Ενώ η ελληνική ναυτιλία έχει δαιμονοποιηθεί, παρά το γεγονός ότι αποτελεί μαζί με τον τουρισμό τους δύο πυλώνες της οικονομίας, η γειτονική Τουρκία κάνει μία διαρκή αναπτυξιακή αντεπίθεση στη ναυπηγική της βιομηχανία, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την δυναμική του ελληνικού στόλου που είναι η πρώτη παγκοσμίως δύναμη στη ναυτιλία.
«Είμαστε τυχεροί που μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές μας εμπιστεύονται». Τα λόγια ανήκουν στον Γιαβούζ Καλκαβάν διευθύνοντα σύμβουλο και μεγαλομέτοχο των ναυπηγείων Besiktas που βρίσκονται απέναντι από την Τούσλα, όπου έχουν τη βάση τους οι περισσότερες ναυπηγικές μονάδες της Τουρκίας.
Ενδεικτικό της ναυπηγικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας είναι το γεγονός ότι μόλις τρία ναυπηγεία της ελέγχουν το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς:
«Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη αγορά για εμάς. Εκεί εστιάζουμε αφού οι εταιρείες είναι πολλές. Συνεργαζόμαστε τόσο με ελληνικές εταιρείες επισκευών όσο και απευθείας με τις ναυτιλιακές» τονίζει ο Γιαβούζ Καλκαβάν ο οποίος στις μονάδες του απασχολεί 1.600 εργαζόμενους.
Οι ελληνικές εταιρείες αποτελούν το 16% του πελατολογίου της, μεταξύ των οποίων είναι, Enterprises Shipping, Avin, Technomar, Thomasos Brothers, Dorian Hellas, Andros Maritime, Evalend και Valliant shipping.
Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς Ομίλους της Τουρκίας αφού εκτός από τα ναυπηγεία δραστηριοποιείται και στην ποντοπόρο ναυτιλία από τη δεκαετία του ‘60. Διαχειρίζεται 18 τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταξύ των οποίων δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά προϊόντα και πετρέλαιο αλλά και φορτηγά.
Στη ναυπηγική βιομηχανία εισήλθε το 2004 επενδύοντας 200 εκατομμύρια δολάρια χωρίς κρατική χρηματοδότηση. Τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη.
“To 2013 υπολογίζουμε ότι θα έχουμε 160 επισκευές πλοίων, ενώ έχουμε ετήσια ναυπηγική ικανότητα για οκτώ πλοία» επισημαίνει ο Γιαβούζ Καλκαβάν:
«Το 2012 επισκευάσαμε 130 πλοία που είναι πολύ μεγάλος αριθμός για ευρωπαϊκό ναυπηγείο. Νιώθουμε πολύ τυχεροί σε αυτές τις εποχές. Το δεύτερο εξάμηνο του 2013 αναμένεται να υπογράψουμε νέα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις».
Μεγαλύτεροι πελάτες είναι από τη Γερμανία, την Ιταλία όπου υπάρχει συνεργασία με τον Όμιλο Γκριμάλντι, τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, τη Δανία, την Ιαπωνία, το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.
Πρόσφατα ο Όμιλος Besiktas αγόρασε μια γειτονική ναυπηγική μονάδα και αύξησε τις δυνατότητές του. Εκτός από τις επισκευές ειδικεύεται και στην κατασκευή πλοίων όπως LPG, μικρά δεξαμενόπλοια για διάπλου ποταμών.
Η οικογένεια Καλκαβάν μεγαλομέτοχος του Ομίλου συμμετέχει και σε άλλα επενδυτική σχέδια , όπως στο real estate, την υγεία , τις χρηματοδοτήσεις, το ορυχεία και τις ασφάλειες.
Στην Ελλάδα, με τα 4.000 πλοίων και επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η ναυπηγοεπισκευή είναι εγκλωβισμένη και φυτοζωεί. Μία βιομηχανία η οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων, περισσότερα από 3 δισ. δολάρια ετησίως.Η αδράνεια πολλών ετών διόγκωσε τα προβλήματα του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα οι ανταγωνιστές από τις γειτονικές χώρες έκαναν άλματα προόδου, με αποτέλεσμα σήμερα το Πέραμα να έχει πολύ περιορισμένο όγκο εργασιών.
Του
Μηνά Τσαμόπουλου
Αποστολή στην Κωνσταντινούπολη
για το Πρώτο ΘΕΜΑ
«Είμαστε τυχεροί που μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές μας εμπιστεύονται». Τα λόγια ανήκουν στον Γιαβούζ Καλκαβάν διευθύνοντα σύμβουλο και μεγαλομέτοχο των ναυπηγείων Besiktas που βρίσκονται απέναντι από την Τούσλα, όπου έχουν τη βάση τους οι περισσότερες ναυπηγικές μονάδες της Τουρκίας.
Ενδεικτικό της ναυπηγικής ανάπτυξης της γειτονικής χώρας είναι το γεγονός ότι μόλις τρία ναυπηγεία της ελέγχουν το 20% της ευρωπαϊκής αγοράς:
«Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη αγορά για εμάς. Εκεί εστιάζουμε αφού οι εταιρείες είναι πολλές. Συνεργαζόμαστε τόσο με ελληνικές εταιρείες επισκευών όσο και απευθείας με τις ναυτιλιακές» τονίζει ο Γιαβούζ Καλκαβάν ο οποίος στις μονάδες του απασχολεί 1.600 εργαζόμενους.
Οι ελληνικές εταιρείες αποτελούν το 16% του πελατολογίου της, μεταξύ των οποίων είναι, Enterprises Shipping, Avin, Technomar, Thomasos Brothers, Dorian Hellas, Andros Maritime, Evalend και Valliant shipping.
Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς Ομίλους της Τουρκίας αφού εκτός από τα ναυπηγεία δραστηριοποιείται και στην ποντοπόρο ναυτιλία από τη δεκαετία του ‘60. Διαχειρίζεται 18 τελευταίας τεχνολογίας πλοία μεταξύ των οποίων δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν χημικά προϊόντα και πετρέλαιο αλλά και φορτηγά.
Στη ναυπηγική βιομηχανία εισήλθε το 2004 επενδύοντας 200 εκατομμύρια δολάρια χωρίς κρατική χρηματοδότηση. Τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη.
“To 2013 υπολογίζουμε ότι θα έχουμε 160 επισκευές πλοίων, ενώ έχουμε ετήσια ναυπηγική ικανότητα για οκτώ πλοία» επισημαίνει ο Γιαβούζ Καλκαβάν:
«Το 2012 επισκευάσαμε 130 πλοία που είναι πολύ μεγάλος αριθμός για ευρωπαϊκό ναυπηγείο. Νιώθουμε πολύ τυχεροί σε αυτές τις εποχές. Το δεύτερο εξάμηνο του 2013 αναμένεται να υπογράψουμε νέα συμβόλαια για νέες ναυπηγήσεις».
Μεγαλύτεροι πελάτες είναι από τη Γερμανία, την Ιταλία όπου υπάρχει συνεργασία με τον Όμιλο Γκριμάλντι, τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, τη Δανία, την Ιαπωνία, το Χόνγκ Κόνγκ και τη Σιγκαπούρη.
Πρόσφατα ο Όμιλος Besiktas αγόρασε μια γειτονική ναυπηγική μονάδα και αύξησε τις δυνατότητές του. Εκτός από τις επισκευές ειδικεύεται και στην κατασκευή πλοίων όπως LPG, μικρά δεξαμενόπλοια για διάπλου ποταμών.
Η οικογένεια Καλκαβάν μεγαλομέτοχος του Ομίλου συμμετέχει και σε άλλα επενδυτική σχέδια , όπως στο real estate, την υγεία , τις χρηματοδοτήσεις, το ορυχεία και τις ασφάλειες.
Στην Ελλάδα, με τα 4.000 πλοίων και επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η ναυπηγοεπισκευή είναι εγκλωβισμένη και φυτοζωεί. Μία βιομηχανία η οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων, περισσότερα από 3 δισ. δολάρια ετησίως.Η αδράνεια πολλών ετών διόγκωσε τα προβλήματα του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα οι ανταγωνιστές από τις γειτονικές χώρες έκαναν άλματα προόδου, με αποτέλεσμα σήμερα το Πέραμα να έχει πολύ περιορισμένο όγκο εργασιών.
Του
Μηνά Τσαμόπουλου
Αποστολή στην Κωνσταντινούπολη
για το Πρώτο ΘΕΜΑ