Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Πετρέλαιο θέρμανσης: Τέσσερα κριτήρια, για το επίδομα, αλλά η τιμή στο 1,40/λίτρο


Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται να οριστικοποιηθεί η ρύθμιση για την παροχή επιδόματος θέρμανσης στους πολίτες καθώς από τις 15 Οκτωβρίου εξισώνονται οι φόροι του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης και οι τιμές πώλησης του τελευταίου θα πάρουν την ανιούσα, ενώ επίκειται περαιτέρω επιδείνωση των εισοδημάτων μισθωτών και συνταξιούχων.

Το νομοσχέδιο για την εξίσωση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης - στο 80% της σημερινής τιμής του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης-  θα έχει κατατεθεί και ψηφιστεί από τη Βουλή πριν από τις 15 Οκτωβρίου, οπότε και αρχίζει παραδοσιακά η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης.

Υπολογίζεται ότι η εξίσωση θα «εκτοξεύσει» την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κοντά στο 1,40 ευρώ το λίτρο (αύξηση 40%).

Ως αντιστάθμισμα, θα προβλέπεται η χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, σε δύο δόσεις, με βάση τέσσερα κριτήρια: κοινωνικά, γεωγραφικά, εισοδηματικά και επιφάνεια κατοικίας.

Η πρώτη δόση αναμένεται να χορηγηθεί στις 15 Οκτωβρίου και η δεύτερη τον Ιανουάριο.


e-typos.com
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Έλληνες καθηγητές μεταναστεύουν σε αλβανικά πανεπιστήμια


"Ζητούνται Έλληνες καθηγητές για να διδάξουν σε πανεπιστήμια. Πολύ καλές αποδοχές. Μετακινήσεις, στέγη και έξοδα διαμονής, όλα καλυμμένα".
Η εν λόγω αγγελία δημοσιεύτηκε στον αλβανικό και βουλγαρικό Τύπο και καλεί Έλληνες καθηγητές να διδάξουν σε πανεπιστήμια, φυσικά με το αζημίωτο.
Σύμφωνα με πληροφορίες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα "Καθημερινή", ήδη κάποιοι Έλληνες κάνοντας χρήση της τριετούς εκπαιδευτικής αναστολής καθηκόντων άνευ αποδοχών, την οποία δικαιούνται, βρήκαν το δικό τους Ελντοράντο σε πανεπιστήμια της Σαουδικής Αραβίας και του Κατάρ.
Άνευ αποδοχών από την Ελλάδα των περικοπών και των διαφόρων μειώσεων, αλλά και με παχυλές αμοιβές από την Μέση Ανατολή.
Σύμφωνα με το αποκλειστικό δημοσίευμα της Καθημερινής, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τριαντάφυλλος Αλμπάνης: "Για πρώτη φορά τους συνάντησα σε συνέδριο στην Αλβανία, το οποίο έγινε στο πλαίσιο κάποιων ερευνητικών εργασιών μας. Μου πρότεινα να με επισκεφθούν στο γραφείο μου στο πανεπιστήμιο. Δέχθηκα και σκέφτηκα ότι η συνάντησή μας θα αφορούσε ζητήματα της συνεργασίας μας. Όταν ήρθαν στα Γιάννενα, έπεσα από τα σύννεφα".
Οι επισκέπτες του ήταν εκπρόσωποι ιδιωτικών πανεπιστημίων στα Τίρανα. Στη γειτονική χώρα λειτουργούν επτά ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα οποία ακολουθούν ευρωπαϊκό ή αμερικανικό πρόγραμμα σπουδών στο πλαίσιο συνεργασιών με αντίστοιχα ΑΕΙ.
Οι εκπρόσωποι αλβανικών πανεπιστημίων με την επίσκεψή τους στα Γιάννενα θέλησαν να δουν εάν κάποιοι από τους εκεί καθηγητές, επιθυμούν να μεταβούν στη γειτονική χώρα, προκειμένου να διδάξουν.
Το πακέτο προσφοράς περιλαμβάνει αυτοκίνητο που θα περάσει τα ελληνοαλβανικά σύνορα, μισθό, καθώς και πληρωμένα όλα τα έξοδα διατροφής και διαμονής.
Φυσικά, στην πρόταση συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα για το εισιτήριο επιστροφής από τα Τίρανα έως την Κακαβιά.
Ωστόσο, ο Έλληνας καθηγητής που θα αποδεχθεί την πρόταση, θα πρέπει να διευθετήσει το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας του στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Όμως και σε αυτό το σημείο, οι Αλβανοί εκπρόσωποι ήταν καλά διαβασμένοι.
Και αυτό διότι η ελληνική νομοθεσία απαιτεί από τους πανεπιστημιακούς να κάνουν από 6 έως 14 ώρες μάθημα και να έχουν τουλάχιστον τρεις ημέρες φυσική παρουσία στο ίδρυμα. Έτσι δεν χρειάζεται παρά μία καλή διευθέτηση του εβδομαδιαίου χρόνου ανάμεσα στο ελληνικό και αλβανικό ίδρυμα.
Ανάλογες προτάσεις έχουν δεχθεί καθηγητές της Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου για βουλγαρικές σχολές.
Οι Αλβανοί εκπρόσωποι φαίνεται ότι έχουν προσεγγίσει και καθηγητές από την Νότια Ιταλία, ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση αφορά σε δίμηνη παραμονή στην Αλβανία, λόγω απόστασης.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πληροφορία ότι κάποιος καθηγητής από τα Γιάννενα έχει δεχθεί την αντίστοιχη πρόταση.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

“Σκουριάζουν” τα αυτοκίνητα στις αντιπροσωπίες


Ούτε οι καλές τιμές, ούτε και η απόσυρση είναι ικανές να συγκινήσουν τους πολίτες και έτσι τα αυτοκίνητα μένουν απούλητα
Όσο και αν ακούγεται απίστευτο η πτώση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι έφτασε στο 44,1%!Οι πολίτες δεν έχουν σχεδόν καμία δυνατότητα αγοράς αυτοκινήτου και η φορολογική επιδρομή σε συνδυασμό με τα προς ανακοίνωση νέα μέτρα έχουν αποτρέψει ακόμη και τη... σκέψη για αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το πρώτο οκτάμηνο εφέτος έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά 55.678 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), παρουσιάζοντας μείωση 40,7% ως προς την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Μείωση 37,1% είχε παρουσιαστεί το διάστημα Ιανουαρίου- Αυγούστου 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010.
Στις μοτοσικλέτες (άνω των 50 cc), η μείωση στις πωλήσεις τον Αύγουστο εφέτος ανήλθε σε 28,6%, έναντι 10,8% τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Ενώ, στο οκτάμηνο η κυκλοφορία νέων μοτοσικλετών (άνω των 50 cc) ανήλθε σε 25.418 τον αριθμό, έναντι 37.022 το 2011, παρουσιάζοντας μείωση 31,3%. Μείωση 21,2% είχε παρουσιαστεί την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου 2011 σε σχέση με την αντίστοιχη του 2010.


newsit.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Στο 24,4% «σκαρφάλωσε» η ανεργία


Κόκκινο έχει «χτυπήσει» η ανεργία στην χώρα μας με το ποσοστό να εκτοξεύεται τον Ιούνιο από το 17,2% που ήταν το 2011 στο 24,4% το 2012.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το σύνολο των απασχολουμένων κατά τον Ιούνιο του 2012 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.766.415 άτομα.

Οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.216.410 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 3.372.097 άτομα.

Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 358.340 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011 (μείωση 8,7%) και κατά 34.337 άτομα σε σχέση με το Μάιο του 2012 (μείωση 0,9%).

Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 358.334 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011 (αύξηση 41,8%) και κατά 50.666 άτομα σε σχέση με το Μάιο του 2012 (αύξηση 4,3%).

Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 20.194 άτομα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011 (αύξηση 0,6%) και κατά 5.251 άτομα σε σχέση με το Μάιο του 2012 (αύξηση 0,16%).


newsbomb.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ελληνικό το έκτο μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο


To έκτο μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο «στεγάζει» η Ελλάδα, σύμφωνα με ειδικό αφιέρωμα της Lloyds List για τα δέκα ισχυρότερα νηολόγια στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Την ελληνική σημαία φέρουν 745 ποντοπόρα πλοία, 459 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 251 τάνκερ και 35 πλοία μεταφοράς κοντέινερ. Ο ελληνικός στόλος έχει μεταφορική ικανότητα 74 εκατ. τόνων.
Ισχυρότερο νηολόγιο στην παγκόσμια ναυτιλία είναι ο Παναμάς με ένα στόλο μεταφορικής ικανότητας 338 εκατ. τόνων, με την σημαία του να υψώνουν 4.832 πλοία από τα οποία σημαντικός αριθμός είναι και πλοία ελληνικών συμφερόντων. Αμέσως μετά τον Παναμά στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Λιβερία με 1.948 πλοία μεταφορικής ικανότητας 200 εκατ. τόνων, ενώ στην τρίτη θέση έρχονται τα Νησιά Μάρσαλ με 1.626 πλοία συνολικής χωρητικότητας 131 εκατ. τόνων.
Ακολουθούν Χονγκ Κονγκ με 1.651 πλοία 126 εκατ. τόνων, Σιγκαπούρη με 1.518 πλοία 94 εκατ. τόνων, η Ελλάδα με 745 πλοία, Μπαχάμες με 692 πλοία 73 εκατ. τόνων, Μάλτα με 1.146 πλοία 67 εκατ. τόνων, Κίνα με 1.544 πλοία 61 εκατ. τόνων ενώ η ισχυρότερη δεκάδα της παγκόσμιας ναυτιλίας κλείνει με την Κύπρο η οποία έχει στο νηολόγιο της 604 πλοία 31 εκατ. τόνων.
Εκείνο το οποίο διαφοροποιεί το ελληνικό νηολόγιο από όλα τα υπόλοιπα, πλην εκείνου της Κίνας, είναι ότι «στεγάζει» ελληνικά πλοία ενώ αντίστροφα πλοία ελληνικών συμφερόντων ενισχύουν τα περισσότερα από τα άλλα νηολόγια.

Νέα εγγραφή

Την ελληνική σημαία ύψωσε σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας το πλοίο ξηρού φορτίου ΑΝΝΑ ΜΑRIA το οποίο ανήκει στον όμιλο του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου. Το νεότευκτο kamsarmax παραδόθηκε στη διαχειρίστριά του, Aegean Bulk και είναι το 15ο πλοίο του στόλου της ο οποίος έχει μέση ηλικία τεσσάρων ετών. Μετά την έπαρση της ελληνικής σημαίας το ANNA MARIA απέπλευσε για το παρθενικό του ταξίδι με προορισμό τη Νέα Ορλεάνη.
Το πλοίο είναι το δεύτερο eco friendly, τύπου Kamsarmax, που εντάσσει στον στόλο της η Aegean Bulk, το πρώτο ήταν το Innovation που παραλήφθηκε από τα ίδια ναυπηγεία τον περασμένο Ιούνιο. H εταιρεία έχει αποφασίσει να κάνει σημαντικές επενδύσεις σε τέτοια πλοία προκειμένου να αυξήσει την αποδοτικότητα των καυσίμων και να ελαχιστοποιήσει τις επιβλαβείς εκπομπές στην ατμόσφαιρα.

Ελλειψη ρευστότητας

Τον κώδωνα του κινδύνου ότι στερεύουν από ρευστότητα οι ναυτιλιακές εταιρείες κρούουν οικονομικοί σύμβουλοι από τον χώρο της ναυτιλίας. Υποστηρίζουν ότι οι τράπεζες «παγώνουν» τις ροές τους ακόμα και προς καλά ονόματα της αγοράς. Αυτή η κατάσταση, λένε, θα έχει σύντομα σοβαρές συνέπειες σε όλο το οικοδόμημα της ναυτιλίας η οποία είναι μία δραστηριότητα που χρειάζεται συνεχώς «ζεστό» χρήμα για να δουλέψει. Στέλεχος της Eurofin International, είπε στην Lloyds List ότι πολλές εταιρείες έχουν τεθεί εκτός χρηματοδότησης από τις τράπεζες ακόμα και όσον αφορά εργασίες ρουτίνας και καθημερινής διαχείρισης. Πρόκειται για μία κατάσταση τόσο κρίσιμη όσο εκείνη του 1983 πιστεύουν «βετεράνοι» της αγοράς.


imerisia.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...