρατούμενου» Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στα ελληνικά δημοσιονομικά και κατ' επέκταση στις υποθέσεις της Ευρωζώνης.
Με την οριστικοποίηση των λεπτομερειών για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Μόσχα, όπου το ζήτημα της ενεργειακής συ νεργασίας παρέμενε ακόμη ανοιχτό, τουλάχιστον για τη ρωσική ηγεσία. Καλό θα είναι να μην ξεχνάμε ότι τότε (Φεβρουάριος 2010), με την επίσκεψη του στη Μόσχα, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου έβαλε τέλος στην προσπάθεια οικοδόμησης μιας «στρατηγικής σχέσης» με τη Ρωσία.

3. Γκρίζες ζώνες παντού
Οι ρωσικές πληροφορίες περί ενεργειακών κοιτασμάτων στην περιοχή νότια του Καστελόριζου θα πρέπει να σημειωθεί ότι συνέπεσαν και με μία ακόμη εξέλιξη που έχει να κάνει με τα ελληνοτουρκικά: Ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου τον Ιανουάριο του 2010 απάντησε σε επιστολή, την οποία είχε αποστείλει ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δύο μήνες πριν, και συμφώνησε για την ουσιαστική αναζωπύρωση των συνομιλιών (είχαν παγώσει επί κυβερνήσε ων Κώστα Καραμανλή) για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας των δύο χωρών.

Η απάντηση Παπανδρέου διαβιβάστηκε στον πρωθυπουργό της Τουρκίας λίγες μέρες μετά την ενημέρωση του Υπουργικού Συμβουλίου από την ΕΥΠ για την ύπαρξη κοιτασμάτων στην ελληνική Αποκλειστική Οικονινομική Ζώνη η οποία εκτείνεται νότια του Καστελόριζου. Στο σημείο ο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πρώτη ενέργεια του Γ. Παπανδρέοου μετά τη νίκη του στις εκλογές στις 4 Οκτωβρίου 2009 ήταν να επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη, όπου συνάντησε - στις 9 Οκτωβρίου, στο περιθώριο της Συνόδου για τη Βαλκανική Συνεργα σία- τον πρωθυπουργό Ερντογάν.
Σε αυτήν τη συνάντηση, όπως αποδείχτηκε από τις μετέπειτα εξελίξεις, οι δύο πρωθυπουργοί αποφάσισαν να συνεχίσουν τις ελληνοτουρκικές συνομιλίες, των οποίων ο ανομολόγητος στόχος, όπως καταδεικνύουν και τα έγγραφα που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια, έχει προσδιοριστεί εδώ και δεκαετίες από την Ουάσιγκτον: η συνεκμετάλλευση του Αιγαίου. Πρόκειται για τις συνομιλίες οι οποίες περιγράφουν την πολιτική τής «βήμα προς βήμα προσέγγισης» με την Τουρκία, την οποία υιοθέτησε και ακολούθησε η κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη μετά το φιάσκο των Ιμίων (Ιανουάριος 1996) αποδε χόμενη την ύπαρξη τουρκικών ζωτικών συμφερόντων στο Αιγαίο (Συμφωνία Σημίτη - Ντεμιρέλ στη Μαδρίτη υπό την «αιγίδα» της υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μαντλίν Ολμπράιτ). Την πολιτική τής «βήμα προς βήμα προσέγγισης» με την Τουρκία ανέλαβε ουσιαστικά να υλοποιήσει από το 2000 ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Εξωτερικών. Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι οι εντατικές ελληνοτουρκικές διαβουλεύσεις εκείνης της περιόδου είχαν οδηγήσει πολύ κοντά σε διευθετήσεις στο θέμα του Αιγαίου, αλλά η πολιτική συγκυρία (ήττα του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές τον Μάρτιο του 2004) πάγωσε τις εξελίξεις. Ο Γ. Παπανδρέου, με την επίσκεψη του στην Τουρκία και τη συνάντηση του με τον Ταγίπ Ερντογάν, μόλις τέσσερις μέρες μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας, έδειξε πως ήταν αποφασισμένος να ολοκληρώσει την πολιτική τής «βήμα προς βήμα προσέγγισης» πιά νοντας το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει ως υπουργός Εξωτερι κών το 2004. Η τουρκική διπλωματία, προετοιμασμένη για μία τέτοια εξέλιξη, φρόντισε να υποβάλει προτάσεις για την προώθηση διευθε τήσεων, οι οποίες διατυπώθηκαν σε επιστολή που ο πρωθυπουργός της Τουρκίας έστειλε στον ομόλογο του της Ελλάδας στις αρχές Νο εμβρίου 2009.

Ο Γ Παπανδρέου χρειάστηκε κάτι περισσότερο από δύο μήνες για να απαντήσει -στα μέσα Ιανουαρίου 2010- στον Ερντογάν. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, στην απάντηση του. θέτει κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις προκειμένου να αρχίσουν οι ελληνοτουρκικές συζητήσεις για τις διευθετήσεις. Σύμφωνα με την επίσημη εκτετα μένη περίληψη της επιστολής του, ο Γ. Παπανδρέου σημειώνει ότι «ενέργειες όπως οι απειλές πολέμου (εβ$υ5 οθΙΝ), οι υπερπτήσεις και οι ερευνητικές δραστηριότητες στην υφαλοκρηπίδα, που δεν έχει ακόμη οριοθετηθεί σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες του Δικαί ου της Θάλασσας, δεν βοηθούν καθόλου τη βελτίωση των σχέσεων μας». Εκείνη ακριβώς την εποχή οι ερευνητικές δραστηριότητες για τις οποίες έκανε λόγο ο Γ. Παπανδρέου αφορούσαν την περιοχή του Καστελόριζου...

Ήταν η εποχή, τέλος 2009 και αρχή 2010, κατά την οποία παράγοντες των υπουργείων Εξωτερικών και Αμυνας αξιολογούσαν ως εξαιρετικά επικίνδυνη την κατάσταση που διαμορφώνεται στο Καστελόριζο λόγω της εντατικής και συντονισμένης προσπάθειας της Τουρκίας να θέσει υπό αμφισβήτηση την Ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, όπως ακριβώς το έχει πετύχει και στο Αιγαίο.

‘Ηδη από τον Νοέμβριο του 2008 η Τουρκία διεξήγε έρευνες στην περιοχή ανοικτά του Καστελόριζου με το νορβηγικό (οι Νορβηγοί θεωρούνται παγκοσμίως ειδήμονες σε θαλάσσιες έρευνες για εξεύρεση πετρελαίου) πλωτό ερευνητικό σκάφος «Malene Ostervold». Επίσης από το καλοκαίρι του 2009 η Τουρκία ανακοίνωσε πως προγραμματίζει να πραγματοποιήσει και νέες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του Καστελόριζου. Η τουρκική ερευνητική δραστηριότητα δημιουργούσε στην Αθήνα το πιεστικό ερώτημα. Τι θα πράξει αν η Αγκυρα προχω ρήσει σε έρευνες εντός της ελληνικής ΑΟΖ;

Στο ερώτημα αυτό φρόντισε -απ' ό,τι φαίνεται- να απαντήσει με την επιτολή του στονΤαγίπ Ερντογάν ο Γιώργος Παπανδρέου επισημαίνοντας ότι οι ερευνητικές δραστηριότητες στην υφαλοκρηπίδα, που δεν έχει ακόμη οριοθετηθεί, δεν βοηθούν την προώθηση των ελληνοτουτρκικών σχέσεων. Με άλλα λόγια, ο Γ. Παπανδρέου έδειξε να κατανοεί (για να μην πούμε «αναγνωρίζει») τη βασιμότητα των τουρκικων διεκδικήσεων και επί της ελληνικής ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγιο, όπως ακριβώς ισχύει στην πράξη και στο Αιγαίο.
Δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο το ότι, παράλληλα με τις ενέργειες αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας στην περιοχή του
Καστελόριζου, οι τουρκικές κινήσεις συνοδεύονταν από τη συστηματική κλιμάκωση των υπερπτήσεων μαχητικών αεροσκαφών επάνω ακόμη και από κατοικημένα ελληνικά νησιά, ενισχύοντας την εικόνα περί «γκρίζων ζωνών» την οποία η Τουρκία κατάφερε να δημιουργήσει και να προβάλει διεθνώς με την κρίση των Ιμίων. Με τον τρόπο αυτόν, η Αγκυρα προωθεί την αντίληψη ότι τα νησιά που βρίσκονται κοντά στις ακτές της αποτελούν τη φυσική προέκταση της Ανατολίας Με αυτήν τη θεωρία η Αγκυρα θεμελιώνει τις διεκδικήσεις της επί της υφαλοκρηπίδας και των πετρελαϊκών κοιτασμάτων, που, όπως όλα δείχνουν, πιθανότατα υπάρχουν στη θαλάσσια περιοχή από το Βόρειο Αιγαίο μέχρι το Καστελόριζο και την Κύπρο.




4. Η κυπριακή ΑΟΖ
Το παιχνίδι με τις Ζώνες Αποκλειστικής Οικονομικής Εκμετάλλευσης στην Ανατολική Μεσόγειο έχει αρχίσει έντονα από το 2003. Τότε, με βάση όσα ορίζει το Διεθνές Δίκαιο, η Λευκωσία (Τάσσος Παπαδόπουλος) ανακήρυξε την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της προχωρώντας σε συμφωνίες οριοθέτησης με την Αίγυπτο προς Νότο και Ισραήλ ανατολικά. Οι κυπριακές κυβερνήσεις προχώρησαν επίσης στη σύναψη συμφωνιών με αμερικανικές πετρελαϊκές εταιρείες για έρευνες και εκμετάλλευση εντός της κυπριακής Ζώνης, νότια του νη σιού. Ταυτόχρονα, η Λευκωσία φρόντισε να διασυνδέσει τη δική της διαδικασία ερευνών - παραγωγής - εκμετάλλευσης με την αντίστοιχη του Ισραήλ, αποκτώντας έναν ισχυρό και υπολογίσιμο από την Τουρκία εταίρο.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι κυπριακές κυβερνήσεις του Τάσσου Παπαδόπουλου, οι οποίες άρχισαν, και του Δημήτρη Χριστόφια, οι οποίες συνέχισαν και ολοκλήρωσαν τη διαδικασία για την εκμετάλλευση των τεράστιων -όπως έχει αποδειχθεί πια- κοιτασμάτων, δύσκολα κατανόησαν την άρνηση των κυβερνήσεων Καραμανλή και Παπανδρέου να προχωρήσουν στην ανακήρυξη της ελληνικής ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Αθήνα, παγιδευμένη επί δεκαετίες σε μία πολιτική κατευνασμού της Τουρκίας και παραδομένη απολύτως στα χέρια των Αμερικανών, οι οποίοι μέσω του ΝΑΤΟ διαχειρίζονται τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, με τη σιωπή και ακινησία της επέτρεψε η «γκρίζα ζώνη» του Αιγαίου να επεκταθεί μέχρι την Ανατολική Με σόγειο.

Η προσπάθεια της Κύπρου να κατοχυρώσει την Αποκλειστική Οι κονομική Ζώνη της προκάλεσε την τουρκική αντίδραση και οργή. Η τουρκική κυβέρνηση κατ' αρχήν επιχείρησε να υπονομεύσει τη συμ φωνία μεταξύ Αιγύπτου και Κύπρου σημειώνοντας ότι στην κυπριακή ΑΟΖ έχει δικαιώματα και η «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου». Το ίδιο υποστηρίζει η Αγκυρα και για τη θαλάσσια ζώνη βόρεια της Κύπρου. Ωστόσο ο κύριος στόχος της Αγκυρας είναι να επιβάλει την άποψη της ότι το Καστελόριζο -λόγω ειδικών συνθηκών- δεν έχει υφαλοκρηπίδα και με τον τρόπο αυτόν η Τουρκία να αποκτήσει μερί διο στην ελπιδοφόρο για ενεργειακά κοιτάσματα περιοχή.

5. Η πρόσκληση στο ΔΝΤ από το Καστελόριζο
Είναι ίσως μία σύμπτωση, απ' αυτές που χαράσσονται στη μνήμη και τις σελίδες της Ιστορίας, το ότι στις 23 Απριλίου 2010 ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Γιώργος Παπανδρέου επέλεξε το Καστελόριζο για να κάνει το περίφημο διάγγελμα με το οποίο ανακοίνωσε την προσφυγή της χώρας στη «βοήθεια» του ΔΝΤ

Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον μεγάλο ενεργειακό παιχνίδι, τις πληροφορίες περί ύπαρξης κοιτασμάτων στο Καστελόριζο, τις απο δεδειγμένες πια τεράστιες ποσότητες φυσικού αερίου που κρύβονται στην ευρύτερη περιοχή και τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού εκείνο το μεσημέρι από το ελληνικό ακριτικό νησί, μπορεί κάποιος να φανταστεί, και όχι αδικαιολόγητα, πως ο Γ. Παπανδρέου «σφύριζε» το σύνθημα για την αμερικανική -μέσω του ΔΝΤ- επέλαση στον σκληρό πυρήνα της Ε. Ε., στην Ευρωζώνη και το κοινό νόμισμα. Ταυτόχρονα, ο πρωθυπουργός της χώρας, έχοντας το χέρι απλωμένο για δανεικά πάνω στο Καστελόριζο, έμοιαζε σαν να παρουσιάζει προς τους πιστωτές τις εμπράγματες εγγυήσεις και υποθήκες ..

Από τότε έχουν μεσολαβήσει πολλά, τα οποία μπορούν να συνοψιστούν σε μία φράση: Η χρεοκοπημένη Ελλάδα είναι de facto μία χώρα με περιορισμένη εθνική κυριαρχία, η οποία με τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις παραδίδει de jure τους πλουτοπαραγωγικούς της πόρους -συμπεριλαμβανομένων ακόμη και των προσδοκιών ύπαρξης πετρελαίου και φυσικού αερίου- ενέχυρο στους τοκογλύφους δανειστές της. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, σε ό,τι αφορά τις περιοχές του Αιγαίου και του Καστελόριζου τουλάχιστον, προϋποθέτει τη διευθέτηση των ελληνοτουρκικών και την προώθηση των ιδεών της συνεκ μετάλλευσης, για την οποία σκληρά εργάζονται επί δεκαετίες οι ΗΠΑ, όπως αποδεικνύει η Ιστορία και επιβεβαιώνει η αλληλογραφία των αμερικανικών υπηρεσιών που ακολουθεί...



onalert.gr



Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

"Έκαψα τη Χίο επειδή δεν με πήραν στην πυροσβεστική"


Στα χέρια των αρχών βρίσκεται ο εμπρηστής της Χίου. Πρόκειται μάλιστα για το γιο ενός εποχικού πυροσβέστη.
Κατά την απολογία του, ομολόγησε ότι ήταν υπεύθυνος για την εκδήλωση 14 ακόμη πυρκαγιών στο βόρειο τμήμα της νήσου Χίου, μεταξύ των οποίων και τρεις πυρκαγιές που είχαν σημειωθεί το 2011.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, ο 24χρονος, που συνελήφθη τη Κυριακή, παραδέχθηκε ότι προκάλεσε ανυπολόγιστες καταστροφές στο νησί μόνο και μόνο επειδή δεν τον προσέλαβαν στο πυροσβεστικό σώμα! Εντύπωση είχε προκαλέσει η συμπεριφορά του, ο οποίος πάντα κατέφθανε πρώτος στις επιχειρήσεις πυρόσβεσης.
Σήμερα θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χίου.
Παράλληλα, τη Κυριακή συνελήφθη στη Ζάκυνθο ένας 60χρονος Έλληνας, για τον εμπρησμό σε δασική έκταση στην περιοχή Κυλιόμενο στις 23 Αυγούστου.
Σημειώνεται ότι συνολικά φέτος το καλοκαίρι συνελήφθησαν 250 άτομα για εμπρησμούς ανά την Ελλάδα, εκ των οποίων οι 26 ήταν από πρόθεση και οι 224 από αμέλεια.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Φροντιστήριο των φτωχών! Αγανακτισμένοι το "στήνουν" στον Πύργο

Φροντιστήριο των φτωχών! Αγανακτισμένοι το `στήνουν` στον Πύργο 

 Που είναι οι αγανακτισμένοι. Κάποιοι πυρήνες εξακολουθούν να υπάρχουν σ΄ όλη την Ελλάδα και όπως προκύπτει από το μήνυμα που μας έστειλαν από το Πύργο,κάνουν πολύ ουσιαστικά πράγμτα.Ή προσπαθούν να κάνουν. Φροντιστήριο των φτωχών ετοιμάζονται να λειτουργήσουν. Διαβάστε πως:

Φτιάχνουμε για τα παιδιά σας το

ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΦΟΡΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ!!!

Μεγαλειώδες από τις ιδέες και τις αξίες που το δημιουργούν αλλά και από την ποιότητα των εθελοντών!


Τούτη τη στιγμή, τελευταία εβδομάδα του πιο Μαύρου Αυγουστου της ζωής μας,

του πιο φοβισμένου και απελπισμένου...
λίγες μέρες πριν αρχίσει η καινούργια σχολική χρονιά,
ΠΟΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΗΝ ΤΙΝΑΞΕΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΟΝΙΟΣ, που δεν θα μπορεί να εξηγήσει και να πείσει το παιδί του:
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΣΤΕΙΛΕΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ...

ΤΟΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ...


16 άνθρωποι

(παρά τα άπειρα προσωπικά και οικογενειακά μας ΒΑΣΑΝΑ...)
ξεκινάμε αυτή την προσπάθεια για να δώσουμε πολλά μηνύματα στην ΠΟΛΗ μας:

1. Δεν χρειάζεστε 400-500 ευρώ το μήνα για φροντιστήριο, ελάτε ΜΟΝΟ ένα πρωί να κάνετε ΑΙΤΗΣΗ._

Φτιάχνουμε για τα παιδιά σας το ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΦΟΡΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ!!!
Μεγαλειώδες από τις ιδέες και τις αξίες που το δημιουργούν αλλά και από την ποιότητα των εθελοντών!

2. Οσοι είμαστε πτωχευμένοι, μην νοιώθουμε μόνοι. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ!!!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΑΘΕΙ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ ΜΑΣ!
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ!!!

3. Ζούμε στο νομό της λαμογιάς αλλά μέσα στα σκουπίδια υπάρχουν διαμάντια!

Και τα διαμάντια είναι πιο πολλά από τα σκοπίδια αρκεί να φυσήξουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και τα σκουπίδια θα σκορπιστούν!

4. Οι 16 ξεκινάμε αλλά θέλουμε κι άλλους.

Πιστεύουμε ότι μέρα με τη μέρα θα έρχονται.
Ηδη από πέρσι είχε ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις-ζυμώσεις η ΕΛΜΕ και αυτές βοηθάνε.
Μην ξεχνάμε ότι και πέρσι εθελοντές καθηγητές έκαναν αθόρυβα ενισχυτική στα σχολεία τους!

Εγώ συμμετέχω:

*σαν ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, (ενοχλητικός για πολλούς :)
*σαν μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Δ Λυκείου Πύργου που είμαι
*σαν πατέρας παιδιού της Γ Λυκείου

... για να προσφέρω ΔΩΡΕΑΝ όσα έδινα με ΑΜΟΙΒΗ μέχρι πριν 3-4 χρόνια σε ιδιωτικό φροντιστήριο που εργαζόμουν, ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΑΓΡΙΕΥΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ!


Στον αγώνα αυτό σας χρειαζόμαστε!!!!!!


ΔΩΡΕΑΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ για παιδιά οικονομικά αδυνατων οικογενειών
Πηγή onalert
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Βόμβα της Σερβίας στο τραπεζικό σύστημα – Το ΔΝΤ σε κατάσταση πανικού!

Βόμβα της Σερβίας στο τραπεζικό σύστημα – Το ΔΝΤ σε κατάσταση πανικού! 

 

Νέο τραπεζικό σύστημα στη Σερβία, με νόμο που ορίζει πως οι τράπεζες θα εργάζονται αποκλειστικά και μόνο για το όφελος της χώρας και των πολιτών!

Οι σοσιαλιστές της Σερβίας εγκαταλείπουν το τραπεζικό σύστημα του ευρωπαϊκού μοντέλου και προκαλούν τις έντονες διαμαρτυρίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου! Παραιτήθηκε ο Dejan Soskic, πρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας Σερβίας, ενώ η θητεία του έληγε το 2016! Στην Ευρώπη και ειδικότερα στα Βαλκάνια έχουμε την πρώτη πολιτική απάντηση και αντίδραση στη Τραπεζική Δικτατορία, με νόμο που ψήφισε η Σερβική Βουλή!

Η είδηση θάβεται από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ και δημοσιογράφους και ίσως αναγκαστούν να μιλήσουν για αυτή την εξέγερση της Σερβίας, μιας και τώρα το ΔΝΤ εκφράστηκε δημόσια εναντίον ενός νόμου που ψήφισε δημοκρατικά η Βουλή της Σερβίας και εναντίον του σοσιαλιστή πρωθυπουργού Ivica Dacic.
Με τον νέο νόμο η Τράπεζα της Σερβίας υποχρεώνεται να λειτουργεί σε όφελος της εθνικής οικονομίας και των αναγκών του Σερβικού λαού και να μην τηρεί τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του ΔΝΤ και των διεθνών κερδοσκόπων!

Πρόκειται για ενέργεια της Σερβικής Βουλής που υπερασπίζεται το σύνολο της χώρας και είναι φυσιολογική η αντίδραση της Ευρωπαϊκής ένωσης και του ΔΝΤ, αφού εκτιμούν ότι η Σερβία αναστατώνει κυριολεκτικά την διεθνή τραπεζική «σταθερότητα»!

Τώρα ένα τεράστιο αγκάθι, η Σερβία, υποχρεώνει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προλάβει νέες αποφάσεις σαν της Σερβίας από Ιταλία και Ισπανία.
Η απόφαση της Σερβίας δείχνει πως υπάρχουν ακόμη κάποιοι κι αυτοί στην Περιφέρεια του συστήματος, που τολμούν να εναντιωθούν στην Αυτού Μεγαλειότητα της κερδοσκοπίας, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα!
 
Πηγή  logiosermis.net
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...