Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Αλλαγές για το επίδομα ανεργίας


Τρίμηνη γίνεται η ισχύς του Δελτίου Ανεργίας βάσει απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Με την απόφαση επανακαθορίζεται η ισχύς των δελτίων ανεργίας, επιδοτούμενων και μη εγγεγραμμένων ανέργων, αλλά και νεοεισερχόμενων ανέργων, περιγράφεται η διαδικασία καταβολής επιδομάτων και η έκδοση βεβαιώσεων ανεργίας.
Διαβάστε όλη την απόφαση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Εγγραφή ανέργων, Περιοδικότητα αυτοπρόσωπης εμφάνισης, Διαδικασία ανανέωσης εγγραφής ανέργων στα οικεία μητρώα και κάθε σχετικό θέμα.
Άρθρο 1
Εγγραφή ανέργου στα οικεία μητρώα
Η εγγραφή ανέργου στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ πραγματοποιείται με την αυτοπρόσωπη παρουσία του στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας του.
Άρθρο 2
Ισχύς Δελτίου Ανεργίας μη επιδοτουμένων εγγεγραμμένων ανέργων
1. Για όλους τους μη επιδοτούμενους εγγεγραμμένους ανέργους στον ΟΑΕΔ, το Δελτίο Ανεργίας τους ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή ή την τελευταία ανανέωση αυτού.
2. Η ανωτέρω τρίμηνη ισχύς του Δελτίου Ανεργίας αρχίζει την ημέρα έκδοσής του ή της τελευταίας ανανέωσής του και λήγει την ημέρα του τρίτου μήνα που αντιστοιχεί σε αριθμό με την ημέρα που άρχισε η ισχύς του και, αν δεν υπάρχει αντίστοιχη, την τελευταία ημέρα του μήνα. Αν η τελευταία ημέρα ισχύος του Δελτίου Ανεργίας είναι μη εργάσιμη, η λήξη της ισχύος του ως άνω Δελτίου μετατίθεται στην επόμενη εργάσιμη ημέρα.
3. Η ανανέωση του Δελτίου Ανεργίας αποτελεί προϋπόθεση για την επέκταση της ισχύος του. Η ανανέωση γίνεται με την αυτοπρόσωπη παρουσία του ενδιαφερόμενου, μέσα σε διάστημα πέντε (5) εργασίμων ημερών πριν ή μετά την προβλεπόμενη και αναφερόμενη λήξη ισχύος του Δελτίου.
4. Η ανανέωση ισχύος του Δελτίου Ανεργίας μπορεί να γίνεται σε οποιαδήποτε Υπηρεσία ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ.
5. Η ιδιότητα του ανέργου διατηρείται μέχρι τη συνδρομή του λόγου διαγραφής. Στους λόγους διαγραφής συμπεριλαμβάνεται και η μη εμφάνιση για ανανέωση του Δελτίου Ανεργίας σύμφωνα με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 3
Ισχύς Δελτίου Ανεργίας εγγεγραμμένων ανέργων με αίτηση επιδότησης ανεργίας σε εκκρεμότητα
Για περίπτωση εγγεγραμμένου ανέργου που έχει υποβάλει αίτηση επιδότησης ανεργίας η οποία τελεί σε εκκρεμότητα, το Δελτίο Ανεργίας παραμένει σε ισχύ μέχρι την καθ' οιονδήποτε τρόπο άρση της εκκρεμότητας.
Άρθρο 4
Εγγραφή ανέργων Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ) στα οικεία μητρώα
Τα εγγεγραμμένα μη επιδοτούμενα άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ) στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ δεν υποχρεούνται στην ανανέωση του Δελτίου Ανεργίας.
Άρθρο 5
Ισχύς Δελτίου Ανεργίας νεοεισερχομένων ανέργων του άρθρου 2 του ν. 1545/ 1985.
Η κατά το άρθρο 2 του παρόντος Κεφαλαίου καθορισθείσα τρίμηνη διάρκεια ισχύος του Δελτίου Ανεργίας, εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις εγγεγραμμένων ανέργων του άρθρου 2 του ν.1545/85, ΕΣΠΑ (ΦΕΚ 91/τ.Α΄/20.5.1985).
Άρθρο 6
1. Ο ενδιαφερόμενος για την εγγραφή του στα Μητρώα Ανέργων του ΟΑΕΔ υποχρεούται να επιδεικνύει τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) Το τελευταίο εκκαθαριστικό σημείωμα φορολογίας εισοδήματος, ή ελλείψει αυτού, αντίγραφο κατατεθειμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος - Ε1, ή Υπεύθυνη Δήλωση θεωρημένη από τη Δ.Ο.Υ. εφόσον δεν υποχρεούται να υποβάλει φορολογική δήλωση.
β) Λογαριασμό ΔΕΚΟ ή εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας, ή αντίγραφο συμφωνητικού μίσθωσης κατοικίας, κατατεθειμένου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
γ) Παραστατικό ταυτοπροσωπίας σε ισχύ (Δελτίο ταυτότητας, Διαβατήριο κ.λπ.)
δ) Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΜΚΑ
ε) Άδεια διαμονής ή εργασίας προκειμένου περί ανέργων πολιτών υπηκόων τρίτων χωρών.
2. Η Υπηρεσία της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του παρόντος μπορεί, κατά την ανανέωση του δελτίου ανεργίας, να ζητά από τον άνεργο την επίδειξη δικαιολογητικών της προηγούμενης παραγράφου.
Άρθρο 7
Δικαίωμα Ένστασης
Για θέματα σχετικά με την εγγραφή του ως μη επιδοτούμενου άνεργου στα οικεία Μητρώα του ΟΑΕΔ ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει ένσταση στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας του. Την ως άνω ένσταση εξετάζει η Επιτροπή Διαφορών Μητρώου Ανέργων η οποία λειτουργεί στα Γραφεία της Διοίκησης του Οργανισμού, ή το όργανο που το Δ.Σ του Οργανισμού ορίσει.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
Προσέλευση και εγγραφή επιδοτούμενων ανέργων και διαδικασία καταβολής επιδομάτων ανεργίας.
Άρθρο 8
Εγγραφή Ανέργου για λήψη επιδόματος ανεργίας
Ο άνεργος υποχρεούται να προσέλθει ο ίδιος στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας του ή της τελευταίας απασχόλησής του, προκειμένου να υποβάλλει αίτηση και να αξιώσει απαίτηση για τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας, μέσα σε προθεσμία εξήντα (60) ημερών από τη λύση ή λήξη της εργασιακής του σχέσης. Ο άνεργος θα παραλαμβάνει αντίγραφο του εντύπου της αίτησης, με το οποίο θα ενημερώνεται για την ημερομηνία παραλαβής της σχετικής απόφασης επιδότησης και σε ειδικό σημείο του οποίου θα εμφανίζεται προτυπωμένο κείμενο Υπεύθυνης Δήλωσης του ν. 1599/86, στο οποίο θα δηλώνει ότι έλαβε γνώση με υπογραφή του, της υποχρέωσής του για ενημέρωση της Υπηρεσίας εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών, και οπωσδήποτε πριν τη λήξη του μήνα επιδότησης, σε περίπτωση που συντρέξει λόγος αναστολής ή διακοπής της επιδότησης.
Άρθρο 9
Προσέλευση του επιδοτούμενου ανέργου
Ο επιδοτούμενος άνεργος μπορεί να προσέρχεται ο ίδιος σε οποιαδήποτε Υπηρεσία ΚΠΑ2 του Οργανισμού για να δηλώσει την παρουσία του μετά την παραλαβή της απόφασης με την οποία έχει αναγνωριστεί το σχετικό δικαίωμα επιδότησής του.
Άρθρο 10
Περιοδικότητα της αυτοπρόσωπης εμφάνισης του επιδοτούμενου ανέργου
1. Ο επιδοτούμενος άνεργος υποχρεούται να προσέρχεται αυτοπροσώπως και να δηλώνει την παρουσία του στις Υπηρεσίες ΚΠΑ2 του Οργανισμού μία φορά κατά τη διάρκεια του τρίτου μήνα εκάστου τριμήνου της επιδότησής του.
2. Ο επιδοτούμενος άνεργος μετά την εγγραφή του υποχρεούται να εμφανιστεί στην αρμόδια Υπηρεσία, όπως αυτή προσδιορίζεται από το άρθρο 8 της παρούσας, να δηλώσει ότι εξακολουθεί να είναι άνεργος και να παραλάβει την απόφαση αναγνώρισης δικαιώματος επιδότησης από την Υπηρεσία, εντός του τρίτου μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για την επιδότησή του. Με την παραλαβή της εγκριτικής απόφασης ο άνεργος θα ενημερώνεται με υπογραφή του για τις ακριβείς ημερομηνίες στις οποίες οφείλει να προσέρχεται στις Υπηρεσίες ΚΠΑ2 του Οργανισμού και να δηλώνει την παρουσία του.
3. Σε περίπτωση που εξαιτίας της διάρκειας της επιδότησης του άνεργου, το υπόλοιπο χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι τη λήξη της επιδότησης είναι μικρότερο του τριμήνου, ο άνεργος υποχρεούται να εμφανιστεί εντός των τελευταίων τριάντα (30) ημερών πριν από τη λήξη της επιδότησής του. Με την εμφάνισή του αυτή ο άνεργος κατοχυρώνει το δικαίωμα είσπραξης του ποσού που αναλογεί στο σχετικό χρονικό διάστημα μέχρι τη λήξη της επιδότησης.
4. Με την εμφάνισή του κάθε τρίμηνο ο επιδοτούμενος άνεργος θα υποβάλλει «Υπεύθυνη Δήλωση» του άρθρο 8 του ν. 1599/86, με προτυπωμένο κείμενο, με το οποίο θα βεβαιώνει ότι κατά τη διάρκεια των προηγουμένων μηνών δεν συνέτρεξε λόγος αναστολής ή διακοπής του επιδόματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 7 και 8 του Κανονισμού Παροχών Ανεργίας και Στρατεύσεως του ΟΑΕΔ καθώς και στο άρθρο 23 του ν.1082/1980.
5. Ο άνεργος υποχρεούται στην αυτοπρόσωπη εμφάνισή του κάθε φορά που καλείται από την αρμόδια Υπηρεσία και μέσα στην προθεσμία που ορίζεται σε σχετική πρόσκληση.
6. Με την αυτοπρόσωπη εμφάνιση, κατά την εγγραφή του, σύμφωνα με το άρθρ. 8 και μετά την αναγνώριση της αξίωσής του για επιδότηση από την Υπηρεσία, ο άνεργος κατοχυρώνει το δικαίωμα είσπραξης των ποσών που αναλογούν στους δύο (2) πρώτους μήνες της επιδότησής του. Με την εμφάνισή του, σύμφωνα με την παραγρ. 1 του παρόντος, ο επιδοτούμενος άνεργος κατοχυρώνει και το δικαίωμα είσπραξης των ποσών που αναλογούν στους δύο (2) πρώτους μήνες του αμέσως επόμενου τριμήνου.
Η αξίωση για την είσπραξη του μηνιαίου ποσού που αντιστοιχεί στον τρίτο μήνα κάθε τριμήνου παραγράφεται αν ο άνεργος δεν εμφανιστεί στην Υπηρεσία μέχρι και την τελευταία ημέρα του δεύτερου μήνα του αμέσως επόμενου τριμήνου.
Η τυχόν εκπρόθεσμη εμφάνιση του ανέργου, όπως ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο, εντός του πρώτου διμήνου κάθε τριμήνου δεν αναπληρώνει την υποχρεωτική εμφάνισή του στην Υπηρεσία κατά τον τρίτο μήνα κάθε τριμήνου. Το δικαίωμα είσπραξης του διμήνου του ανωτέρω εδαφίου κατοχυρώνεται με την υποχρεωτική εμφάνιση του ανέργου στον τρίτο μήνα.
Η αξίωση για την είσπραξη των ποσών που αντιστοιχούν σε όλους τους μήνες που έπονται του μήνα, κατά τον οποίο ο άνεργος όφειλε να εμφανισθεί στην Υπηρεσία και δεν εμφανίσθηκε, παραγράφεται, εφόσον ο άνεργος δεν τηρήσει την υποχρέωση να εμφανισθεί κατά τον τρίτο μήνα επί δύο συνεχόμενα τρίμηνα. Όταν το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα επιδότησης είναι μικρότερο του τριμήνου, ως τρίτος μήνας για την εφαρμογή της παρούσας, λογίζεται ο τελευταίος μήνας της επιδότησης. Η παρούσα παράγραφος εφαρμόζεται και στον άνεργο που λαμβάνει επίδομα μακροχρονίως ανέργου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 27 του ν. 3016/2002.
Άρθρο 11
Διαδικασία καταβολής επιδομάτων
1. Με την αναγνώριση του δικαιώματος επιδότησης από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, τη συμπλήρωση κάθε μήνα και την έκδοση σε εβδομαδιαία βάση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων από τις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις, καταβάλλεται το μηνιαίο επίδομα δεδουλευμένο. Η καταβολή γίνεται με πίστωση των ατομικών λογαριασμών των δικαιούχων επιδοτούμενων ανέργων, μετά την αποστολή ηλεκτρονικού αρχείου από τη Διεύθυνση Μηχανογραφίας του Οργανισμού στη Διεύθυνση Μηχανογραφίας της Ε.Τ.Ε. την τελευταία εργάσιμη ημέρα της κάθε εβδομάδας.
2. Το μηνιαίο ποσό που εμπίπτει στο μήνα της υποχρεωτικής εμφάνισης του ανέργου στην Υπηρεσία σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρ. 10, καθώς και οι μήνες που ακολουθούν, πιστώνονται, εφόσον ο άνεργος εκπληρώσει την υποχρέωσή του.
Άρθρο 12
Αναστολή - Διακοπή Επιδότησης του άνεργου
Όταν συντρέχει λόγος αναστολής της επιδότησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ. 1 του Κανονισμού Παροχών Ανεργίας, ή λόγος διακοπής της επιδότησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 παρ. 1 περιπτώσεις β΄ και γ΄ του ως άνω Κανονισμού, ο επιδοτούμενος άνεργος υποχρεούται να ενημερώσει σχετικά την αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ, εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών, και σε κάθε περίπτωση πριν τη λήξη του μήνα επιδότησης, από την ημέρα συνδρομής του λόγου αναστολής ή διακοπής της επιδότησης. Σε περίπτωση που ο επιδοτούμενος άνεργος δεν δηλώσει την ανάληψη οποιασδήποτε μορφής απασχόλησης, εξαρτημένης ή μη, εντός των ανωτέρω προθεσμιών από την έναρξη της απασχόλησης, υποβάλλεται στις κυρώσεις που προβλέπονται από την απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που θα εκδίδεται βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 71 του ν.3996/2011.
Μέχρι την έναρξη ισχύος της υπουργικής απόφασης εφαρμόζονται οι ισχύουσες μέχρι τη δημοσίευσή της διατάξεις.
Άρθρο 13
Χρόνος ισχύος δελτίου ανεργίας
Το δελτίο ανεργίας του επιδοτούμενου ανέργου, μετά τη λήξη της επιδότησης, θα ισχύει για ένα τρίμηνο, ως δελτίο ανεργίας μη επιδοτούμενου ανέργου, εφόσον ο κάτοχός του εξακολουθεί να είναι άνεργος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
Έκδοση Βεβαίωσης Ανεργίας, Μεταβατικές και Τελικές Διατάξεις
Άρθρο 14
Έκδοση Βεβαίωσης Ανεργίας
Η Βεβαίωση Ανεργίας μπορεί να χορηγείται είτε με την αυτοπρόσωπη παρουσία του ανέργου σε οποιαδήποτε Υπηρεσία ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ είτε με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Οργανισμού .
Η Βεβαίωση Ανεργίας που χορηγείται με τη χρήση της ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας, φέρει προηγμένη υπογραφή και ασφαλή χρονολόγηση και δυνάμει του άρθρου 14 παράγρ. 1 του ν. 3979/2011 («Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις» ΦΕΚ Α΄138) έχει ισχύ ακριβούς αντιγράφου.
Δυνατότητα χρήσης της ως άνω ηλεκτρονικής υπηρεσίας έχουν όλοι οι επιδοτούμενοι ή μη άνεργοι εφόσον έχουν ήδη πιστοποιηθεί στο μηχανογραφημένο σύστημα και διαθέτουν τους απαραίτητους κωδικούς χρήστη. Για τη διαδικασία πιστοποίησης στο εν λόγω σύστημα εκδίδεται από τον ΟΑΕΔ ειδική εγκύκλιος η οποία αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ. Οι κωδικοί χρήστη αποτελούν απόρρητο προσωπικό στοιχείο, ταυτοποιούν το συγκεκριμένο άνεργο και αυτός μόνο επιτρέπεται να τους διαχειρίζεται και να τους μεταβάλλει.
Άρθρο 15
Μεταβατικές Διατάξεις
1. Για τους μη επιδοτούμενους ανέργους, ως τρίμηνο ισχύος του Δελτίου Ανεργίας ορίζεται το τρίμηνο όπως έχει διαμορφωθεί για κάθε άνεργο κατά τη δημοσίευση της παρούσας.
2. Για τους ήδη επιδοτούμενους ανέργους κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας, ως ημερομηνία έναρξης του τριμήνου ορίζεται η πρώτη ημέρα του μήνα επιδότησης που ακολουθεί την έναρξη ισχύος της.


news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ατελείωτο παρασκηνιακό παιχνίδι μέχρι να κλείσει το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων


- "Η Ελλάδα χρειάζεται παραπάνω από 50% κούρεμα!" λένε Γερμανοί και ΔΝΤ
- Συνεργάτης Σόιμπλε : ''Η κυβέρνηση Παπαδήμου είναι εξίσου αναποτελεσματική, αν όχι χειρότερη, από του Παπανδρέου''
- ''Είναι ξεκάθαρο ότι η ελληνική κυριαρχία έχει υποστεί σηµαντικό περιορισµό''
- Δεν αποκλείει αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και διάλυση του ευρώ μέσα στο 2012
- ''Το κούρεμα δεν φτάνει.Πρέπει να ξεπεράσει το 50% και να μπουν όλες οι τράπεζες ακόμα και αν αυτό θεωρηθεί χρεοκοπία''


''Το καλύτερο που θα µπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση θα ήταν να δηλώσει πως δεν µπορεί να εξοφλήσει τα χρέη της διεκδικώντας έτσι καλύτερο διακανονισµό'' εκτιμά ο πρόεδρος του επιστηµονικού συµβουλίου στο γερµανικό υπουργείο Οικονοµικών.


''Κούρεμα υποχρεωτικό και πάνω από 50% και ας επιφέρει χρεοκοπία''

Σε συνέντευξη του στο Βήμα της Κυριακής ο Κλέμενς Φούεστ, που θεωρείται ως ο στενότερος επιστηµονικός συνεργάτης του Σόιµπλε, δηλώνει πως το ελληνικό κούρεμα στο 50% του χρέους δεν είναι αρκετό, και πως η συμμετοχή των τραπεζών στο haircut πρέπει να γίνει υποχρεωτική ακόμα και αν αυτό επιφέρει ανοιχτή χρεοκοπία.

''Φοβάµαι ότι το 50% δεν φτάνει. Το ποσοστό αυτό συνοδευόταν από την ιδέα ότι θα ήταν συνδεδεµένο µε ένα µακροπρόθεσµο πρόγραµµα εξυγίανσης της οικονοµίας, που θα µείωνε το συσσωρευµένο χρέος στο 120% του ετήσιου ακαθάριστου εθνικού εισοδήµατος το 2020. Οµως η µείωση αυτή δεν είναι επαρκής. 120% είχαµε και στην αρχή της κρίσης. Η µείωση πρέπει να είναι λοιπόν µεγαλύτερη από 50%''.



Ο επιστημονικός συνεργάτης του Σόιμπλε χωρίς να μασάει τα λόγια του χαρακτηρίζει λανθασμένη την εθελούσια συμμετοχή των τραπεζών στο κούρεμα, που για αυτό το λόγο κινδυνεύει.
''Η Ελλάδα είναι κατά τη γνώµη µου ήδη χρεοκοπηµένη. Και η δήθεν εθελούσια συµµετοχή δεν ήταν πραγµατικά εθελούσια, οι δανειστές εξαναγκάστηκαν σε αυτήν. Αυτό προκάλεσε µεγάλη ανασφάλεια. Το ερώτηµα ήταν αν µπορούσε να ασφαλίσει κανείς πλέον κρατικά οµόλογα για το ενδεχόµενο χρεοκοπίας. Νοµίζω ότι το καλύτερο θα ήταν να πει κανείς ειλικρινά ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν µπορεί να εξοφλήσει τα χρέη της. Ετσι θα µπορούσε να γίνει καλύτερος διακανονισµός''. 

Συμφωνεί για κούρεμα άνω του 50% ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ

Ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ Ολιβιέ Μπλανσάρ δήλωσε στο τηλεοπτικό CNBC :''τα στοιχεία για το ελληνικό χρέος δεν είναι καλά.Χρειάζεται σημαντική μείωση ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να πάρει ανάσα.Οι αριθμοί πρέπει να υπολογιστούν, και όσο τα μακροοικονομικά στοιχεία επιδεινώνονται, ίσως το κούρεμα θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο''.


''Ποιά ελληνική κυριαρχία;''




Εντύπωση προκαλεί η απάντηση του συνεργάτη του Σόιμπλε πως έχει ψαλιδιστεί η ελληνική κυριαρχία, σε ερώτημα για το νομικό καθεστώς των νέων ομολόγων. 
''Είναι ξεκάθαρο ότι η ελληνική κυριαρχία έχει υποστεί σηµαντικό περιορισµό σε αυτή τη διαδικασία. Αυτό άρχισε ήδη µε την τρόικα, η οποία υπαγορεύει τη θέλησή της στους έλληνες πολιτικούς. Το ερώτηµα είναι τι πρακτικές επιπτώσεις έχει µια τέτοια υπαγωγή των οµολόγων υπό το βρετανικό δίκαιο. Μια από αυτές θα µπορούσε να είναι ότι η Ελλάδα δεν θα µπορεί να επιβάλλει µονοµερώς ένα κούρεµα, ή ότι µπορεί να το επιβάλλει µόνο αν αποδεχθεί το ενδεχόµενο να κατασχεθούν περιουσιακά της στοιχεία στο εξωτερικό''. 

Η αποβολή της Ελλάδας και η κατάρρευση της ευρωζώνης



Ο Κλέμενς Φούεστ πιστεύει ότι οι διαπραγµατεύσεις µε την τρόικα θα συνεχιστούν και ότι η χρεοκοπία µε την έννοια της διακοπής της βοήθειας προς την Ελλάδα θα αποφευχθεί τουλάχιστον τους επόµενους µήνες.

Ο Πρόεδρος του επιστηµονικού συµβουλίου στο γερµανικό υπουργείο Οικονοµικών δεν αποκλείει τυχόν αποχώρηση της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και διάλυση του ευρώ μέσα στο 2012.
''∆εν είµαι πολύ αισιόδοξος. Ο κίνδυνος να φύγει η µια ή η άλλη χώρα από την ευρωζώνη είναι υπαρκτός. Αυτό δεν µπορώ να το αποκλείσω για την Ελλάδα. Ελπίζω µόνο να µη συµβεί.Ο µεγάλος κίνδυνος είναι µια αλυσιδωτή αντίδραση. Οι άνθρωποι σε άλλες προβληµατικές χώρες θα µπορούσαν να φοβηθούν ότι και οι δικές τους κυβερνήσεις θα επέλεγαν τη λύση της εξόδου. Σε τέτοια περίπτωση θα έκαναν επιδροµή στις τράπεζες για να σηκώσουν τις καταθέσεις τους. Θα προέκυπταν απειλές, µπροστά στις οποίες οι σηµερινές διαµαρτυρίες είναι παιχνιδάκια''.

Οι απόψεις του Φούεστ συγγενεύουν με αυτές του προέδρου της Κεντρικής Τράπεζας της Ελλάδας Γ.Προβόπουλου, για το αν ισοδυναμεί με κόλαση η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ.

''Το κόλαση είναι κάπως υπερβολικό, αλλά η έξοδος δεν θα ήταν η σωστή επιλογή για την Ελλάδα. Οι ζηµιές της θα ήταν πολύ µεγαλύτερες από τα κόστη παραµονής.Θα µπορούσε να ήταν καταστροφή για µια σειρά λόγους. Κατ’ αρχάς, επειδή θα προκαλούσε βραχυπρόθεσµα τη φυγή του κεφαλαίου και την επιδείνωση της κρίσης. Αλλά και µακροπρόθεσµα θα δηµιουργούσε πρόβληµα. Η ανταγωνιστικότητα στον µισθολογικό τοµέα θα επανερχόταν, όµως πολλοί διεθνείς επενδυτές θα ερµήνευαν την έξοδο ως αποχαιρετισµό από το σχέδιο του οικονοµικού και διοικητικού εκσυγχρονισµού της Ελλάδας. Κι αυτό θα είχε πολύ αρνητικές επιπτώσεις''. 

Ίδια και χειρότερη η κυβέρνηση Παπαδήμου




Ο Κλέμενς Φούεστ κρίνει την κυβέρνηση Παπαδήμου ως εξίσου αναποτελεσµατική, αν όχι αναποτελεσµατικότερη από αυτήν του Παπανδρέου και δεν διστάζει να κατηγορήσει την γερμανική κυβέρνηση και τους επιχειρηματίες της χώρας του για διγλωσσία :''Οι εκπρόσωποι των γερµανών επιχειρηµατιών αλλάζουν πλέον συστηµατικά ιδίωµα όταν µιλούν για την Ελλάδα.
∆ηµόσια εκφράζουν ακόµη τη βεβαιότητα ότι η χώρα θα παραµείνει στην ευρωζώνη.
Μόλις κλείνουν όµως τα µικρόφωνα, η γλώσσα αλλάζει. ∆ηλώνοντας, λίγο ή πολύ, απερίφραστα ότι η Ελλάδα είναι ''ξοφληµένη'' και ότι το καλύτερο για όλους θα ήταν η ταχύτερη δυνατή επιστροφή της στη δραχµή. 

newsit.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Φωτοτυπίες από... χρυσάφι


Ακριβά θα κληθεί να πληρώσει το φιάσκο των φωτοτυπιών το υπουργείο Εσωτερικών, καθώς καλείται να χορηγήσει δύο εκατομμύρια ευρώ σε 159 δήμους.
Το μεγαλύτερο κονδύλι για την εκτύπωση αντιτύπων πιστώνεται, σύμφωνα με την "Καθημερινή", στον Δήμο Χανίων (93.118,96 ευρώ). Ακολουθούν ο Δήμος Αθηναίων με 76.425,01 ευρώ, ο Δήμος Καλαμάτας με 55.770,95 ευρώ και ο Δήμος Περιστερίου με 54.243 ευρώ.
Στη συμπρωτεύουσα και στον Δήμο Θέρμης τα σχολεία θα χρηματοδοτηθούν με 41.500 ευρώ για την εκτύπωση των φωτοτυπιών.
Στο μεταξύ, εντονότατες είναι οι διαμαρτυρίες από σχολεία για ελλείψεις σε πετρέλαιο θέρμανσης, χαρτί εκτύπωσης και άλλα λειτουργικά έξοδα, για τις οποίες αρμόδιοι είναι οι δήμοι.
Με το νέο σύστημα ΟΤΑ καταργήθηκαν οι σχολικές επιτροπές σε κάθε σχολείο και προβλέφθηκε η λειτουργία δύο σχολικών επιτροπών (για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και για εκείνα της δευτεροβάθμιας) σε κάθε δήμο.
Κάθε επιτροπή οφείλει να κατανείμει τα κονδύλια στα σχολεία λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό μαθητών και αιθουσών, γυμναστηρίων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών, την παλαιότητα των κτιρίων καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολείων.
Υπάρχουν ωστόσο πολλές καταγγελίες εκπαιδευτικών για την τύχη των κονδυλίων -π.χ. ότι υπερχρεωμένοι δήμοι αξιοποιούν τα αποθεματικά των προηγούμενων σχολικών επιτροπών για να καλύψουν δημοτικά ελλείμματα- την ίδια στιγμή που κάποιες επιτροπές αποφάσισαν να καταβάλλονται μηνιαίως ως έξοδα παράστασης στον πρόεδρό τους 1.000 ευρώ μηνιαίως και 400 ευρώ στον αντιπρόεδρο.

news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Συνέλαβαν τον Κίμωνα Κουλούρη - Πάτησε γκάζι και τραυμάτισε αστυνομικό




 Τον σταμάτησαν για έλεγχο, είχε περάσει πολλά κόκκινα φανάρια
- Επιτέθηκε φραστικά εναντίον των αστυνομικών
- Αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία του
- Aφέθηκε ελεύθερος- Το περιστατικό αποδόθηκε σε τροχαίο ατύχημα









Σύμφωνα με την αστυνομία όλα έγιναν λίγο πριν τα μεσάνυχτα του Σαββάτου στη συμβολή των οδών Καλλιρόης και Βουλιαγμένης.

Ανδρες της ομάδας ΔΙΑΣ βλέποντας μία μαύρη Μερσεντες να παραβιάζει αλλεπάλληλα κόκκινα φανάρια, μπροστά απο το Καλλιμάρμαρο, έκαναν σήμα στον οδηγό να σταματήσει, όπως και έγινε.

Οι αστυνομικοί αν και είδαν τον πρώην υπουργό, του ζήτησαν τα στοιχεία του. Εκείνος, σύμφωνα με την αστυνομία, ήταν εκτός ελέγχου και άρχισε να υβρίζει και να ειρωνεύεται τους αστυνομικούς λέγοντάς τους οτι είναι αδύνατο να εργάζονται με το ευτελές ποσό των 500 ευρώ μηνιαίως.

Τότε ένας απο τους αστυνομικούς του ζήτησε τα στοιχεία του, "όπως οφείλει ο κάθε πολίτης", όπως του είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρώην υπουργός προσπάθησε να φύγει και ο 25χρονος αστυνομικός μπήκε μπροστά απο το αυτοκίνητο και του είπε οτι αν επιχειρούσε να φύγει θα έπρεπε να περάσει απο πάνω του. Ο Κ. Κουλούρης σε έξαλλη κατάσταση έβαλε πρώτη, παρασέρνοντας τον αστυνομικό που τον τραυμάτισε στα πόδια.

Η Ομάδα ΔΙΑΣ αφού ακινητοποίησε το αυτοκίνητο του πρώην υπουργού κάλεσε περιπολικό το οποίο και μετέφερε τον Κ. Κουλούρη στην Τροχαία Καισαριανής ενώ το πολυτελές αυτοκίνητό του μεταφέρθηκε με γερανό.

Μετά την κατάθεσή του ο πρώην υπουργός αφέθηκε ελεύθερος, ενώ η δικογραφία θα αποσταλεί στον εισαγγελέα.

Το περιστατικό αποδόθηκε σε τροχαίο ατύχημα, ενώ ο αστυνομικός μεταφέθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο 401 στρατιωτικό νοσοκομείο.

Πηγή newsit
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...