Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Περιμένοντας τον κινέζο τουρίστα


Διακαής πόθος για τον ελληνικό τουρισμό οι επισκέπτες από τη χώρα του Μάο. Περίπου 50.000 ταξιδεύουν στην Ελλάδα, από τα 83 εκατομμύρια παγκοσμίως. Βίζα, απευθείας αεροπορική σύνδεση και προσέγγιση της κινεζικής κουλτούρας τα ζητούμενα

Είναι «διακαής πόθος» για τον ελληνικό τουρισμό, που όμως δεν έχει αποδώσει ακόμα τα αναμενόμενα. Η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά τουριστών παγκοσμίως, χάρη στα πιο υψηλά εισοδήματα στη δεύτερη κατά σειρά οικονομία του κόσμου, κατέγραψε 83 εκατ. ταξίδια στο εξωτερικό το 2012, σε σύγκριση με 10 εκατ. το 2000 και τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 100 εκατ. ταξίδια ως το 2015. Η Κίνα συγκαταλέγεται στις τρεις σπουδαιότερες αγορές παγκοσμίως με βάση την ταξιδιωτική δαπάνη, η οποία ανήλθε στα 52,2 δισ. ευρώ το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ).

Στην Ελλάδα το ιστορικό της εισερχόμενης κίνησης από την κινεζική αγορά είναι υποτονικό, με τη βίζα, αλλά και με τη μη απευθείας αεροπορική σύνδεση να είναι από τις βασικές αδυναμίες, μαζί με την έλλειψη τουριστικών πακέτων και πληροφοριών (εντύπων και ηλεκτρονικών) στην κινεζική γλώσσα, στις οποίες περιλαμβάνεται και η επίσημη ιστοσελίδα του ελληνικού τουρισμού. Σύμφωνα όμως με τις ελληνικές προξενικές αρχές στην Κίνα, το πρώτο τρίμηνο του 2013 εμφανίζεται αύξηση σχεδόν 100% στη χορήγηση άδειας εισόδου (βίζα) για διακοπές στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Στη χώρα λειτουργούν πλέον δύο κέντρα θεώρησης εισόδου (visa), στο Πεκίνο και στη Σανγκάη.

Με βάση τα στοιχεία των αφίξεων το 2010, οι επισκέπτες από την Κίνα στην Ελλάδα ήταν 13.620, το 2011 αυξήθηκαν στους 15.838 και το 2012 μειώθηκαν κατά 23%, στους 12.203. Με δεδομένο όμως ότι αρκετοί Κινέζοι ήρθαν στην Ελλάδα μέσω μιας άλλης χώρας της Συνθήκης Σένγκεν, εκτιμάται ότι ανέρχονται σε περίπου 40.000-50.000, με την ταξιδιωτική τους δαπάνη να υπολογίζεται στα 805 ευρώ, έναντι 646 ευρώ που είναι ο μέσος όρος των ξένων τουριστών στην ελληνική επικράτεια, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (2012).

Πληροφόρηση από το Διαδίκτυο

Τα ταξίδια αναψυχής βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των Κινέζων με τους μήνες αιχμής να είναι ο Μάιος, ο Οκτώβριος και ο Δεκέμβριος, περίοδος που η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είναι μειωμένη ή ελάχιστη. Η Ευρώπη απορροφά 3,2 εκατ. Κινέζους, με την Ιταλία να δέχεται 380.000, την Ισπανία 189.000, ενώ στην Τουρκία ταξιδεύουν περίπου 100.000. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση των πιο αγαπημένων ευρωπαϊκών προορισμών, μετά την Ιταλία, τη Γαλλία, την Αγγλία και την Ισπανία. Στα «δυνατά σημεία» της χώρας, είναι η ιστορία και ο πολιτισμός, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, αλλά και ότι αποτελεί γαμήλιο προορισμό, ενώ δημοφιλέστερες επιλογές είναι η Αθήνα, η Σαντορίνη, η Μύκονος, τα Μετέωρα και οι Δελφοί. Προαπαιτούμενα ωστόσο είναι οι πληροφορίες στη γλώσσα τους, πολυτελείς ξενοδοχειακές υπηρεσίες και εξειδικευμένες υπηρεσίες που απορρέουν από την κινεζική κουλτούρα, όπως τσάι, ζεστό πόσιμο νερό και οικείες γεύσεις.

Ποιος είναι ο κινέζος ταξιδιώτης

«Παραδοσιακοί», «νέοι με δυτικές επιρροές», «εξερευνητές της εμπειρίας» και «γνώστες», είναι οι τέσσερις κατηγορίες των κινέζων τουριστών. Στην Ευρώπη η πλειονότητα των επισκεπτών από την Κίνα (70%) είναι «παραδοσιακοί», οι οποίοι ταξιδεύουν με γκρουπ, μια και δεν ανήκουν στα πολύ υψηλά εισοδηματικά και μορφωτικά στρώματα. Ετσι εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, ξεπερνούν το εμπόδιο της γλώσσας και ενδιαφέρονται για τα τουριστικά αξιοθέατα, προσπαθώντας να καλύψουν αρκετούς προορισμούς σε ένα ταξίδι. Το υπόλοιπο 30% αποτελείται από άλλες τρεις κατηγορίες. Η μία είναι οι «νέοι Κινέζοι», με μεγάλη επιρροή από τον δυτικό τρόπο σκέψης, οι οποίοι θέλουν να «αποδράσουν» από την πιεστική καθημερινότητα των μεγαλουπόλεών τους, δίνοντας έμφαση στον δυτικό πολιτισμό και στα πολιτιστικά δρώμενα στην Ευρώπη. Επίσης, όσοι αναζητούν την εμπειρία, προσπαθώντας να εμβαθύνουν στον προορισμό, ταξιδεύοντας μεμονωμένα, με μέλη της οικογένειάς τους ή ειδικά γκρουπ και, τέλος, οι «γνώστες», οι οποίοι αναζητούν την ποιότητα, τη φυσική ομορφιά και επικεντρώνονται στην τοπική κουλτούρα και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προορισμού.



tovima.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...