Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Γι’ αυτό το λένε λοιπόν Bluetooth


H σχέση της ασύρματης τεχνολογίας με τους Βίκινγκς της μεσαιωνικής Σκανδιναβίας

Είναι γεγονός ότι το Bluetooth είναι ένα από αυτά τα μικρά σύγχρονα θαύματα του ασύρματου ψηφιακού μας κόσμου, το οποίο ωστόσο λίγη σχέση θα περίμενε να έχει κανείς με τις δανέζικες αιματοχυσίες του φιλοπόλεμου 10ου αιώνα!

Κι όμως, η τεχνολογία που επιτρέπει σήμερα την ασύρματη επικοινωνία έλκει το όνομά της από τον άνθρωπο που του αποδίδεται η βίαιη ένωση των σκανδιναβικών εθνών (και η μεταστροφή τους στον χριστιανισμό). Απίστευτο κι όμως αληθινό!

Το ίδιο το Bluetooth εξάλλου δεν κρύβει καθόλου το στρατιωτικό βίκινγκ παρελθόν του: «Η τεχνολογία Bluetooth έχει ονομαστεί από τον δανό βίκινγκ βασιλιά Χάραλντ Μπλάταντ, ο οποίος είχε την τάση να τσιμπολογά βατόμουρα και έμεινε γνωστός για την ένωση των εμπόλεμων εθνών των σημερινών Δανία, Νορβηγία και Σουηδία. Η ένωση συσκευών από διαφορετικούς κατασκευαστές και για διαφορετικούς σκοπούς … είναι αυτό για το οποίο υπάρχει η τεχνολογία Bluetooth».



Το όνομα Bluetooth προέρχεται λοιπόν πράγματι, αν και εντελώς αναπάντεχα, από το παρατσούκλι του δανού κατακτητή του 10ου αιώνα Χάραλντ Μπλάταντ, ο οποίος αγαπούσε τόσο τα βατόμουρα και τα κατανάλωνε σε τέτοιες ποσότητες ώστε ένα από τα δόντια του είχε βαφτεί μόνιμα μπλε! Ταυτοχρόνως βέβαια, ο πολεμοχαρής δανός ηγεμόνας ένωσε τις σκανδιναβικές χώρες, γι’ αυτό και η πρωτοβουλία των κολοσσών Ericsson, ΙΒΜ, Intel, Nokia και Toshiba, που κατέληξε στην ένωση Bluetooth Special Interest Group (SIG), χρησιμοποίησε ως φόρο τιμής το όνομά του. Την τεχνολογία υποστήριξαν κατόπιν η Microsoft, η Motorola και η Dell, ενώ σήμερα η Bluetooth SIG αριθμεί 2.000 μέλη.

Όσο για το λογότυπο του Bluetooth, αυτό προκύπτει από την ένωση των αρχικών του Χάραλντ Μπλάταντ (Η και Β), όπως βλέπουμε και στο γράφημα.



Ο Μπλάταντ (που βασίλευσε από το 958-970 μ.Χ.) έφερε κοντά λοιπόν τους τεχνολογικούς κολοσσούς του σήμερα και οι Σουηδοί της Ericsson, οι οποίοι εφηύραν ουσιαστικά το Bluetooth περί το 1998, δεν θα μπορούσαν να βρουν καλύτερο όνομα, παρά το περίεργο γεγονός ότι ο Χάραλντ και οι πρόγονοί τους ήταν εχθροί!



Αυτές οι έριδες ανήκουν όμως στο παρελθόν και το σκανδιναβικό ταμπεραμέντο έχει απαλείψει πια τα μίση μιας άλλης εποχής, χαρίζοντάς μας ασφαλείς ασύρματες επικοινωνίες…




newsbeast.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Πως ξεχωρίζουμε οι άνδρες από τ’ αγόρια ; Δεκαοκτώ υπέροχα φιλοσοφικά αποφθέγματα.


Κι ύστερα ήρθε ο διχασμός και κάποιες γυναίκες άρχισαν να απομυθοποιούν τους άντρες και να τους αποκαλούν ειρωνικά αγοράκια ή παιδάκια ή αγόρια.

Κι αρχίσαμε να χωριζόμαστε σε στρατόπεδα και να διαχωρίζουμε τις θέσεις μας και να μας βρίζουν οι φεμινίστριες, οι λεσβίες, οι κομμουνίστριες και οι εναλλακτικές και να μην θέλουν τους γνήσιους τους λαϊκούς άντρες, αλλά τ’ αγόρια με τα κοτσίδια, τα μπιχλιμπίδια, τα σκατολοΐδια, τις φράντζες, τα ταττούζ.
Άρχισε το κίνημα των χίπστερζ να εξαπλώνεται και να επισκιάζει τα γνήσια και λαϊκά αγόρια. Ύστερα κάποιες άρχισαν να βγαίνουν με εναλλαχτικούς χίπστερζ και να καταλήγουν στα Πατήσια με μας τους λαϊκούς. Αυτούς που δεν κάνουν σεξ, αλλά έρωτα. Αυτούς που δεν ζητάνε συγγνώμη πριν ρευτούν ή κλάσουν.

«Τ’ αγόρια, διαβάζουν ιστορία. Οι άνδρες, γράφουν τη δική τους»

«Τ’ αγόρια, πίνουν Αmita πορτοκάλι. Οι άνδρες έχουν δικό τους πορτοκαλεώνα και πάνε και κόβουν και τα στύβουν μόνοι τους»

«T’ αγόρια, ποστάρουν στο facebook Σταν. Οι άνδρες, ποστάρουν Σάκη Ρουβά»

«Τ’ αγόρια παίζουν play station. Οι άντρες “παίζουν” με τις αδερφές αυτών που παίζουν play station.»

«Τ’ αγόρια ξυρίζουν τα πάντα πάνω τους εκτός απ’ τα μούτρα τους. Οι άντρες ξυρίζουν μόνο τα μούτρα τους (άντε και λίγο τα κάκαλά τους).»

«Τ’ αγόρια έχουν γυναίκες φίλες. Οι άνδρες έχουν μόνο ερωμένες, πρώην και επόμενες.»

«Τ’ αγόρια τρώνε πιτούλα με καλαμάκι κοτόπουλο και σως και πίνουν κόκα κόλα ζίροου. Οι άνδρες τρώνε σπληνάντερο και φρυγαδέλι και πίνουν Amstel απ’ το καφάσι.»

«Τ’ αγόρια, το πρωί ξυπνάνε, πλένονται και βάζουν κρεμούλα “nivea for men”. Οι άνδρες το πρωί ξυπνάνε και κλάνουν! Καλημέρα: Φάάάάάάρρρρτττ.»

«Τ’ αγόρια παίρνουν χαρτζιλίκι απ’ τον γέρο τους και πάνε για καφέ. Οι άνδρες πλακώνουν τον γέρο πατέρα τους στις μπουνιές και του παίρνουν όλη τη σύνταξη»

«Τ’ αγόρια προτιμούν τις “50 Αποχρώσεις Του Γκρι” για να ρίξουν ένα γκομενάκι στο κρεβάτι. Οι άνδρες προτιμούν το “Notebook” για να γ@μήσουν.»

«Τ’ αγόρια πάνε σούπερ μάρκετ και ψωνίζουν αρωματικά χώρου, προφυλακτικά με γεύση βανίλια και κόκκινο γλυκό κρασάκι. Οι άνδρες πάνε σούπερ μάρκετ και ψωνίζουν βαζελίνη, προφυλακτικά με γεύση λαστιχένιο λάτεξ και jack daniels. Ή δεν πάνε καθόλου σούπερ μάρκετ.»

«T’ αγόρια προσπαθούν να είναι σαν τον Χρήστο τον Πατριαρχέα. Οι άνδρες ΕΙΝΑΙ ο Χρήστος ο Πατριαρχέας. Μ@λάκες.»

«Τ’ αγόρια χαριεντίζονται. Οι άνδρες καυλαντίζουν.»

«Τ’ αγόρια είναι κοκόρια. Οι άνδρες είναι βόδια.»

«Τ’ αγόρια απολαμβάνουν το στοματικό σεξ. Οι άντρες τσιμπουκώνουν. Γκαγκ.»

«Τ’ αγόρια έχουν κοιλίτσα. Οι άνδρες έχουν κοιλάρα ή μπάκα.»

«Τ’ αγόρια βλέπουν τις “50 Αποχρώσεις Του Γκρι”. Οι άνδρες γράφουν το σενάριο της ταινίας.»

«Τ’ αγόρια υποδέχονται τη γκομενίτσα τους σπίτι με σοκολατίτσα λάκτα. Οι άνδρες υποδέχονται τη γκομενίτσα τους σπίτι με την προσφώνηση: Που ήσουνα πάλι μωρή;»

Είμαι ένας λαϊκός φιλόσοφος της ζωής, είμαι ο Πάμπλο Κοέλο της Λιοσίων, ο Χόρχε Μπουκάι των Αγίων Αναργύρων, που βλέπει τα πράματα απ’ την απλή πλευρά της καθημερινότητας, με περίσσιο ρομαντισμό. Είμαι ο Χρήστος ο Πατριαρχέας, που ζεις στις Τρεις Γέφυρες (στα Πατήσια), ακούει Στράτο Διονυσίου και στα κρυφά Stan.

[Εμείς, γιατί κοίταξε στην αρχή θέλαμε να κάνουμε σάτιρα, αλλά τελικά αυτό μπορεί να μην ήταν τόσο σατυρικό, όμως κάποιοι είπαν ότι τελικά αυτό θα ήταν σάτιρα κι έτσι και μεις συνεχίσαμε να σατιρίζουμε κι ο κόσμος πίστεψε τελικά ότι είναι ένα κομμάτι που σατιρίζει και όλο αυτό το ονόμασε σάτιρα και στα πλαίσια της σάτιρας αυτής, εμείς συνεχίσαμε το έργο μας. Κάνουμε σάτιρα ή κάτι τέτοιο. Αυτό.]

Κείμενο: Χρήστος Πάτρικ Πατριαρχέας.




tagyourself.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

7 πράγματα που δεν πρέπει να έχεις - Διάβασε τα...


Σύμφωνα με το μεγάλο Ινδό ηγέτη, Μαχάτμα Γκάντι τα παρακάτω

συνιστούν τα 7 αμαρτήματα της κοινωνίας. Στην κοινωνία που αυτός οραματίστηκε οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν:



1. Πλούτο χωρίς μόχθο



2. Απόλαυση χωρίς συναίσθημα



3. Εμπόριο χωρίς ήθος



4. Γνώση χωρίς χαρακτήρα



5. Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά



6. Λατρεία χωρίς θυσία



7. Πολιτική χωρίς αρχές*



*To τελευταίο πρέπει οπωσδήποτε να το εφαρμόσετε όλοι οι Πολιτικοί που διαβάζετε αυτό το κείμενο τώρα. Για να γίνουμε μια χώρα με ήθη, έθιμα και εντιμότητα. Για να μη ξεχνιόμαστε...


ingossip.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Η μέθοδος 4-7-8 για… ύπνο σε μόλις 1 λεπτό !


Σύμφωνα με τη μέθοδός της, η οποία βασίζεται στη μαθηματική ακολουθία 4-7-8, μόλις ένα λεπτό είναι αρκετό για να αποκοιμηθείτε χωρίς κόπο. Η μέθοδος αυτή βασίζεται στις αναπνοές που παίρνουμε πριν κοιμηθούμε, ώστε να βοηθήσουμε την καρδιά να ρίξει τους ρυθμούς τις και τον εγκέφαλο να χαλαρώσει. «Ζούμε σε έντονους ρυθμούς και ακόμη και το βράδυ, όταν πέσουμε για ύπνο, ο οργανισμός μας συνεχίζει να δουλεύει στα κόκκινα. Εκεί βρίσκεται η ρίζα του κακού που δεν μας αφήνει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε», επισημαίνοντας: «Οι αναπνοές μας είναι κοφτές και ρηχές, ενώ για να χαλαρώσουμε πρέπει να είναι βαθιές και γεμάτες». Σύμφωνα με το σκεπτικό της δρ Weil, το μυστικό βρίσκεται στην αναπνοή, αφού για να χαλαρώσουμε θα πρέπει να επιβραδύνουμε τον καρδιακό ρυθμό, παίρνοντας περισσότερο οξυγόνο.

Πώς θα εφαρμόσετε τη μέθοδο αναλυτικά:

- Εισπνεύστε από τη μύτη για 4 δευτερόλεπτα

- Κρατήστε την αναπνοή σας για 7 δευτερόλεπτα

- Εκπνεύστε αργά επί 8 δευτερόλεπτα

Όπως εξηγεί η Weil, η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει χαλάρωση, οι ρυθμοί πέφτουν, ενώ ο εγκέφαλος παράγει μια σειρά από χαλαρωτικές χημικές ουσίες, που μας βοηθούν να κοιμηθούμε.

Η μέθοδος έχει γίνει μόδα στις ΗΠΑ, ωστόσο δεν έχει αποδειχθεί ακόμη επιστημονικά κατά πόσο βοηθάει ή όχι…




onmed.gr





Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας όμως πόσα έχουν αλλάξει τελικά; Η ανισότητα σε γραφήματα


Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η μέρα ανάδειξης των θριάμβων αλλά και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Και παρόλο που βρισκόμαστε στο 2015, η ανισότητα δεν έχει ακόμη εξαλειφθεί.

Μία παγκόσμια έρευνα της Gallup ανέλυσε παράγοντες όπως ο νόμος και η τάξη, τα τρόφιμα, η στέγαση, η εργασία, η οικονομία, η υγεία και η καθημερινή εμπειρία και διαπίστωσε ότι μόλις 1 στις 4 γυναίκες «ευημερούν», ενώ περίπου 2 δισεκατομμύρια γυναίκες ζουν δύσκολες καταστάσεις.

Η Ισλανδία, η Σουηδία και η Δανία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των χωρών με γυναίκες που ευημερούν, ενώ η Αμερική έρχεται 7η παγκοσμίως. Στον αντίποδα, οι τρεις χώρες στις οποίες είναι πιο δυστυχισμένες οι γυναίκες είναι η Βουλγαρία, το Αφγανιστάν και η Αρμενία.

Ωστόσο τη χαμηλότερη βαθμολογία της Gallup έλαβε η Συρία, μια χώρα που βρίσκεται σε εμφύλιο πόλεμο για σχεδόν τέσσερα χρόνια. Ο πόλεμος έχει σκοτώσει πάνω από 200.000 ανθρώπους και έχει εκτοπίσει κατ 'εκτίμηση 12 εκατομμύρια στο εσωτερικό της χώρας και σε διασυνοριακό επίπεδο.

Ακολουθούν μερικά στατιστικά ερευνών που αφορούν την οικονομία, την υγεία, την εκπαίδευση και τη γενική αντιμετώπιση των γυναικών και δείχνουν ότι χρειάζεται ακόμα προσπάθεια για να επιτευχθεί η ισότητα των φύλων.


















iefimerida.gr 
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Ο ελληνικός ήλιος φορτίζει τα αυτοκίνητα του μέλλοντος στον πρώτο ηλιακό σταθμό της Ελλάδας


Την νέα εποχή στην ενέργεια και τη μετακίνηση σηματοδότησε η εγκαινίαση του πρώτου αυτόνομου ηλιακού σταθμού στη χώρα. Η εγκατάσταση κατασκευάστηκε από το Εργαστήριο Ήπιων Μορφών Ενέργειας και Προστασίας Περιβάλλοντος, του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ, του ΑΕΙ Πειραιά και εγκαινιάστηκε από τον καθηγητή Απόστολο Αλεξόπουλο.



Ο κ. Αλεξόπουλος εκπροσωπώντας τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, μίλησε παράλληλα σε Ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα με Καθαρά Οχήματα : Προοπτικές» και αναφέρθηκε στις προκλήσεις της νέας γενιάς οχημάτων σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις αέναες πηγές ενέργειας.



Ο κ. Αλεξόπουλος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι ο τομέας των Ήπιων Μορφών Ενέργειας, όπως των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αποτελεί έναν από τους αναδυόμενους αναπτυξιακούς τομείς, που αφενός είναι φιλικοί στο περιβάλλον και, αφετέρου, μπορούν να δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας.




Πηγή: Ευρωκίνηση








Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Καταγγελία της UNESCO για την καταστροφή της αρχαίας πόλης Χάτρα από τζιχαντιστές


Η Οργάνωση του ΟΗΕ για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (UNESCO) κατήγγειλε σήμερα την "καταστροφή" της αρχαίας πόλης Χάτρα στο Ιράκ από τους τζιχαντιστές της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος.

"Η καταστροφή της Χάτρα αποτελεί καμπή στη φοβερή στρατηγική της πολιτιστικής κάθαρσης που είναι σε εξέλιξη στο Ιράκ", επισημαίνει σε ανακοίνωση η γενική διευθύντρια της UNESCO Ιρίνα Μπόκοβα, μιλώντας για την καταστροφή της ιρακινής πολιτιστικής κληρονομιάς από τους τζιχαντιστές του IΚ. Σύμφωνα με την UNESCO, "επίσημες πηγές" ανέφεραν σήμερα την "καταστροφή της Χάτρα, τοποθεσίας παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς".

Στη Βαγδάτη, το υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων καταδίκασε την "καταστροφή" της Χάτρα, χωρίς να είναι σε θέση να επιβεβαιώσει την πληροφορία αυτή που μεταδίδουν τα κουρδικά μέσα ενημέρωσης του Ιράκ.

Η Χάτρα, 100 χλμ. νοτιοδυτικά της Μοσούλης, της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης του Ιράκ που τελεί υπό τον έλεγχο των τζιχαντιστών, είναι πόλη της ρωμαϊκής περιόδου, ηλικίας 2.000 ετών, και περιλαμβάνεται στον κατάλογο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι τζιχαντιστές επιτίθενται στους αρχαιολογικούς χώρους στο Ιράκ, με αποτέλεσμα να καταστρέψουν την πόλη Νιμρούντ, ένα ανεκτίμητο αρχαιολογικό κόσμημα και να κάνουν θρύψαλα τους θησαυρούς του μουσείου της Μοσούλης, παρά τη διεθνή κατακραυγή.

Η καταστροφή της Νιμρούντ, η οποία βρίσκεται 30 χλμ. νοτιοανατολικά της Μοσούλης, έγινε με μπουλντόζες, σύμφωνα με το ιρακινό υπουργείο Τουρισμού.

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι-Μουν καταδίκασε έντονα χθες την καταστροφή της Νιμρούντ. "Η σκόπιμη καταστροφή της κοινής μας πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί έγκλημα πολέμου και επίθεση κατά της ανθρωπότητας στο σύνολό της".

Η Νιμρούντ είναι μία από τις σημαντικότερες πόλεις της ασσυριακής αυτοκρατορίας, απ' όπου το 1988 είχαν εκταφεί περισσότερα από 600 κοσμήματα, διακοσμητικά και πολύτιμοι λίθοι, μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις του 20ου αιώνα.

Τα περισσότερα ανεκτίμητα αντικείμενα που προέρχονταν από τη Νιμρούντ εκτίθενται σε μουσεία στο Ιράκ ή στην Ευρώπη, αλλά στην αρχαία πόλη παραμένουν ανάγλυφα και κολοσσιαία "λαμασού", όπως ονομάζονται οι φτερωτοί ταύροι με ανθρώπινο πρόσωπο.




news247.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

18 πράγματα που σίγουρα δεν γνωρίζαμε για το τσιγάρο !


«Το να κόψεις το τσιγάρο είναι το ευκολότερο πράγμα. Εγώ το ‘χω κόψει τουλάχιστον δέκα φορές», υποστήριζε ο αμερικανός συγγραφέας Mark Twain. Εσείς πώς τα πάτε με τον ύπουλο αυτό εθισμό;

1. Τo τσιγάρο είναι το πιο εμπορεύσιμο προϊόν στον πλανήτη, με περίπου 1 τρισεκατομμύριο να πωλούνται από χώρα σε χώρα κάθε χρόνο. Με παγκόσμιο κέρδος πάνω από 400 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο.

2. Οι Αμερικανοί καπνοπαραγωγοί σήμερα βγάζουν μεγαλύτερο κέρδος από τις πωλήσεις σε ξένες χώρες παρά στις ΗΠΑ.

3. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η μόνη μεγάλη αγορά τσιγάρων στον κόσμο, όπου το ποσοστό των γυναικών που καπνίζουν τσιγάρα (22%) πλησιάζει αυτό των ανδρών (35%). Η Ευρώπη έχει μια ελαφρώς μεγαλύτερη διαφορά (46% των ανδρών καπνίζουν και 26% των γυναικών), ενώ οι υπόλοιπες περιοχές ξεφεύγουν περισσότερο. Συγκεκριμένα: στην Αφρική καπνίζει το 29% των ανδρών και μόλις το 4% των γυναικών, στην Νοτιοανατολική Ασία, το 44% των ανδρών και το 4% των γυναικών, ενώ στον Δυτικό Ειρηνικό η ψαλίδα ανοίγει, αφού καπνίζει το 60% των ανδρών και μόλις το 8% των γυναικών.

4. Τα τσιγάρα περιέχουν αρσενικό, φορμαλδεΰδη, μόλυβδο, υδροκυάνιο, οξείδιο του αζώτου, μονοξείδιο του άνθρακα, αμμωνία και 43 γνωστά καρκινογόνα στοιχεία.

5. Η ουρία, μια χημική ένωση που βρίσκεται στα ούρα, χρησιμοποιείται για να προσθέσει «γεύση» στα τσιγάρα.

6. Το φίλτρο του τσιγάρου επινοήθηκε το 1925 από τον Ούγγρο εφευρέτη Boris Aivaz, ο οποίος κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη διαδικασία της λήψης του φίλτρου του τσιγάρου από κρεπ χαρτί.

7. Στις περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο, η νόμιμη ηλικία για την αγορά των προϊόντων καπνού είναι τώρα τα 18 χρόνια, ενώ στην Ιαπωνία η ελάχιστη ηλικία είναι 20 ετών.

8. Το σοκαριστικό στοιχείο ωστόσο είναι, ότι αντίθετα με την κοινωνική πεποίθηση, δεν είναι παράνομο να καπνίζει προϊόντα καπνού κάποιος, σε οποιαδήποτε ηλικία και αν είναι. Οι γονείς μπορούν να επιτρέπουν (καθώς δε απαγορεύεται από τους νόμους) στα παιδιά τους να καπνίζουν ελεύθερα. Αυτό που ορίζει η νομοθεσία δηλαδή, δεν είναι το αν θα καπνίσει ένα παιδί, αλλά σε ποια ηλικία είναι νόμιμο να αγοράζει τσιγάρα.

9. Οι επιστήμονες ισχυρίζονται, ότι ο μέσος καπνιστής θα χάσει 14 χρόνια ζωής λόγω του καπνίσματος. Αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα, ότι ο καπνιστής θα πεθάνει νέος.

10. Τα τσιγάρα μπορούν να περιέχουν περισσότερα από 4.000 συστατικά, τα οποία, όταν καίγονται, μπορούν με τη σειρά τους να παράγουν πάνω από 200 χημικές ενώσεις, πολλές από τις οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με βλάβες στους πνεύμονες.

11. Η νικοτίνη φθάνει στον εγκέφαλο μέσα σε 10 δευτερόλεπτα, από τη στιγμή που εισπνέεται. Έπειτα μπορεί να εισχωρήσει σε κάθε μέρος του σώματος, αλλά και στο μητρικό γάλα.

12. Το ανοσοποιητικό σύστημα των καπνιστών πρέπει να εργάζεται σκληρότερα από εκείνο των μη καπνιστών, σε καθημερινή βάση. Σαν αποτέλεσμα, το αίμα των καπνιστών, περιέχει λιγότερα αντιοξειδωτικά στοιχεία. Ωστόσο, έχει παρατηρηθεί, ότι το ανοσοποιητικό σύστημα των καπνιστών μπορεί να ανταποκριθεί πιο γρήγορα στις επιθέσεις των ιών, εξαιτίας της ενεργής του φύσης.

13. Οι καπνιστές συχνά καπνίζουν μετά από το γεύμα για να «χωνέψουν καλύτερα το φαγητό». Στην πραγματικότητα, αυτό που συμβαίνει είναι, ότι ο οργανισμός διακόπτει τη διαδικασία της πέψης, προκειμένου να ασχοληθεί με την προστασία των κυττάρων του αίματος και την έξαψη των τοξινών στον εγκέφαλο, που προκαλεί ο καπνός.

14. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περίπου το 25% των τσιγάρων, που πωλούνται σε όλο τον κόσμο είναι λαθραία.

15. Οι καπνιστές συνήθως αναφέρουν, ότι το τσιγάρο τους ηρεμεί, τους χαλαρώνει, τους βοηθά να αυτοσυγκεντρώνονται, τους διεγείρει κ.λπ. Στην πραγματικότητα, το κάπνισμα παράγει μια διαφορετική επίδραση σε κάθε άτομο ανάλογα με το «τι προσδοκά» ο καθένας από το τσιγάρο, ενώ η μόνη «χαλάρωση» αφορά στον εγκέφαλο, ο οποίος ικανοποιεί την πείνα του για νικοτίνη.

16. Μεταξύ των επικαλύψεων, που προσθέτουν οι καπνοβιομήχανοι στο μίγμα του καπνού για να ενισχύσουν τη γεύση είναι: το γαρύφαλλο, η γλυκόριζα, το έλαιο πορτοκαλιού, το κουκούτσι από βερίκοκο, ο ασβέστης, το λάδι λεβάντας, το έλαιο από σπόρο άνηθου, το κακάο, το έλαιο καρότου, το μύρο, ο χυμός τεύτλων, η δάφνη, η δρυς, το ρούμι, η βανίλια και το ξίδι.

17. Η νικοτίνη είναι μία από τις πιο εθιστικές ουσίες. Η επήρειά της περνά 20 λεπτά μόνο, αφού σβήσει κάποιος το τσιγάρο, ενώ για τη «σωστή δόση» χρειάζονται σχεδόν δυόμιση τσιγάρα. Αυτός είναι ο λόγος, που οι περισσότεροι καπνίζουν ασταμάτητα.

18. Η έλλειψη νικοτίνης είναι αυτή, που προκαλεί τη λαιμαργία για λιπαρά φαγητά και γλυκά, γεγονός που αιτιολογεί, εν μέρει, την αύξηση του βάρους, όταν κάποιος σταματά το κάπνισμα.




filathlos.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Στην τελική ευθεία η κάρτα του πολίτη


Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση της ηλεκτρονικής κάρτας του πολίτη από την κυβέρνηση με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας, αλλά και ως όπλου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αφού θα εφαρμοστεί πιλοτικά στις κοινωνικές ομάδες που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Η έξυπνη κάρτα του πολίτη περιλαμβάνεται και στην επιστολή του υπουργού Οικονομικών, προς το Eurogroup ως βασικό εργαλείο της διοικητικής μεταρρύθμισης για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο Δημόσιο και τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ξεκινήσει εδώ και μέρες επαφές με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να συμφωνηθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και με την κατασκευή της να αποφευχθεί η παραβίαση προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, η έξυπνη κάρτα του πολίτη θα έχει το σχήμα πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει τσιπάκι στο οποίο θα είναι περασμένοι τρεις βασικοί αριθμοί που ταυτοποιούν τον κάτοχο: ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου, ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) και ο Αριθμός Δημοτολογίου.

Αρχικά, υπήρχε προβληματισμός αν θα περιλαμβάνει barcode – για το οποίο αντιδρούν διάφοροι κοινωνικοί φορείς – ή κωδικό (Pin) για την ταυτοποίηση του κατόχου.

Η κάρτα του πολίτη θα έχει και τη λειτουργία προπληρωμένης κάρτας, καθώς θα «φορτώνεται» με ένα ποσό κάθε μήνα από το κράτος για τους κατόχους που δεν έχουν εισόδημα, προκειμένου να μπορούν αξιοπρεπώς να αγοράζουν τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ ή να λαμβάνουν την επιδότηση ενοικίου που προβλέπεται από τα μέτρα της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Το υπουργείο προσανατολίζεται να χρησιμοποιήσει κωδικό πρόσβασης προκειμένου να ταυτοποιείται ηλεκτρονικά ο κάτοχος της έξυπνης κάρτας.

Προοπτικά, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η κάρτα του πολίτη θα μπορεί να χρησιμοποιείται για όλες τις δυνητικές χρήσεις (ως κάρτα δημότη, ως κάρτα ασφαλισμένου, ως κάρτα αγρότη, ως κάρτα ασθενούς, ως κάρτα μετανάστη, ως κάρτα νέου κ.λπ.) και θα περιλαμβάνει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, καθώς και τους κωδικούς για το πρόγραμμα taxis του υπουργείου Οικονομικών.



real.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Η γυναίκα στο Βυζάντιο


Η γυναίκα της βυζαντινής περιόδου  ζει μια ζωή περιορισμένη, σαφώς οριοθετημένη, ακολουθώντας τους κανόνες και τις παραδόσεις.  Η γυναίκα αντιμετωπίζεται σαν ένα ον με έμφυτες αδυναμίες,  σωματικές αλλά και ηθικές. Ο τομείς στους οποίους της επιτρέπεται να αναδειχτεί είναι η  οικογένεια και  η φιλανθρωπία,  σε αντίθεση με τον άνδρα που μπορεί να δράσει και να αναδειχτεί σε όλο το κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι.
             
Στο σπίτι

             Ζει το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής της στο σπίτι. Στο Στρατηγικόν του Κεκαυμένου διαβάζουμε : "Τας θυγατέρας του ως καταδίκους έχε εγκεκλεισμένας και απροόπτους ". Οι έξοδοι, πάντα με συνοδεία, για την εκκλησία, τα πανηγύρια και το λουτρό, καθώς και οι επισκέψεις σε συγγενικά πρόσωπα, ήταν οι μόνες κοινωνικά αποδεκτές δραστηριότητες της γυναίκας έξω από το σπίτι. Επίσης, δεν ήταν ευπρεπές να κάθεται στο ίδιο τραπέζι με τους άνδρες, παρά μόνο αν ήταν πολύ στενά συγγενικά της πρόσωπα, όπως για παράδειγμα ο πατέρας, ο σύζυγος και οι αδελφοί. Συχνά έτρωγε σε χωριστή αίθουσα, όπως σε χωριστά δωμάτια από τους άντρες περνούσε την ημέρα της. Από πολύ μικρή μάθαινε "τα του οίκου", ενώ οι γραμματικές γνώσεις της  ή ήταν ανύπαρκτες ή περιορίζονταν συνήθως σε γραφή και ανάγνωση.
         
Ηλικία γάμου

           H κόρη μπορούσε να παντρευτεί από τα 12-13 χρόνια της. Για το γάμο της φρόντιζαν οι γονείς. Η αιτία που κρινόταν κατάλληλη για γάμο μια τόσο μικρή ηλικία ήταν η μεγάλη θνησιμότητα της εποχής. Πάντως δεν έλειπαν και οι υπερβολές: Έχουμε περιπτώσεις μνηστείας ακόμη και στην ηλικία των 7 ετών . Το λόγο για την επιλογή του συζύγου είχε ο πατέρας. Αργότερα με τη νομοθεσία των Ισαύρων - στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν τη μητέρα και να ισχυροποιήσουν τους οικογενειακούς θεσμούς - απαιτείται η συγκατάθεση και των δύο γονέων για τη σύναψη γάμου. Όμως όταν οι Μακεδόνες ανήλθαν στην εξουσία επανέφεραν σε ισχύ την πατρική εξουσία στο θέμα του γάμου.Συχνά  βοηθούσαν στην επιλογή του συζύγου οι προξενήτρες, που είχαν ως αμοιβή ποσοστά από την προίκα.
           Οι χριστιανικές αρχές που καθόριζαν τις λειτουργίες της βυζαντινής κοινωνίας εξασφάλιζαν μία αξιοπρεπή ζωή στην παντρεμένη γυναίκα. Ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη όπου ανήκε, ήταν οικοδέσποινα και κυρά. Η απόκτηση παιδιών την εξύψωνε και την ολοκλήρωνε ως ύπαρξη. Ο σκοπός του γάμου ήταν η τεκνοποίηση. Γι αυτό και η νομοθεσία επέτρεπε τη λύση γάμων που παρέμεναν στείροι
           
Διαζύγιο
     
          Η γυναίκα ήταν δυνατό  να ζητήσει τη λύση του γάμου σε περίπρωση ακραίας συμπεριφοράς του συζύγου της. λόγους, λόγω  μοιχεία ή κολάσιμων πράξεων του συζύγου. Αν όμως ο άνδρας  είχε σχέσεις με γυναίκα άγαμη, διαζευγμένη ή χήρα, αυτό θεωρούταν πορνεία κι όχι μοιχεία, επομένως η γυναίκα δεν μπορούσε να ζητήσει διαζύγιο. Ο Ιουστινιανός με τη νομοθεσία του, κάτω από την πίεση της εκκλησίας, απαγόρευσε τη συναινετική λύση του γάμου, με εξαίρεση λόγω επιλογής του μοναχικού βίου.
     
 
             Νόμος περί διαζυγίου που εξέδωσε το 331 ο Μέγας Κωνσταντίνος: "Όταν μια γυναίκα στείλει αναγγελία διαζυγίου, θα πρέπει να ερευνώνται μόνο οι ακόλουθες κατηγορίες: υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτός είναι φονιάς, μάγος ή τυμβωρύχος; Αν ναι, τότε αυτή η γυναίκα θα πρέπει να επαινείται και να ανακτά όλη την προίκα της. Αν όμως έχει στείλει αναγγελία διαζυγίου για λόγους ανεξάρτητους από αυτές τις τρεις κατηγορίες, θα πρέπει να αφήσει ακόμα και την τελευταία φουρκέτα της στο σπίτι του συζύγου της και να εκτοπισθεί σε κάποιο νησί για τη μεγάλη της έπαρση. Αν οι άνδρες στείλουν αναγγελία διαζυγίου, θα πρέπει να ερευνηθούν οι εξής τρεις κατηγορίες: επιθυμούν να αποκηρύξουν μια μοιχαλίδα, μάγισσα ή μαστροπό; Αν κάποιος άνδρας διώξει τη σύζυγό του η οποία δεν έχει αποδεδειγμένα σχέση με αυτές τις κατηγορίες, θα πρέπει να της επιστρέψει όλη την προίκα και ο ίδιος να μην ξαναπαντρευτεί. Αν πράγματι πράξει κάτι τέτοιο, επιτρέπεται στην τέως σύζυγο να εισέλθει στο σπίτι του και να μεταβιβάσει στον εαυτό της όλη την προίκα της δεύτερης συζύγου, ως αποζημίωση για τη ζημιά που υπέστη.
G. Clarck, Οι γυναίκες στην όψιμη αρχαιότητα, σ. 52
 
Η προίκα
       Σκοπός της προίκας ήταν η συντήρηση των παιδιών ιδιαίτερα στην περίπτωση θανάτου του άνδρα. Όταν πέθαινε η γυναίκα, η προίκα ανήκε στα παιδιά της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σύζυγος, αν και διαχειριζόταν την προίκα, δεν μπορούσε εύκολα να την απαλλοτριώσει. Η γυναίκα μάλιστα μπορούσε να προσφύγει σε δικαστήριο, αν έκρινε ότι ο άντρας της δεν διαχειριζόταν σωστά την προίκα της. Αν πάλι χήρευε η σύζυγος, τότε γινόταν αυτή διαχειριστής της περιουσίας του μακαρίτη και προστάτης των παιδιών. Με άλλα λόγια αναγνωριζόταν ως αρχηγός της οικογενείας, φτάνει να μην ξαναπαντρευόταν


Η μοιχεία

          Η μοιχαλίδα γυναίκα μπορούσε να φονευθεί από το σύζυγό της. Αργότερα επί Λέοντος Σοφού η ποινή αυτή μετριάσθηκε σε αποκοπή της ρινός και διαπόμπευση. Εννοείται ότι η ποινή που ίσχυε για τις γυναίκες μοιχαλίδες δεν εφαρμοζόταν στους άνδρες μοιχούς. Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος (ο οποίος βλέπει ότι η μοιχευόμενη γυναίκα τιμωρείται, ενώ ο μοιχός θεωρείται ανεύθυνος) φωνάζει: "ου δέχομαι ταύτην την νομοθεσίαν, ουκ επαινώ την συνήθειαν". Υπόψη ότι ο άντρας θεωρείται μοιχός μόνο όταν έχει σχέση με παντρεμένη γυναίκα και μάλιστα μοιχός όχι έναντι της γυναικός του, αλλά μόνο έναντι του συζύγου της άλλης γυναίκας
 
Εργασία

         Στον επαγγελματικό τομέα ο ρόλος της γυναίκας ήταν μικρός. Συχνά η ανάγκη εξουδετέρωνε τους κοινωνικούς κανόνες. Η φτώχεια υποχρέωνε πολλές γυναίκες  να βγαίνουν στην αγορά για να βγάλουν το ψωμί τους, ασκώντας τα επαγγέλματα της βιοτέχνισσας, πουλώντας έργα φτιαγμένα από τα χέρια τους, της υφάντριας,  κ. α. Οι φτωχές γυναίκες δούλευαν στα χωράφια και στα εργαστήρια της οικογένειάς τους. Λίγες γυναίκες, μορφωμένες, ήταν ιατροί που θεράπευαν το γυναικείο πληθυσμό. Άλλες, οι λεγόμενες κοινές, ζούσαν στα μιμαρεία και στα καπηλειά. Ένα επάγγελμα περιφρονημένο και κοινωνικά απαράδεκτο ήταν οι θεατρίνες που έφτασε να θεωρείται περίπου συνώνυμο της πόρνης. Ασκώντας τέτοιου είδους επαγγέλματα για να ζήσουν, οι γυναίκες του Βυζαντίου ήταν νομοθετικά αποκλεισμένες από άλλα σοβαρότερα και αξιολογότερα. Μια γυναίκα δεν μπορούσε να ασκήσει δημόσιο λειτούργημα, ούτε να γίνει δικαστίνα ή δικηγορίνα. Σύμφωνα με την Ιουστινιάνεια νομοθεσία το να καθίσει μια έγγαμη γυναίκα και να γευματίσει με τη συντροφιά τρίτων αντρών θεωρούνταν λόγος διαζυγίου.

           Η θέση της εκκλησίας ήταν αρνητική. Η γυναίκα έπρεπε να μένει στο γυναικωνίτη απομονωμένη και όφειλε να περιορίζεται αποκλειστικά στις οικιακές ασχολίες και την ανατροφή των παιδιών. Μάλιστα η γυναίκα όταν έβγαινε από το σπίτι (ακόμη και η αυτοκράτειρα) έπρεπε να είναι καλυμμένη με πέπλο. Ο Μ. Βασίλειος διαμαρτύρεται για τις γυναίκες εκείνες που συμμετέχουν στα πανηγύρια και τις διασκεδάσεις που ακολουθούν, διότι "από των κεφαλών τα της εσχημοσύνης καλύμματα έρριπτον".
              Ωστοσο από τον 11ο αιώνα και μετά, οι κοινωνικές αλλαγές που δρομολογουνται μεταβάλλουν πολλές από τις κατεστημένες απόψεις για το ρόλο της γυναικας και οι πρώτες που επωφελούνται είναι οι γυναίκες από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα.

           Μέσα στο σπίτι,  οι δουλειές των γυναικών ήταν η ύφανση στον αργαλειό, το πλύσιμο των ρούχων, το άλεσμα του σιταριού, το ζύμωμα του ψωμιού, το μαγείρεμα, και φυσικά, η γενική συντήρηση και καθαριότητα του σπιτιού. Στα σπίτια των πατρικίων, αλλά και πολλών αστών, υπήρχαν οι υπηρέτριες: ελεύθερες φτωχές κοπέλες, που αναγκάζονταν να δουλέψουν σε τρίτους για να ζήσουν. Τις έλεγαν μισθαρνίσσας ή μισθωτρίας και κατοικούσαν στο σπίτι του αφεντικού μ' ένα μικρό μηνιαίο μισθό, τη ρόγαν, με διατροφή και ρουχισμό. Οι όροι καθορίζονταν με ειδικό συμβόλαιο το δουλευτικόν.
           

Η συμπεριφορά
       
                Η γυναίκα, ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη έπρεπε να μάθει να ακούει, να πειθαρχεί και να σωπαίνει. Η γυναικεία φλυαρία  επικρίνεται , πόσο μάλλον όταν γίνεται μέσα στην εκκλησία. Η οι γυναίκες  δεν πρέπει να  γελάνε μπροστά σε άντρες, να μην κοιτάζουν τους άντρες στα μάτια, να μην χασκογελούν πίσω από τα πατζούρια τους με τους περαστικούς, να μην μιλούν άσχημα, να αποφεύγουν τα συχνά λουτρά  να κυκλοφορούν με σκεπασμένο το κεφάλι.  Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις γυναικών που αγνοούσαν τα παραπάνω κάνοντας τη δική τους μικρή επανάσταση και σκανδάλιζαν τους πάντες εισπράττοντας μειωτικούς χαρακτηρισμούς όπως για παράδειγμα   "η ασκέπαστος" και η "αναμαλλαρέα" αν κυκλοφορούσαν χωρίς να φοράνε μαντήλι στο κεφάλι.
         
Σπουδαίες βυζαντινές
       
            Στη μακραίωνη περίοδο της βυζαντινής αυτοκρατορίες λίγες σχετικά γυναίκες  κατόρθωσαν να υπερβούν τα όρια που τους έθετε το φύλλο τους και να αφήσουν ανεξίτηλα ίχνη της δράσης τους. Η  αποκατάσταση των εικόνων κατά την εικονομαχία προωθήθηκε από τρεις  γυναίκες, τις αυτοκράτειρες Ειρήνη ,Ευφροσύνη και Θεοδώρα, ενώ ενεργό ρόλο γενικότερα έπαιξαν οι γυναίκες  που στήριξαν τη λατρεία μέσω των εικόνων . Άλλες σπουδαίες γυναικες που φόρεσαν την πορφύρα ήταν Αγία Ελένη(μητέρα Μ. Κωνσταντίνου)  Θεοδώρα(σύζυγος του Ιουστινιανού) , η Ευδοκία (σύζυγος του Θεοδοσίου Β') , η Ειρήνη η Αθηναία(σύζυγος του Λέοντα Δ'),η Θεοδώρα(σύζυγος του Θεόφιλου)  η Ζωή σύζυγος τριών αυτοκρατόρων η Θεοφανώ (σύζυγος Ρωμανού Β΄ και Νικηφόρου Φωκά)                
             Ελάχιστες γυναίκες, αποκλειστικά από την αριστοκρατική τάξη, μπόρεσαν να αποκτήσουν ευρύτατη μόρφωση. Τέτοιες φωτισμένες γυναίκες με μεγάλη πνευματική καλλιέργεια - πέρα από την Άννα Κομνηνή - ήταν η φιλόσοφος Υπατία στην Αλεξάνδρεια, η Πουλχερία αδελφή του Θεοδοσίου Β΄, η σύζυγός του Αθηναΐδα-Ευδοκία, η σπουδαία υμνωδός της ορθόδοξης εκκλησίας Κασσιανή. Η ανιψιά του Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου, Θεοδώρα Ραούλαινα Παλαιολογίνα κατείχε στη βιβλιοθήκη της πολλούς κώδικες με έργα αρχαίων Ελλήνων κλασικών, ορισμένους από τους οποίους είχε αντιγράψει η ίδια.
               Οι περισσότερες από αυτές τις φωτισμένες γυναίκες μορφώθηκαν όχι με το να φοιτήσουν σε κάποια ανώτατη Σχολή, αλλά με το να μαθητεύσουν κοντά σε κάποιον λόγιο λαϊκό ή κληρικό ή ακόμη και μόνο με την προσωπική τους προσπάθεια και μελέτη.



http://vizantinaistorika.blogspot.gr/
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »

Αυτό το παιδί ξέρει τα πάντα !


Ο Pranav Veera μπορεί να ονομάσει έναν-έναν τους Αμερικανούς Προέδρους με τη σειρά της θητείας τους. Μπορεί να πει την αλφάβητο ανάποδα, ενώ αν του δώσετε μία ημερομηνία εντός του 2000, μπορεί να σας πει αμέσως τι μέρα έπεφτε. Και είναι μόνο 6 ετών.

Με μία πρώτη ματιά, ο Pranav μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο αγοράκι της ηλικίας του, το οποίο είναι ανταγωνιστικό, παίζει βιντεοπαιχνίδια και του αρέσει να παίζει με τους φίλους του. Με μία πιο προσεκτική ματιά όμως, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο αγοράκι.

Ο Pranav έχει δείκτη ευφυΐας 176, ενώ μόλις ένας στους 1 εκατομμύριο ανθρώπους έχει τον ίδιο ή μεγαλύτερο δείκτη. Ο δείκτης ευφυΐας του Αϊντστάιν πιστεύεται πως ήταν γύρω στο 160, ενώ ο μέσος δείκτης είναι το 100.

Όταν το αγοράκι ήταν 4,5 ετών, οι γονείς του παρατήρησαν κάτι ασυνήθιστο όποτε έπαιζε ένα παιχνίδι με την αλφάβητο. Ο μικρός μπορούσε να θυμηθεί ακόμα και τι χρώμα είχε το κάθε γράμμα. Σήμερα, λατρεύει οποιοδήποτε παιχνίδι που έχει να κάνει με την αλφάβητο.

Άλλο σημάδι της ευφυΐας του Pranav ήταν όταν έβλεπε βίντεο. Μπορούσε να ακούσει για πρώτη φορά ένα ολόκληρο τραγούδι και να το επαναλάβει αμέσως.

Οι γονείς του αποφάσισαν να κάνουν ένα τεστ ευφυΐας στον μικρό πριν από 3 μήνες στο Powers Educational Services, στο Hyde Park.

Οι γονείς του αποφάσισαν να κάνουν ένα τεστ ευφυΐας στον μικρό πριν από 3 μήνες στο Powers Educational Services, στο Hyde Park.

Ο Pranav φαίνεται ότι έχει φωτογραφική μνήμη, επομένως η ενασχόληση μαζί του και με την εκμάθησή του αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση για την οικογένειά του. Η μητέρα του και η γιαγιά του ασχολούνται πολλές ώρες μαζί του, μαθαίνοντάς του συνεχώς πράγματα. Καθοδηγούνται από την προσοχή του και τα ενδιαφέροντά του, ενώ οι αριθμοί έχουν βασικό ρόλο στην εκπαίδευσή του.

«Για να του τραβήξουμε την προσοχή, συνδέουμε τα πάντα με τους αριθμούς, όπως για παράδειγμα τα γενέθλια των Αμερικανών Προέδρων και πότε ξεκίνησαν τη θητεία τους,» αναφέρει η μητέρα του.

Προσφάτως, ο Pranav ζήτησε από την οικογένειά του να του μάθει τις πολιτείες και τους νομούς όλων των χωρών παγκοσμίως.

Η οικογένειά του του μαθαίνει πώς να βρίσκει διάφορες πληροφορίες μέσω του διαδικτύου, πληκτρολογώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.

«Θέλει να είναι ένα συνηθισμένο παιδί, αλλά όταν αρχίσει να ασχολείται με ένα συγκεκριμένο θέμα και αρχίζει να πιάνει την ιδέα, παθιάζεται με αυτό και ξεχνά τα πάντα,» ισχυρίζεται ο πατέρας του.

Στο προ-νήπιο, η δασκάλα προσπαθούσε να του δίνει πιο προχωρημένες ασκήσεις να κάνει, όπως η διαίρεση και το να λέει την ώρα. Στο νήπιο που είναι τώρα, οι συμμαθητές του μαθαίνουν την αλφάβητο και να μετρούν μέχρι το 100. Ο Pranav μπορεί και μετράει πάνω από το 1 εκατομμύριο.

«Είναι ένα εκπληκτικό παιδί,» λέει η δασκάλα του στο νήπιο. «Ξέρει τόσα πολλά πράγματα και θέλει να μαθαίνει όλο και περισσότερα. Δεν το έχω ξαναδεί αυτό σε άλλο παιδάκι. Διαβάζει ολόκληρα κεφάλαια βιβλίων, ενώ όταν θέλω να του βρω ασκήσεις στα μαθηματικά, πάω και ζητάω από μεγαλύτερες τάξεις. Τις προάλλες του έκανα ερωτήσεις για τα κλάσματα. Τα μεγαλύτερα παιδιά, φυσιολογικά θα πρέπει να το δουν γραμμένο για να κάνουν την πράξη αλλά ο Pranav έχει την ικανότητα να κάνει τους υπολογισμούς στο κεφάλι του και να σου δώσει το αποτέλεσμα.»

Οι γονείς του μικρού Αϊνστάιν σκέφτονται να επιταχύνουν την εκπαίδευσή του, ακόμα και να προσπεράσουν ορισμένες τάξεις στο σχολείο, αλλά ο πατέρας του υποστηρίζει πως θα πρέπει πάνω απ’Α όλα να σκεφτούν τις κοινωνικές ανάγκες του παιδιού τους. «Θέλουμε να είναι όσο πιο φυσιολογικός γίνεται,» είπε χαρακτηριστικά ο πατέρας του αγοριού.

«Προς στιγμήν, είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο και καταφέρνουμε να κάνουμε αρκετή δουλειά μαζί του στο σπίτι,» πρόσθεσε η μητέρα του. «Πρέπει να σκεφτούμε και να δούμε τι είναι καλύτερο για εκείνον, γιατί το κάθε παιδί είναι διαφορετικό.»

Για κάποια άτομα, η επιτάχυνση της εκπαίδευσης έχει θετικά αποτελέσματα αλλά για κάποια άλλα είναι καλύτερο να παραμένουν στην τάξη τους και να κάνουν απλά περισσότερες ασκήσεις.

Τι θέλει να γίνει όμως ο Pranav όταν μεγαλώσει; «Αστροναύτης,» αναφώνησε χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην περίπτωση του Pranav, πραγματικά, το μόνο εμπόδιο είναι ο ουρανός.





pathfinder.gr
Read more » Διαβάστε περισσότερα...
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...