Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

"Πιθήκους που τρώνε τυριά", μας λένε οι αμερικανοί - Εξοργίστηκαν γιατί δεν πανηγυρίσαμε την εξόντωση του Οσάμα!





Η βουβαμάρα με την οποία αντέδρασε η ευρωπαϊκή κοινή γνώμη απέναντι στην δολοφονία του Οσάμα Μπιν Λάντεν έχει εξοργίσει τους αμερικανούς σε τέτοιο σημείο που μας αποκαλούν πιθήκους και τυροφάγους (λες και το δεύτερο είναι βρισιά).










Η Ευρώπη και οι πολίτες της στάθηκαν από την πρώτη στιγμή κριτικά αλλα και αντιμετώπισαν με καχυποψία όσα ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος, αφού απτά στοιχεία δεν έχουν δοθεί.

Τους ενόχλησε πολύ το γεγονός οτι σχολιάστηκε αρνητικά από τους ευρωπαίους, πως αμερικανοί πανοπλοι κομμάντο σκότωσαν έναν άοπλο άνδρα.

Τους ενόχλησε και η ειρωνεία με την οποία αντιμετώπισαν τους χιλιάδες αμερικανούς οι οποίοι βγήκαν και πανηγυρισαν στους δρόμους φωνάζωντας : USA - USA, λες και είχαν κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο.

Ας μην ξεχνάμε οτι μέχρι και το Βατικανό εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για τον τρόπο που έγινε η επιχείρηση.



Πηγή newsit.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

«Βοηθήστε να κρατήσουμε το χαμόγελο ζωντανό»

Έκκληση οικονομικής βοήθειας έκανε σήμερα το «Χαμόγελο του Παιδιού», η οργάνωση που δίνει λύσεις 24 ώρες επί 365 ημέρες το χρόνο σε χιλιάδες ανυπεράσπιστα παιδιά.
«Βοηθήστε να κρατήσουμε το χαμόγελο ζωντανό», δηλώνουν οι άνθρωποι του Χαμόγελου απευθυνόμενοι στους ανθρώπους με πλεόνασμα ψυχής, προκειμένου να βοηθήσουν παιδιά που βιώνουν τραγικές καταστάσεις.
Ο πρόεδρος, Κώστας Γιαννόπουλος, και μέλη της οργάνωσης, έθεσαν στη διάθεση όποιου μπορεί να βηθήσει δύο τηλεφωνικούς αριθμούς, το 14545 για κλήσεις από σταθερό και κινητό με χρέωση 2,27 και 2,46 ευρώ αντίστοιχα και το 54020 για SMS με τη λέξη ΧΑΜΟΓΕΛΟ ή XAMOGELO με χρέωση 2,46 ευρώ, ζητώντας τη βοήθειά τους (ισχύουν σε μόνιμη βάση).

«Για τα παιδιά, όχι για την οργάνωση, γιατί το Χ.Π. είναι λύση και πρέπει να παραμείνει λύση», τόνισε ο Κώστας Γιαννόπουλος.
«Χωρίς εσάς έχουμε μόνο ενάμιση μήνα ζωής»
«Χωρίς εσάς έχουμε μόνο ενάμιση μήνα ζωής», «Πείτε μας τι να του κόψουμε; Τη στήριξη στο νοσοκομείο; Το σπίτι του; την εθνική γραμμή SOS; τις 8 κινητές ιατρικές μονάδες για παιδιά και νεογνά; το Amber Alert για τα εξαφανισμένα και υπο εκμετάλλευση παιδιά;», τονίζει η οργάνωση που εδώ και 16 χρόνια βρίσκεται στο πλευρό των κακοποιημένων, παραμελημένων, πεινασμένων, άρρωστων παιδιών.
Χωρίς βοήθεια, τα 275 παιδιά-θύματα κακοποίησης που φιλοξενούνται στα 11 σπίτια της οργάνωσης θα βρεθούν χωρίς σπίτι. Γιατί μόνο πέρσι η Εθνική Γραμμή για Παιδιά και Εφήβους SOS 1056 απάντησε σε 270.000 κλήσεις για βοήθεια, οι κινητές ιατρικές μονάδες μετέφεραν 2.360 νεογνά και παιδιά που κινδύνευαν, οι εθελοντές στάθηκαν στο πλευρό 9.344 παιδιιών που νοσηλεύθηκαν. Γιατί κάθε μήνα στηρίζονται από το Χ.Π. 3.000 παιδιά και οι οικογένειές τους που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» δεν χρηματοδοτείται από το κράτος. Ολόκληρος ο οργανισμός επιβιώνει αποκλειστικά χάρη στις χρηματικές δωρεές του απλού κόσμου και τις χορηγίες, χρηματικές ή σε είδος, φίλων και εταιριών. Στο πλευρό της οργάνωσης, είναι περίπου 4.000 εθελοντές.

ethnos.gr

Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Απαράδεκτη ενέργεια σε βάρος του Μίκη Θεοδωράκη

Ανιστόρητη αποδείχθηκε η πρόεδρος της αυστριακής Βουλής Μπάρμπαρα Πράμερ. Η Πράμερ, ματαίωσε την προγραμματισμένη παρουσίαση του μνημειώδους έργου "Μαουτχάουζεν" του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη και διεθνώς γνωστού αγωνιστή της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας, Μίκη Θεοδωράκη.
Το έργο επρόκειτο να παρουσιαστεί στη σημερινή τελετή μνήμης των θυμάτων του Ναζισμού στην αυστριακή Εθνοσυνέλευση, με την ευκαιρία της 66ης επετείου της απελευθέρωσης του πρώην ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν.
Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε η δημόσια Αυστριακή Ραδιοφωνία, αναφερόμενη στην τελετή μνήμης, την απόφασή της αυτή, αλλαγής του προγράμματος με ματαίωση της παρουσίασης του "Μαουτχάουζεν" και αντικατάσταση με άλλα μουσικά έργα, η πρόεδρος της αυστριακής Βουλής αιτιολόγησε επικαλούμενη τις "επανειλημμένες αντισημιτικές δηλώσεις του Μίκη Θεοδωράκη τα προηγούμενα χρόνια, με τις οποίες ο ίδιος άφησε άσχημες εντυπώσεις".
Δημοσιογραφικοί κύκλοι στη Βιέννη, έκαναν το απόγευμα λόγο για απόφαση-προσβολή στο πρόσωπο του Μίκη Θεοδωράκη του οποίου το όνομα, όπως σημείωναν, ταυτίστηκε στα πέρατα του πλανήτη, όσο κανενός άλλου, με τον αιώνιο, χωρίς εθνικές ή άλλες διακρίσεις, αγώνα του ανθρώπου για την κατάκτηση της Ελευθερίας και την υπεράσπιση της Δημοκρατίας.
Μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί παρά να ξυπνά μνήμες από τα μαύρα χρόνια της "λογοκρισίας" στην Ελλάδα, της οποίας θύμα υπήρξε σε μόνιμη βάση ο μεγάλος Έλληνας μουσικοσυνθέτης και πάντα στρατευμένος στα δύο αυτά πανανθρώπινα ιδανικά.
Προσβολή στον Μ. Θεοδωράκη και στον Ι. Καμπανέλλη
Ο ίδιοι επισήμαναν επιπλέον, πως με τη ματαίωση της παρουσίασης του συγκεκριμένου έργου, προσβάλλεται και η μνήμη του πρόσφατα εκλιπόντα μεγάλου Έλληνα συγγραφέα, ποιητή και Ακαδημαϊκού, Ιάκωβου Καμπανέλλη, που έγραψε τα ποιήματα του "Μαουτχάουζεν" και ο οποίος υπήρξε κρατούμενος στο ομώνυμο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Η Ημέρα Μνήμης, που τιμήθηκε σήμερα από την αυστριακή Εθνοσυνέλευση παρουσία του ομοσπονδιακού προέδρου της Αυστρίας, Χάιντς Φίσερ, καθιερώθηκε και γιορτάζεται από το 1997 και μετά, κάθε χρόνο την 5η Μαΐου, επέτειο απελευθέρωσης του πρώην ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης του Μαουτχάουζεν όπου στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου πάνω από 122.000 κρατούμενοι, ανάμεσά τους και 3.700 Έλληνες, θανατώθηκαν από τους Ναζιστές.
Η πρόεδρος της αυστριακής Βουλής, Μπάρμπαρα Πράμερ πρόκειται να ηγηθεί της αυστριακής αντιπροσωπείας με συμμετοχή μελών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, στις τελετές μνήμες που θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη Κυριακή 8 Μαΐου στις πρώην εγκαταστάσεις του ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης στο Μαουτχάουζεν, έξω από το ομώνυμο χωριό, 170 χιλιόμετρα δυτικά της Βιέννης.
Στις τελετές αναμένονται δεκάδες αντιπροσωπείες με πολλές χιλιάδες συμμετέχοντες από όλες τις χώρες της Ευρώπης που είχαν εκεί τα θύματά τους, ανάμεσά τους και ελληνική η οποία θα τιμήσει με τρισάγιο, ομιλίες, καταθέσεις στεφάνων και παρουσίαση του έργου "Μαουτχάουζεν" από το μουσικό σχήμα της Βιέννης "Οι Έλληνες", τη μνήμη των 3.700 Ελλήνων που υπήρξαν εκεί θύματα της ναζιστικής θηριωδίας στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Στην τελετή στο ελληνικό μνημείο του Μαουτχάουζεν, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 66 χρόνων από την απελευθέρωση του στρατοπέδου συγκέντρωσης, θα παραβρεθούν εκπρόσωποι της ελληνικής πολιτείας - με επικεφαλής τον πρέσβη της Ελλάδας στην Αυστρία Παναγιώτη Ζωγράφο - των ελληνικών μαζικών φορέων και πολλά μέλη της Ομογένειας από ολόκληρη την Αυστρία.
Το Μαουτχάουζεν
Ο Μίκης Θεοδωράκης, έχοντας δίπλα του τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά το μελοποιημένο το 1966, μνημειώδες έργο του "Μαουτχάουζεν" σε ποίηση Καμπανέλλη στον τόπο του μαρτυρίου στο Μαουτχάουζεν το Μάιο του 1988, σε μια ιστορική συναυλία του με την Μαρία Φαραντούρη, την Ελινόαρ Μοάβ-Βιντιάδη και την Ανατολικογερμανίδα Γκίζελα Μάι, παρουσία του τότε καγκελάριου της Αυστρίας Φραντς Βρανίτσκι και δεκάδων χιλιάδων προσκυνητών από όλη την Ευρώπη.
Το συγκλονιστικό του μυθιστόρημα-χρονικό "Μαουτχάουζεν", το οποίο βασίζεται στις εμπειρίες του από την τραγική ζωή στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης, Μαουτχάουζεν, όπου ο ίδιος έμεινε κρατούμενος από το καλοκαίρι του 1943 μέχρι το τέλος του πολέμου, έγραψε ο Ιάκωβος Καμπανέλλης το 1965, για να κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα σε τριάντα εκδόσεις στα ελληνικά και σε δεκάδες σε ξένες γλώσσες.

news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

«Αυτός ο άνθρωπος ή τρελός είναι ή άγιος»

Του Δημήτρη Κανέλλη
Έτσι τον είχε περιγράψει ο σκηνοθέτης Νίκος Κούνδουρος όταν τον πρωτογνώρισε στη Μακρόνησο. Μπορεί να ήταν και τα δύο. Μα πάνω από  όλα ο Θανάσης Βέγγος ήταν η προσωποποίηση της ανθρωπιάς. Η τελευταία κινηματογραφική μυθική φιγούρα δεν είναι πια ανάμεσά μας και η απώλειά της αφήνει ένα κενό αδύνατο να αναπληρωθεί.
«Καλέ μου άνθρωπε είμαι συνταξιούχος και βλέπω με τη γυναίκα μου τις ταινίες σου. Σ΄ ευχαριστώ.  Μόλις βγαίνω από το σινεμά, έχω ξαλαφρώσει για τρεις μέρες» Έτσι ακριβώς περιέγραψε ο Θανάσης Βέγγος την συνάντησή του, με έναν απλό άνθρωπο, που μόλις είχε δει ταινία του.Έτσι ακριβώς  θα μπορούσαμε και εμείς να συμπυκνώσουμε το κεφάλαιο Θανάσης Βέγγος: ένα μεγάλο ευχαριστώ για την τεράστια προσφορά του στον κινηματογράφο, αλλά και στις καρδιές των θεατών. Η τελευταία μας ίσως  κινηματογραφική μυθική φιγούρα, δεν είναι πια ανάμεσά μας, και η απώλειά της, αφήνει ένα κενό αδύνατο να αναπληρωθεί. Στην κυριολεξία ορφανέψαμε. Μετά τις συνεχόμενες περιπέτειες με την υγεία του, ο μεγάλος μας κωμικός υπέκυψε στο μοιραίο. Θανάσης Βέγγος,  ένα  όνομα   που είναι  ταυτισμένο όχι μόνο με την κωμωδία, αλλά και με την ανθρωπιά. Και εδώ είναι το σημείο που διαφοροποιεί τον Βέγγο, από τους συναδέλφους του κωμικούς. Ότι ο Βέγγος πριν και πάνω από όλα, υπήρξε η προσωποποίηση της ανθρωπιάς. Όσοι τον έζησαν από κοντά αλλά και όσοι τον συνάντησαν έστω και για λίγο σφραγίστηκαν για πάντα από αυθεντικότητα της  ύπαρξής του, από την έμφυτη καλοσύνη του αλλά και από την συντροφικότητα και αλληλεγγύη που εξέπεμπε. Τον περιέγραψε πολύ εύστοχα ο Νίκος Κούνδουρος, όταν τον πρωτογνώρισε στην Μακρόνησο: «Αυτός ο  άνθρωπος ή τρελός είναι ή άγιος»
Λαϊκός και ονειροπόλος
Γεννήθηκε στην Αθήνα, στο Νέο Φάληρο τον Μάιο του 1926. Ο πατέρας του Βασίλης Βέγγος, ήταν υπάλληλος και ήρωας της Αντίστασης. Τα χρόνια 1948-1950 εξορίστηκε στην Μακρόνησο, και εκεί γνώρισε τον μετέπειτα διάσημο σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο. Η γνωριμία υπήρξε καταλυτική, και ο Βέγγος έκανε την πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση το 1954 στην «Μαγική πόλη» του Κούνδουρου. Τα επόμενα χρόνια έπαιξε σε μικρούς ρόλους, εργαζόμενος παράλληλα και ως φροντιστής στα  πλατώ. Οι ρόλοι μπορεί να ήταν μικροί, ωστόσο οι ταινίες έχουν γράψει την δική τους ιστορία. « Ο Δράκος», «Διακοπές στην Αίγινα», «Μανταλένα», «Ο Ηλίας του 16ου», «Ποτέ την Κυριακή». Ο πρώτος μεγάλος ρόλος του ήταν το 1960 στην ταινία «Οι δοσατζήδες», στο πλευρό του Νίκου Σταυρίδη. Την ίδια χρονιά πήρε και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος όχι από σχολή, αλλά από ειδική επιτροπή που αναγνώρισε το πηγαίο ταλέντο του. Επίσης πήρε μέρος και στην πρώτη Θεατρική παράσταση, στο «Ομόνοια πλάτς πλούτς» μαζί με τους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη. Σταδιακά και με το πέρασμα των χρόνων, ο Θανάσης Βέγγος άρχισε να διαμορφώνει το μύθο του ως ο βασικότερος εκπρόσωπος της παλιάς καλής ελληνικής κωμωδίας. Δημιούργησε τον τύπο του κατατρεγμένου λαϊκού ανθρώπου, του πολυτεχνίτη, που δεν διστάζει να δοκιμάσει  οποιοδήποτε  επάγγελμα προκειμένου να επιβιώσει. Παράλληλα προσθέτει στους ρόλους του όλα εκείνα τα στοιχεία ( του καλοκάγαθου, του ονειροπόλου, του αισιόδοξου, αλλά και του αιώνιου θύματος) που τον έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό  στο κοινό  αλλά και  στους συναδέλφους του .Ο ίδιος σε παλιότερη συνέντευξή του είχε δηλώσει. «Δουλεύω με το ένστικτο. Δεν έχω κανένα ταλέντο παρά  μόνο αυτή τη φάτσα, που κοίταξέ την καλά και διάβασε. Εδώ είναι αποτυπωμένη όλη η μιζέρια, όλη η δυστυχία, όλος ο πόνος του ασήμαντου Έλληνα». Το είχε επιβεβαιώσει πολύ εύστοχα και ο Αλέξης Δαμιανός. «Ο Βέγγος έφερε με αξιοπρέπεια ακόμη και τον ευτελισμό του εμπορικού κινηματογράφου». Στην δεκαετία του ΄60 ο Θανάσης Βέγγος αρχίζει μακροχρόνια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη. Ταινίες όπως « Ψηλά τα χέρια Χίτλερ», «Μην είδατε τον Παναή», «Ζήτω η τρέλα», «Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης», τον καθιερώνουν στην συνείδηση του κοινού και το 1964, σε αναζήτηση της καλλιτεχνικής του ελευθερίας, ιδρύει την δική του εταιρία παραγωγής, με τίτλο «Θ.Β- Ταινίες Γέλιου». Αρχίζει να σκηνοθετεί κάποιες από τις καλύτερες ταινίες του, όπως «Φανερός πράκτωρ οοο», «Τρελός , παλαβός και Βέγγος», «Ποιος Θανάσης». Όλες τους χαρακτηρίζονται από την αυτοσχεδιαστική διάθεση των ηθοποιών και το σουρεαλιστικό χιούμορ. Παρόλη, όμως, την εμπορική τους επιτυχία, οδηγούν την εταιρία σε κλείσιμο και τον ίδιο στην οικονομική καταστροφή, από την οποία θα βγει μετά από πολλά  χρόνια. Η καριέρα του θα συνεχιστεί με τον Ντίνο Κατσουρίδη, την ίδια εποχή που η δημοτικότητά του αγγίζει τα ύψη. Στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης το 1971 θα γνωρίσει τη αποθέωση με την ταινία «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση», όπου απέσπασε το βραβείο κοινού και κριτικών. Έτς, αρχίζει μια περίοδος με θεματολογίες γύρω από επίκαιρα κοινωνικά θέματα. Στην δεκαετία του ΄80 ασχολείται με γυρίσματα βιντεοταινιών και της τηλεοπτικής σειράς «Βεγγαλικά».
Ένας ηθοποιός που συγκλονίζει
Η επιστροφή του στον κινηματογράφο γίνεται με την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου», η οποία ταυτόχρονα σηματοδοτεί ένα νέο και εξ’ ίσου σημαντικό κεφάλαιο στην καριέρα του. Αρχίζει η σχέση του με τον λεγόμενο νέο κινηματογράφο .Οι ερμηνείες του έχουν πλέον διαφοροποιηθεί. Είναι χαμηλότονες, πιο «εσωτερικές», και μεγάλης εκφραστικότητας. Δεν είναι ο άνθρωπος που συνεχώς τρέχει  και συνεχώς αγωνιά για την τύχη του  και την τύχη των συνανθρώπων του. Είναι πιο μετρημένος στην κινησιολογία του και απόλυτα δωρικός στο πλάσιμο των χαρακτήρων του. Έτσι, δεν είναι καθόλου τυχαία τα εγκωμιαστικά σχόλια  από επιφανείς εκπροσώπους του νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Θόδωρος Αγγελόπουλος, Βασίλης Ραφαηλίδης, Πατρίς Βιβάνκος, Γιάννης Σολδάτος και Παντελής Βούλγαρης, ο οποίος του χάρισε εξαιρετικούς ρόλους στις ταινίες του. Ειδικότερα στο «Όλα είναι δρόμος», ένα οδοιπορικό στο υπέροχο Βορειοελλαδίτικο τοπίο, ο Βέγγος υποδύεται έναν θηροφύλακα, που αναγκάζεται να εκτελέσει  εν ψυχρώ τον  αδίστακτο κυνηγό που σκότωσε την τελευταία νανόχηνα.. Συγκλονιστική η σκηνή με έναν Βέγγο όπως δεν τον έχουμε δει ποτέ, και ένα μεγάλο μάθημα οικολογικής ευαισθησίας. Ανεπανάληπτη όμως υπήρξε και η ερμηνεία του στο           «Βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Το μονόλογό του μέσα στην απεραντοσύνη και στην σιωπή του χιονισμένου τοπίου,  μόνο ο Βέγγος θα μπορούσε να φέρει σε πέρας. Το παραδέχτηκε και ο ίδιος ,-ο πολύ απαιτητικός- Αγγελόπουλος. Ας μην ξεχνάμε πως ο Θανάσης Βέγγος είναι από τους ελάχιστους κωμικούς που κατάφεραν να ρίξουν γέφυρα ανάμεσα στον λεγόμενο παλιό Ελληνικό κινηματογράφο, και στον νέο, που άρχισε να αναδύεται στην διάρκεια της δικτατορίας. Και αυτό, χάρη στο αστείρευτο ταλέντο του και στην ικανότητά του να ανακαλύπτει και να ενσαρκώνει σε κάθε περίοδο την πεμπτουσία του απλού, λαϊκού ανθρωπάκου. Κάτι ανάμεσα σε Σαρλό και Καραγκιόζη, διέσχισε επί δεκαετίες το Ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο, χαρίζοντάς μας αξέχαστους ρόλους, αξεπέραστες ατάκες και ένα λυτρωτικό, και ενίοτε πικρό χιούμορ, απευθείας βγαλμένο από τα σπλάχνα της αρχαίας τραγωδίας. Να υπενθυμίσουμε εδώ, πως ο μεγάλος μας κωμικός είχε και σπουδαίες επιδόσεις στο θεατρικό σανίδι. Μάλιστα, το καλοκαίρι του 1995 έπαιξε στην Επίδαυρο τον Τρυγαίο στην Αριστοφανική κωμωδία « Ειρήνη», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Μιχαηλίδη. Το κοινό φυσικά τον αποθέωσε. Το 1998  παίζει και στην παράσταση «Αχαρνής» και ο δικός του Δικαιόπολις γράφει ιστορία. Σεμνός , έντιμος και ειλικρινής όπως πάντα, αυτός ο πολύ έμπειρος πια ηθοποιός δεν δίστασε να δηλώσει πως πριν από τις παραστάσεις είχε κυριευθεί από αγωνία, τρακ, και ένα απίστευτο άγχος. «Οι Θεοί της Επιδαύρου να βάλουν το χέρι τους». Και το έβαλαν. Βέγγος ήταν αυτός…Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως το 2002, σχεδόν πενήντα χρόνια μετά την πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση, κράτησε έναν από τους βασικούς ρόλους στην γνωστή τηλεοπτική σειρά «Περί  ανέμων και υδάτων».
Ο Θανάσης Βέγγος έχασε τελικά τη μάχη με τη ζωή. Η είδηση του θανάτου σόκαρε και βύθισε μια ολόκληρη χώρα στο πένθος. Το οδοιπορικό ενός από τους κορυφαίους  Έλληνες ηθοποιούς έφτασε στο τέλος. Η καλλιτεχνική  προσφορά του, δύσκολο να αποτιμηθεί, γιατί εκτός των άλλων, ο Βέγγος υπήρξε -και θα συνεχίζει να υπάρχει- ως αρχετυπικό σύμβολο του Έλληνα που αγωνίζεται να επιβιώσει κάτω από τις πιο δύσκολες κοινωνικές συνθήκες. Και τα καταφέρνει. Ο Βέγγος όμως θα μείνει αξέχαστος και για τα σπάνια χαρίσματα που διέθετε ως άνθρωπος. Χαρίσματα και αρετές που τον διαφοροποίησαν και τον μετέτρεψαν  σε έναν ηθοποιό, που μαζί του μπορούσαν να ταυτιστούν όλοι σχεδόν οι Έλληνες. Στην ταινία του Γιάννη Σολδάτου «Το αίνιγμα», ο ηθοποιός ταυτίζεται με τον άνθρωπο.Υποδύεται τον μάντη Τειρεσία, και στην κορυφαία σκηνή, ξεσπάει. «Θανάση με λένε, Θανάση με βαφτίσανε. Θανάση Βέγγο».
Τι έχουν πει επώνυμοι μέσα στα χρόνια για τον Θανάση Βέγγο
Θόδωρος Αγγελόπουλος: «Ήθελα οπωσδήποτε τον Βέγγο για «Το Βλέμμα του Οδυσσέα»., γιατί τελικά κέρδισα  μια αυθεντικότητα που είναι εντελώς σπάνια».
Βασίλης Ραφαηλίδης (Κριτικός Κινηματογράφου-Συγγραφέας): «Ο Βέγγος στην ταινία του Αγγελόπουλου είναι το μεγάλο σύμβολο του κατ’ εξοχήν λαϊκού Έλληνα, ο άνθρωπος που τρέχει και δεν φτάνει πουθενά γιατί δεν θα ήταν δυνατό να φτάσει κάπου στην χώρα του πουθενά»
Χρήστος Βακαλόπουλος (Σκηνοθέτης- Συγγραφέας): «Ο Βέγγος διέτρεξε με απίστευτη ταχύτητα το κινηματογραφικό θέαμα καταπίνοντας κάθε μυθοπλασία και συνθέτοντας ένα γιγαντιαίων διαστάσεων σουρεαλιστικό ντοκιμαντέρ».
Ερρίκος θαλασσινός (Σκηνοθέτης): «Έχει ήθος. Όλοι του οι ρόλοι έχουν ήθος. Άκουσε ότι ο «Ηθοποιός ποιεί ήθος», και αυτό βάλθηκε να εφαρμόσει στο πανί. Και σαν ηθοποιός, και σαν σκηνοθέτης, και σαν παραγωγός».
Κώστας Χατζηχρήστος (Ηθοποιός): «Αυτό που με συγκινεί στον Θανάση Βέγγο, είναι το φιλότιμο και η επαγγελματική του ευσυνειδησία. Πιστεύω πως ο Βέγγος είναι ένας μεγάλος ηθοποιός, με τεράστια υπομονή και επιμονή».
Γρηγόρης Γρηγορίου ( Σκηνοθέτης): «Ο Βέγγος είναι ο ίδιος ένας ρόλος και στις ταινίες του και στην ζωή του. Πικρός, βαθύτατα ανθρώπινος, ένας κλόουν που κουβαλάει στις αγωνιώδεις του τρεχάλες όλο το άγχος και τον παραλογισμό της σύγχρονης κοινωνίας μας. Τρέχει για τον εαυτό του και τρέχει και για τους άλλους».

topontiki.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Υπόγεια παιχνίδια διαφημιστικών με τον επαρχιακό Τύπο

Σύμφωνα με το σχετικό νόμο Βενιζέλου του 1995, η κρατική διαφήμιση, η οποία αντιστοιχεί στα ΜΜΕ της περιφέρειας είναι της τάξης περίπου του 30%. Κάτι τέτοιο, όμως, δε συνέβη ποτέ και δικαίως δεκάδες εκδότες σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια είναι εξοργισμένοι με το παιχνίδι, το οποίο παίζεται στην πλάτη τους από τις διαφημιστικές και το κράτος, όχι μόνο για το γεγονός ότι τα στοιχεία της κατανομής των διαφημιστικών καμπανιών είναι συντριπτικά υπέρ των ΜΜΕ των Αθηνών, αλλά και διότι τα χρήματα πήγαιναν πάντοτε σε συγκεκριμένα ΜΜΕ και πρόσωπα στην επαρχία, τα οποία είχαν ανακαλύψει τις σχετικές φόρμουλες, ώστε να κερδίζουν μεγάλα ποσά. Βέβαια τα ποσά τα οποία λάμβαναν τα ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στα κέρδη των διαφημιστικών εταιρειών και έτσι μπορεί εύκολα να κατανοήσει κανείς έναν από τους λόγους για τους οποίους λεφτά υπήρχαν και δεν υπάρχουν.
Κομπίνες
Σε πολλές περιπτώσεις τα αρμόδια υπουργεία προχώρησαν σε παραβίαση του νόμου χωρίς να χορηγούν ούτε ένα ευρώ, από εκείνα, τα οποία αντιστοιχούσαν στα περιφερειακά ΜΜΕ, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τηρήθηκε η ποσόστωση του ΠΔ 261/97 με αποτέλεσμα οι εφημερίδες να λαμβάνουν πολύ λιγότερο από 12%.
Ακόμη πιο σκληρή έγινε η πραγματικότητα για τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ στην ελληνική επαρχία όταν στο παιχνίδι μπήκαν οι διαφημιστικές εταιρείες, μέσω των media shops, τα οποία για λογαριασμό των μητρικών εταιρειών, ζητούσαν και ζητούν επιστροφές από τα περιφερειακά ΜΜΕ, οι οποίες αγγίζουν έως και το 50%. Όσοι, όλα τα προηγούμενα χρόνια αρνούνταν να καταβάλουν τα υψηλά ποσοστά επιστροφής, τα οποία απαιτούσαν οι διαφημιστικές εταιρείες, έμπαιναν, κυριολεκτικά σε black lists. «Αν δεν θες εσύ, θα πάμε στους δίπλα» ήταν η απάντηση των εκπροσώπων των διαφημιστικών εταιρειών. Όμως συνέβησαν και άλλα πολλά. Οι ιδιοκτήτες ορισμένων μικρών ΜΜΕ, κυρίως εφημερίδων της ελληνικής περιφέρειας, οι οποίες είχαν και έχουν ελάχιστη έως ανύπαρκτη αναγνωσιμότητα, όταν μυρίστηκαν ότι τα χρήματα τα οποία τα προηγούμενα χρόνια έρρεαν άφθονα από το δημόσιο προς τα ΜΜΕ, σκέφτηκαν έναν άλλο κομπιναδόρικο τρόπο για να κερδίσουν. Προχώρησαν σε υπερκοστολογήσεις των χώρων στις σελίδες τους, τους οποίους διέθεταν για διαφήμιση ώστε οι διαφημιστικές εταιρείες να προτιμούν αυτά τα ΜΜΕ. Για ποιο λόγο; Μα για να εισπράττουν μεγαλύτερο μέρος από τις επιστροφές, την ίδια στιγμή που αναγνωρισμένα και μεγάλης κυκλοφορίας ΜΜΕ δεν υπέκυπταν στις πιέσεις για επιστροφές ύψους ακόμη και 50%, προσφέροντας χαμηλότερη κοστολόγηση των αντίστοιχων χώρων, που προβλέπονταν για διαφήμιση.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Εφημερίδα, η οποία είχε 8.000 φύλλα κυκλοφορία, στον ισολογισμό που δημοσίευε εμφάνιζε τζίρο 600 χιλιάδων ευρώ. Αν κάποιος διαιρέσει τις 600.000 με τα 120 ευρώ που δηλώνει ετήσια συνδρομή, τότε τα πωλούμενα φύλλα βγαίνουν 5.000!!! Άρα, δεν έχει καθόλου διαφημίσεις, διακηρύξεις, ανακοινώσεις!!!
Το παράδειγμα του 2007
Το 2007 με τον περίφημο νόμο Ρουσόπουλου, δεν άλλαξε κάτι δραστικά παρά το γεγονός ότι προβλεπόταν ο κάθε ενδιαφερόμενος φορέας για να δώσει διαφήμιση, να γνωστοποιεί τις διαφημιστικές καμπάνιες. Καλό είναι να δει κανείς τι είχε προκύψει από τον έλεγχο των απολογιστικών στοιχείων των διαφημιστικών προγραμμάτων το 2007, για να πάρει μια γεύση του μεγέθους του σκανδάλου.
Από τον έλεγχο απολογιστικών στοιχείων διαφημιστικών προγραμμάτων Δημοσίου έτους 2007 της Γ.Γ. Επικοινωνίας, προέκυψε ότι ένα εξαιρετικά μεγάλο μέρος των χρημάτων της διαφημιστικής καμπάνιας του δημοσίου δεν είχε δοθεί στα περιφερειακά ΜΜΕ. Για παράδειγμα, από το πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού ύψους 1.850.000 ευρώ, στα περιφερειακά ΜΜΕ δεν πήγε ούτε ένα ευρώ. Όμως η διαφημιστική εταιρεία, η οποία είχε αναλάβει την καμπάνια, δηλαδή Creators and Workers Avenue είχε εισπράξει ούτε λίγο, ούτε πολύ 686.139 ευρώ. Ομοίως από τα προγράμματα της ΕΡΤ, ύψους 3.562.000 ευρώ, ούτε ένα ευρώ δεν πήγε στην περιφέρεια. Από το πρόγραμμα του Υπουργείου Οικονομικών ύψους 8.400.000, η διαφημιστική Spot Thomson έλαβε 256.982 ευρώ ενώ οι εφημερίδες της περιφέρειας 13.340 ευρώ.
Για το πρόγραμμα του ΕΟΜΜΕΧ ύψους 550.037 ευρώ η εμπλεκόμενη διαφημιστική φέρεται να είχε λάβει 208.518 ευρώ χωρίς κανένα ΜΜΕ της επαρχίας να έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ. Από το πρόγραμμα του ΕΚΕΠΙ ύψους 1.745.000 στον περιφερειακό τύπο είχαν διοχετευτεί μόλις 10.000 ευρώ.
Για το πρόγραμμα URBAN ΥΠΕΧΩΔΕ ύψους 500.000 στις περιφερειακές εφημερίδες είχαν διοχετευτεί μόλις 3.126 ευρώ, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι για το πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο είχε αναλάβει η διαφημιστική εταιρεία BBDO ύψους 3.000.000 ευρώ είχαν δοθεί μέχρι τότε καταχωρίσεις μόνο σε 9 επαρχιακές εφημερίδες.
Στα ΠΕΠ Ηπείρου ύψους 601.957 η ανάδοχος εταιρεία Next Com είχε λάβει χρήματα ύψους 585.436 ενώ ο περιφερειακός τύπος μόλις 19.117. Για το πρόγραμμα του ΙΔΕΚΕ του Υπουργείου Παιδείας ύψους 397.600 ευρώ είχαν δοθεί για τα ΜΜΕ 47.510 ενώ, ενώ οι διαφημιστικές εταιρείες Next Com και DK advertising είχαν λάβει 294.881. Για το πρόγραμμα Αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ύψους 2.000.000 οι εφημερίδες της περιφέρειας έλαβαν μόλις 118.563 αντί για 240.000, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι είχαν χρηματοδοτηθεί εφημερίδες σε νομούς οι οποίοι δεν έχουν θάλασσα. Για το πρόγραμμα της ΔΕΠΑ ύψους 600.000 ο επαρχιακός τύπος έλαβε μόλις το χρηματικό ποσό των 24.716, ενώ για το πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε ένα ευρώ. Για το πρόγραμμα ΙΚΑ ΕΤΑΜ συνολικού ύψους 1.427.000 Ε οι επαρχιακές εφημερίδες φέρεται να έλαβαν μόνο 2000 ευρώ σε αντίθεση με τις διαφημιστικές εταιρείες, ο οποίες πάλι θησαύρισαν λαμβάνοντας 307.533.
newsbomb.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Στήνουν το άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου στα Σκόπια

«Άσσος» στο μανίκι του Γκρουέφσκι για να κερδίσει τις εκλογές

Την ώρα που η ανεργία στα Σκόπια χτυπάει «κόκκινο» και η οικονομική κρίση γονατίζει την πλειοψηφία των συμπατριωτών του, ο σκοπιανός πρωθυπουργός επιλέγει να στήνει αγάλματα και μνημεία, αναζητώντας τον δικό «μακεδονικό» μύθο, σύμφωνα με το protothema.gr.

To άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, θα στηθεί στο κέντρο των Σκοπίων, σε βάθρο που έχει ήδη κατασκευαστεί και συνολικά αγγίζει τα 22 μέτρα, όσο δηλαδή μια οκταόροφη πολυκατοικία. Φιλοτεχνήθηκε από τη σκοπιανή γλύπτρια Βαλεντίνα Στεβανόσβκα μετά από διεθνή διαγωνισμό και χυτεύθηκε σε ιταλικό εργαστήριο στην Φλωρεντία. Η μεταφορά του, από την Ιταλία στα Σκόπια, έγινε τμηματικά μέσα σε κοντέινερ, με απόλυτη μυστικότητα.

Το κόστος του έργου ξεπέρασε τα δέκα εκατομμύρια ευρώ, και έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση και ΜΚΟ. Ελάχιστοι σήμερα στα Σκόπια, γνωρίζουν πού βρίσκεται αποθηκευμένο το άγαλμα, ενώ βέβαιο θεωρείται πως θα τοποθετηθεί επάνω στο βάθρο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, όπως ήδη συνέβη με αγάλματα Βουλγάρων κομιτατζήδων που οι Σκοπιανοί θεωρούν εθνικούς τους ήρωες.

Η φωτογραφία με το άγαλμα του Μακεδόνα βασιλιά αναρτήθηκε για λίγες ώρες στο επίσημο προφίλ του VMRO, του κόμματος του πρωθυπουργού Γκρούεφσκι στο Facebook, για να αποσυρθεί αμέσως, ενώ την περασμένη Δευτέρα δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Vreme.

Στα Σκόπια, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως το άγαλμα θα χρησιμοποιηθεί από την κυβέρνηση Γκρούεφσκι, προκειμένου να αποκομίσει ψήφους από τους εθνικιστές που ονειρεύονται ίδιο DNA με τον Μέγα Αλέξανδρο.

«Το άγαλμα θα στηθεί πριν τις εκλογές, εφόσον το κυβερνών κόμμα του κ. Γκρούεβσκι, θελήσει να παίξει και πάλι το εθνικιστικό "χαρτί" του», δήλωσε στο protothema.gr o πρώην υπουργός Εξωτερικών στα Σκόπια επί Γκλιγκόροφ Ντένκο Μάλεσκι.

newsbeast.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

«Δεν θα πάρετε φράγκο !»

Την έντονη οργή και κατακραυγή της ελληνικής κοινωνίας προκαλεί η απαράδεκτη αξίωση 850 πρώην βουλευτών να διεκδικήσουν αναδρομικές αυξήσεις στις απολαβές τους, όταν την ίδια ώρα αρκετές κοινωνικές ομάδες διαβιούν υπό το «κουράγιο του φόβου», με την τρόικα να περικόπτει ξεδιάντροπα μισθούς και συντάξεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος των αναδρομικών που διεκδικεί έκαστος πρώην βουλευτής αντιστοιχεί σε περίπου 250.000 ευρώ, με το συνολικό κόστος για το ελληνικό Δημόσιο να τιμάται περί τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ η υπόθεση εκκρεμοδικεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση το Ζ΄ Ψήφισμα της Βουλής, «η βουλευτική αποζημίωση είναι ίση με τις αποδοχές των προέδρων των ανωτάτων δικαστηρίων», κάτι που, ωστόσο, δεν εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια, επειδή «πάγωσαν» οι αυξήσεις για τους εν ενεργεία βουλευτές και δεν αναπροσαρμόστηκαν οι αποδοχές ανάλογα με τις αυξήσεις που δόθηκαν αναδρομικά στους δικαστικούς.
Μάλιστα, ο ίδιος ο πρόεδρος της Σώματος, Φίλιππος Πετσάλνικος, υπενθύμισε από τη Ρουμανία, όπου πραγματοποιεί επίσκεψη, ότι παραμένει σε ισχύ ο νόμος 3691/2008, σύμφωνα με τον οποίο «οι διατάξεις περί καθορισμού της διαφοράς αποδοχών για τους δικαστικούς λειτουργούς, που έλαβαν το 2008 αναδρομικές αυξήσεις, δεν εφαρμόζονται σε όσους εξομοιώνονται μισθολογικά με δικαστικούς λειτουργούς».
«Όλοι θα πρέπει να συναισθανθούν την κρισιμότητα των στιγμών που περνάει ο τόπος και των επώδυνων θυσιών που επωμίζονται οι Έλληνες πολίτες» επεσήμανε ο κ. Πετσάλνικος.
«Προσβάλλεται το κοινό αίσθημα δικαίου»
Σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος καταδίκασε την κίνηση αυτή των πρώην «εθνοπατέρων». Φανερά ενοχλημένος, ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε ότι «το αίτημα αναδρομικής αναπροσαρμογής βουλευτικής σύνταξης ή αποζημίωσης προσβάλλει το κοινό αίσθημα δικαίου, ιδιαίτερα στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία».

Ταυτόχρονα, ξεκαθάρισε ότι το Υπουργείο Οικονομικών θα μπλοκάρει οποιαδήποτε προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι αξιώσεις για την καταβολή των αναδρομικών.
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών, Φίλιππου Σαχινίδη, ο οποίος, από το βήμα της Βουλής, χαρακτήρισε τη στάση αυτή ως μια προσπάθεια για περαιτέρω απαξίωση του πολιτικού συστήματος και των πολιτικών που το υπηρετούν.
«Αλαλούμ» στη Ν.Δ. με τις δηλώσεις του βουλευτή Σταμάτη
Αν και χθες στη Βουλή τόσο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ., Μανώλης Κεφαλογιάννης, όσο και ο βουλευτής, Γιάννης Βρούτσης, καταδίκασαν απερίφραστα ως «απαράδεκτες και προκλητικές» τις αξιώσεις των αναδρομικών, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εμφανίζεται πλέον έκθετο, μετά και τις δηλώσεις ενός και μόνο βουλευτή.
Πρόκειται για τον βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας της Ν.Δ., Δημήτρη Σταμάτη, ο οποίος διαχώρισε τη θέση του από τα όσα είπαν οι κ.κ. Κεφαλογιάννης και Βρούτσης, τασσόμενος υπέρ της καταβολής των αναδρομικών. «Λες και το έκαναν σαν να μην το δικαιούνταν, λες και είναι η τελευταία τάξη αυτής της κοινωνίας. Ε, όχι!» δήλωσε ο κ. Σταμάτης, προκαλώντας έκπληξη στο στρατόπεδο των «γαλάζιων» βουλευτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τοποθέτηση του κ. Σταμάτη έχει προκαλέσει την ενόχληση της Συγγρού, ενώ φαίνεται πως αιωρείται πλέον η απειλή διαγραφής για όσους βουλευτές κινούνται εκτός γραμμής.
Οργή και από τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης
Από πλευράς Κ.Κ.Ε., ο Σπύρος Χαλβατζής χαρακτήρισε άτοπες και προκλητικές τις διεκδικήσεις των πρώην και επανέφερε την πάγια θέση του κόμματός του να καταργηθούν οι βουλευτικές συντάξεις.
Ο Δημήτρης Παπαδημούλης από τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έκανε λόγο για «ανήθικες ενέργειες, οι οποίες προσβάλλουν το πολιτικό σύστημα και τους πολίτες».
Παράλληλα, ο Αστέριος Ροντούλης από τον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, σε έντονο ύφος υπογράμμισε ότι «αυτό που ζητούν οι πρώην βουλευτές είναι μια ενέργεια ξεκούδουνη, εκτός τόπου και χρόνου».

zougla.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

«Καμπάνα» έως και 50.000 ευρώ σε όσους αρνηθούν την απογραφή

Με βαριά πρόστιμα θα επιβαρυνθούν όσοι δεν απογραφούν κατά τη διάρκεια της Γενικής Απογραφής Πληθυσμού – Κατοικιών, που θα διεξαχθεί κατά το χρονικό διάστημα από τις 10 έως τις 24 Μαΐου.

Σύμφωνα με δηλώσεις της γενικής διευθύντριας Στατιστικών Ερευνών της ΕΛ.ΣΤΑΤ., Αθανασίας Ξενάκη, προβλέπονται χρηματικές κυρώσεις από 1.000 έως 50.000 ευρώ, για όσους πολίτες αρνηθούν την απογραφή και από 10.000 έως 200.000 ευρώ για όσους απογραφείς παραβιάσουν την εμπιστευτικότητα των στοιχείων.

Οι απογραφείς θα φορούν κονκάρδα με το ειδικό σήμερα της Αρχής και το όνομά τους, καθώς και το όνομα και τηλέφωνο του επόπτη τους.

Οι πολίτες θα απαντούν σε απλές ερωτήσεις σχετικά με την κατοικία τους, τα άτομα που διαμένουν σε αυτήν, την ηλικία, το επάγγελμα, το επίπεδο εκπαίδευσης και την κατάσταση απασχόλησής τους. Η διάρκεια της συνέντευξης δεν θα ξεπερνά τα 20 με 25 λεπτά.

zougla.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Σαν σήμερα 5 Μαϊου

Γεγονoτα


553: Αρχίζει τις εργασίες της στην Κωνσταντινούπολη η 5η Οικουμενική Σύνοδος, με θέμα την αίρεση του μονοφυσιτισμού.
1789: Συνέρχεται στις Βερσαλλίες το Συμβούλιο των Γενικών Τάξεων, που θα οδηγήσει στη Γαλλική Επανάσταση.
1977: Οι έλληνες μισθωτοί εμφανίζονται στις δηλώσεις εισοδήματος πιο πλούσιοι από τους βιομηχάνους.
1980: Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής εκλέγεται για πρώτη φορά πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.
2002: Ο Παναθηναϊκός νικά με 89-83 την Κίντερ Μπολόνια και ανακηρύσσεται πρωταθλητής Ευρώπης για τρίτη φορά στην ιστορία του.
2004: Ο πίνακας «Αγόρι με πίπα» του Πάμπλο Πικάσο πωλείται προς 104.168.000 δολάρια και γίνεται το ακριβότερο έργο που έχει ποτέ κατακυρωθεί σε δημοπρασία.
  • Γεννησεις
1813: Σόρεν Κίρκεγκαρντ, δανός φιλόσοφος, θεμελιωτής του ρεύματος του υπαρξισμού. [θαν. 11/11/1855]
1818: Καρλ Μαρξ, γερμανός φιλόσοφος, εισηγητής της κομμουνιστικής θεωρίας. Το «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» που έγραψε μαζί με τον Φρίντριχ Έγκελς, μόνο με τη Βίβλο συναγωνίζεται σε πωλήσεις παγκοσμίως. [θαν.14/3/1883]
1919: Γεώργιος Παπαδόπουλος, στρατιωτικός και ιθύνων νους του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου. [θαν. 27/6/1999]
  • Θανατοι
1821: Ναπολέων Βοναπάρτης, αυτοκράτορας της Γαλλίας. Πέθανε εξόριστος στο νησί της Αγίας Ελένης. [γεν. 15/8/1769]
1965: Νίκος Γούναρης, τροβαδούρος του ελαφρού τραγουδιού. [γεν.1915]
1999: Βασίλης Διαμαντόπουλος, ηθοποιός. [γεν. 1920]

sansimera.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Εικόνες φρίκης από την επίθεση στο κρησφύγετο του Οσάμα




Την ώρα που ο Μπάρακ Ομπάμα δήλωνε ότι δεν θα δημοσιοποιήσει τις φωτογραφίες του νεκρού ηγέτη και ιδρυτή της Αλ Κάιντα, το πρακτορείο Reuters έδωσε στη δημοσιότητα φρικιαστικές αποκλειστικές φωτογραφίες τραβηγμένες μέσα από την έπαυλη μόλις μία ώρα μετά την επιχείρηση.
ΦΩΤΟ REUTERS ΦΩΤΟ REUTERS
 
Στα τέσσερα πιο συγκλονιστικά ντοκουμέντα εμφανίζονται τρεις άγνωστοι άνδρες νεκροί στο πάτωμα μέσα σε λίμνες αίματος, ενώ στις υπόλοιπες απεικονίζονται διάφορα σημεία της έπαυλης κρησφύγετο του Λάντεν και το κατεστραμμένο ελικόπτερο που κατέπεσε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης.
ΦΩΤΟ REUTERSΦΩΤΟ REUTERS


Οι άγνωστοι άνδρες δεν φαίνεται να κρατούσαν όπλα, παρότι εκπρόσωπος της αμερικανικής κυβέρνησης απαντώντας σε ερωτήσεις για την αντίσταση που δέχτηκαν οι άνδρες των αμερικανικών δυνάμεων δήλωσε: “Αναμέναμε έντονη αντίσταση και συναντήσαμε έντονη αντίδραση. Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι ένοπλοι στο κτίριο”.

REUTERS EXCLUSIVEREUTERS EXCLUSIVE

REUTERS EXCLUSIVEREUTERS EXCLUSIVE
 
 
Οι φωτογραφίες της φρίκης τραβήχτηκαν από αξιωματούχο των υπηρεσιών ασφαλείς του Πακιστάν λίγο μετά την επιχείρηση των Αμερικανών στην έπαυλη στο Αμποταμπάντ. Οι φωτογραφίες των νεκρών τραβήχτηκαν στις 2 Μαΐου το πρωί και οι υπόλοιπες από τις 5:21 μέχρι τις 6:43.
REUTERSREUTERS

REUTERSREUTERS



REUTERSREUTERS
 
Η αυθεντικότητα τους αποδεικνύεται, σύμφωνα με το REUTERS, από τις λεπτομέρειες που υπάρχουν στις φωτογραφίες με το διαλυμένο ελικόπτερο και είναι στο ίδιο σημείο με τις προηγούμενες φωτογραφίες που είχαν δώσει στη δημοσιότητα οι Αμερικανοί, αλλά και από τα metadata και τον αριθμό των pixels. Οι άντρες που απεικονίζονται δεν έχουν αναγνωριστεί.
Πηγή newsit.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...