Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Aνοίγουν επτά νέοι σταθμοί του Μετρό


Κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή και ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Οικονομικών η συζήτηση για την επικύρωση της σύμβασης μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και της εταιρείας Siemens, για το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του Μετρό Αθήνας που αφορά επτά νέους σταθμούς.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο υπουργός Υποδομών έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα που θα υπάρξουν από την λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης.
Μιλώντας μάλιστα λίγο αργότερα με δημοσιογράφους τόνισε ότι, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση της χώρας, το έργο πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες.
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημούλης συμφώνησε στην ανάγκη να ξεκινήσει η λειτουργία των νέων σταθμών, ωστόσο καυτηρίασε το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν διεκδίκησε ένα μέρος της χρηματοδότησης των έργων να καλυφθεί με συμψηφισμό από την ζημιά που υπέστη, λόγω του σκανδάλου της Siemens.
Απαντώντας, ο κ. Βορίδης υπογράμμισε ότι το τελευταίο δίμηνο της συγκυβέρνησης έχει ενεργοποιηθεί μια εντατική διαδικασία για τη διεκδίκηση της αποζημίωσης και είναι σε εξέλιξη η σχετική συζήτηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος έχει εξουσιοδοτηθεί από το υπουργικό συμβούλιο, και της Siemens, προκειμένου να συμφωνηθεί το ύψος του ποσού που πρέπει να καταβάλει η εταιρεία.
Σημείωσε δε ότι ταυτόχρονα η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζεται σε περίπτωση που δεν ευδοκιμήσει αυτή η διαδικασία.
Θα εξυπηρετεί 160.000 πολίτες
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρίστος Τσίτουρας δήλωσε ότι με την απεμπλοκή αυτού του πολιτικού θέματος, αρχίζει το τεχνοκρατικό στάδιο και η εταιρεία δεσμεύεται ότι το αργότερο σε 15 μήνες μπορεί να παραδώσει τους 7 σταθμούς σε 160 χιλιάδες συμπολίτες μας, για να χρησιμοποιηθεί και να βοηθήσει οικονομικά αλλά και περιβαλλοντικά το λεκανοπέδιο.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα με τη λειτουργία των συγκεκριμένων σταθμών θα έχουμε κάθε μέρα 30 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και επίσης θα μειωθεί κατά 130 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, ενώ από οικονομικής άποψης υπολογίζονται έσοδα 65 εκατ. ευρώ.
Απομένει η επέκταση του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς με άλλους 6 σταθμούς, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Σύνταξη στα 75 για όλους τους Ευρωπαίους


Αυτό προκύπτει από την έκθεση του γερμανικού Πανεπιστημίου Φράιμπουργκ, κατά παραγγελία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, σύμφωνα με την οποία 19 χώρες-μέλη της Ε.Ε. έχουν υπέρογκες υποχρεώσεις σε κρατικά συνταξιοδοτικά ταμεία, ύψους 30 τρισ. ευρώ.
Το ποσό αυτό υπερβαίνει κατά πέντε φορές (!) το ΑΕΠ αυτών των χωρών, με συνέπεια να μη «βγαίνουν» με τίποτα οι συντάξεις.
Δρομολογείται έτσι το εφιαλτικό σενάριο που πρότεινε πέρυσι τον Ιούλιο το Public Service Europe για αύξηση του ορίου ηλικίας «τουλάχιστον ως τα 70, ίσως ακόμη και στα 75», ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να παίρνουν συντάξεις – όχι απαραίτητα πλήρεις.
«Πρόκειται για απολύτως μη βιώσιμη κατάσταση», τόνισε στο πρακτορείο Bloomberg ο Αμερικανός ερευνητής, Τζ. Κίρκεγκαρντ, του Διεθνούς Οικονομικού Ινστιτούτου Πίτερσον.
Γι' αυτό και σύμφωνα με το εξειδικευμένο σε συνταξιοδοτικά θέματα ελβετικό κέντρο Mercer, μόνη λύση είναι η αύξηση των ορίων ηλικίας και η μείωση των συντάξεων.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση του γερμανικού πανεπιστημίου, οι συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις της Γερμανίας εκτινάχθηκαν στα 7,6 τρισ. ευρώ και της Γαλλίας στα 6,7 τρισ. Η Ελλάδα ανήκει σε μια μέση κατηγορία των 450 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, ο ΟΗΕ προβλέπει ότι το 2050 περισσότεροι από 1 στους 3 Ευρωπαίους θα είναι ηλικίας άνω των 60 ετών (συγκεκριμένα το 35%) έναντι 22% το 2009. Το ίδιο διάστημα στις αναπτυγμένες χώρες το προσδόκιμο ζωής θα αυξηθεί από 75 σε 83 έτη.
Έτσι, η περαιτέρω μείωση των συντάξεων και η αύξηση των ορίων ηλικίας θεωρούνται δεδομένες σε Γερμανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία και Βρετανία.

newsbomb.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ούτε ενοίκια δεν θα εισπράττουν τα ασφαλιστικά Ταμεία

Με συμβολικό ή ακόμα και μηδενικό τίμημα θα νοικιάζουν τα ακίνητα που διαθέτουν προς εκμετάλλευση, τα υπό κατάρρευση ασφαλιστικά ταμεία. Την ώρα που οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης (ΦΚΑ) βουλιάζουν και οι συντάξεις κόβονται, το υπουργείο Εργασίας εισάγει διάταξη στο Πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, με την οποία δίνει το δικαίωμα στα διοικητικά συμβούλια των ταμείων να παραχωρούν «στο τσάμπα» τα ακίνητα που διαθέτουν.

Όπως τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση, το μέτρο αφορά σε ακίνητα των ταμείων και άλλων ΝΠΔΔ, για τα οποία λήγει το προσεχές διάστημα η σύμβαση παραχώρησής τους, «προκειμένου να μην μένουν αυτά ανεκμετάλλευτα μετά την καθ οιονδήποτε τρόπο λύση της σύμβασης και μέχρι την ολοκλήρωση νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για εύρεση μισθωτή». 
Με τη διάταξη αυτή γίνεται δυνατή «η κατάρτιση σύμβασης παραχώρησης της χρήσης ή εκμετάλλευσης των παραπάνω ακινήτων έναντι μηδενικού ή συμβολικού ανταλλάγματος διάρκειας μέχρι ενός  κατ΄ ανώτατο όριο έτους». 

Προφανώς η μέριμνα αυτή λαμβάνεται για να μην κατηγορηθεί το διοικητικό συμβούλιο των ταμείων για απιστία. 
Προτείνεται μάλιστα η κατάρτιση σύμβασης μίσθωσης να γίνεται με απευθείας ανάθεση, χωρίς να προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία, «για λόγους ταχύτητας και οικονομικής εκμετάλλευσης των ακινήτων που ανήκουν σε ΦΚΑ ή σε φορείς του  Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. και με δεδομένο ότι στις συμβάσεις μίσθωσης της παρούσας παραγράφου δε συμβάλλεται ιδιώτης».




protothema.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...