Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Όλο το ιστορικό των γεωτρήσεων στην Ελλάδα - Που θα στραφούν οι έρευνες για πετρέλαιο


Με μόλις 175 ερευνητικές γεωτρήσεις σε σύνολο έκτασης 130.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως μια από τις λιγότερο ερευνημένες περιοχές του κόσμου για την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για την ανακάλυψη των κοιτασμάτων στη λεκάνη του Πρίνου, που έχει έκταση περίπου 450 τετραγωνικών χιλιομέτρων έχουν γίνει 26 ερευνητικές γεωτρήσεις, και οι ερευνητικές εργασίες στην περιοχή συνεχίζονται.

Την εικόνα αυτή φιλοδοξεί να αλλάξει η κυβέρνηση, με τη δημιουργία και ενεργοποίηση Εθνικού Φορέα που θα αναλάβει τη διαχείριση των δικαιωμάτων του Δημοσίου στην αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις σχετικού νομοσχεδίου που καταρτίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε πρόσφατο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης ο Δρ. Κωνσταντίνος Νικολάου, Γεωλόγος Πετρελαίων και Ενεργειακός Οικονομολόγος, το ιστορικό των ερευνών για ανακάλυψη υδρογονανθράκων στην ελληνική επικράτεια έχει ως εξής:

-Από το 1903 ως το 1974 έγιναν 52 ερευνητικές γεωτρήσεις από διεθνείς πετρελαϊκές εταιρίες, μεταξύ αυτών οι εταιρίες BP, TEXACO, CHEVRON και OCEANIC.

-Από το 1960 ως το 1967 το Ελληνικό Δημόσιο έκανε 17 γεωτρήσεις.

-Στο διάστημα 1975 - 1996 η ΔΕΠ-ΕΚΥ (πρώην θυγατρική των ΕΛΠΕ με αντικείμενο την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων) έκανε 74 γεωτρήσεις.

-Από το 1971 ως το 2010 η Κοινοπραξία NAPC και οι εταιρίες που την διαδέχθηκαν, μετά την αποχώρησή της το 1999, έκαναν 26 γεωτρήσεις στην περιοχή Καβάλας / Πρίνου, στο Θρακικό πέλαγος.

-Οι τελευταίες παραχωρήσεις περιοχών για έρευνα έγιναν το 1997 στη Δυτική Ελλάδα, σε Κοινοπραξίες των ΕΛΠΕ με τις εταιρίες Enterprise Oil και Triton, όπου εκτελέστηκαν συνολικά 6 γεωτρήσεις ως το 2002.

Τα κοιτάσματα που ανακαλύφθηκαν με την ολοκλήρωση των ερευνών αυτών είναι, αναλυτικά:

-Στο Θρακικό πέλαγος τα κοιτάσματα πετρελαίου Πρίνος, Βόρειος Πρίνος, Έψιλον, Άθως, Αμμώδης και Ανατολική Θάσος και το κοίτασμα φυσικού αερίου Νότια Καβάλα.

-Στη Χαλκιδική, το κοίτασμα φυσικού αερίου Επανωμή.

-Στο Ιόνιο, το κοίτασμα πετρελαίου Δυτικό Κατάκωλο και η ανακάλυψη κοιτάσματος ασφάλτου στη Ζάκυνθο.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, από τις 149 γεωτρήσεις που έγιναν εκτός της περιοχής του Θρακικού πελάγους, μόνο οι 20 - 22 ανταποκρίνονται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι περιοχές που έχουν ερευνηθεί στο παρελθόν χωρίς αποτέλεσμα, μπορεί σήμερα να παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Είναι ενδεικτικό ότι οι επόμενες παραχωρήσεις που σχεδιάζει το Δημόσιο, με την ενεργοποίηση του νέου φορέα για την έρευνα υδρογονανθράκων, σχεδιάζονται στη Δυτική Ελλάδα. Δηλαδή στις ίδιες περιοχές που είχαν παραχωρηθεί για έρευνα το 1997 οπότε είχαν παραχωρηθεί δύο περιοχές στη ΒΔ Πελοπόννησο και την Ήπειρο στην Enterprise Oil και άλλες δύο σε Αιτωλοακαρνανία και Πατραϊκό Κόλπο στην Triton. Οι έρευνες τότε δεν απέδωσαν, αλλά και οι γεωτρήσεις δεν έφθασαν το βάθος που προέβλεπαν οι αρχικές συμφωνίες.

Στις «πετρελαιοπιθανές» περιοχές της χώρας σύμφωνα με την ίδια παρουσίαση, περιλαμβάνονται η Δυτική Ελλάδα, τα Γρεβενά, ο Θερμαϊκός Κόλπος, το Θρακικό πέλαγος, η Δυτική Θράκη, η θαλάσσια περιοχή των Σποράδων, το Αιγαίο και η θαλάσσια περιοχή νότια-νοτιοανατολικά της Κρήτης.


newsit.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ελληνική κυριαρχία στη ναυτιλία


Ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος, παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων, εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, τόσο σε αριθμό πλοίων (20% του παγκόσμιου στόλου) όσο και σε μεταφορική ικανότητα, όπως αναφέρεται στο τελευταίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank.
Οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τον οίκο Clarkson, ελέγχουν το 15% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την Allied Ship - broking, οι Έλληνες εφοπλιστές αναδείχθηκαν πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2011.
H χωρητικότητα των εμπορικών πλοίων (άνω των 100 κοχ), υπό ελληνική σημαία, σύμφωνα με την "Καθημερινή", αυξήθηκε σε 43.397,6 χιλιάδες τον Δεκέμβριο του 2011 από 43.364,3 χιλιάδες τον Νοέμβριο το 2011, έναντι και 27.328 χιλιάδες κοχ τον Δεκέμβριο του 2000.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία μειώθηκε σημαντικά σε 2.014 πλοία τον Δεκέμβριο του 2011, από 2.096 πλοία τον Δεκέμβριο του 2010.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων, σε ετήσια βάση, προήλθε από την υποχώρηση του αριθμού των φορτηγών, των δεξαμενόπλοιων και των επιβατηγών - λοιπών.
Η μείωση του αριθμού των πλοίων οφείλεται κυρίως στην απόσυρση παλαιότερων σκαφών και στην ενσωμάτωση νεότερων και μεγαλύτερων.
Το 2011 όπως και το 2010, το 30% των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν ηλικίας κάτω των 10 ετών, ενώ τα άνω των 30 ετών περιορίσθηκαν σε 776 τον Δεκέμβριο του 2011, από 805 τον Δεκέμβριο του 2010.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...